انتشار آی او اس 10.2.1 با بهبودهای امنیتی و برطرف شدن باگ ها

انتشار آی او اس 10.2.1 با بهبودهای امنیتی و برطرف شدن باگ ها

حدودا یک ماه از زمان عرضه‌ی آی او اس ۱۰.۲، دومین آپدیت بزرگ نرم افزاری برای سیستم عامل آی او اس، زمان می‌گذرد. ساعاتی پیش نیز اپل بعد از چند هفته تست نسخه‌های بتا و برطرف کردن باگ‌های نرم افزاری ورژن جدید این نسخه، شب گذشته آی او اس 10.2.1 (iOS 10.2.1) را در اختیار کاربران آیفون، آیپاد و آیپدهای خود قرار داد.

از همان اولین دقایق عرضه‌ی این نسخه و مشابه تمام آپدیت‌های پیشین سیستم عامل آی او اس، تمام کاربران گجت‌های موبایل اپل قادر شده‌اند که آن را به طور رایگان و از طریق OTA بر روی دیوایس خود نصب کنند. البته امکان آپدیت کردن آیفون، آیپاد و آیپد از طریق اتصال آنها به کامپیوتر و با نرم افزاری مدیریتی آیتونز نیز امکان‌پذیر است. یک روش دیگر نیز این است که فایل سیستم عامل آی او اس 10.2.1 با فرمت iPSW را از سایت‌های مختلف دانلود کنید و با انجام یک ریستور کامل، تمام اطلاعات دیوایس خود را پاک کرده و آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید؛ این حالت تنها به افرادی توصیه می‌شود که از اطلاعات خود فایل پشتیبان تهیه کرده‌اند و قصد دارند یک نصب کامل را انجام دهند. برای اطلاع از روند انجام ریستور می‌توانید این آموزش را در گجت نیوز مشاهده کنید.

طبق اطلاعاتی که اپل در لیست تغییرات آی او اس 10.2.1 منتشر کرده است، مجموعه‌ای از باگ‌ها که مورد دقیق آنها ذکر نشده است، در کنار چندین بهبود امنیتی و بهبودهای نرم افزاری برای عملکرد قسمت‌های مختلف رابط کاربری در این به‌روزرسانی تعبیه شده است. در روند تست‌های بتا نیز طی هفته‌های گذشته، قابلیت های چندان جذاب و مهمی در این نسخه دیده نشده است و بنابراین نمی‌توانیم آن را یک آپدیت پر از تغییر بنامیم.

گفتنی است که تمام مدل‌های آیفون، آیپاد و آیپد که توانسته بودند آی او اس ۱۰ را بر روی دیوایس خود نصب کنند، قادر به دریافت و نصب آی او اس 10.2.1 نیز خواهند بود. همچنین بر مبنای روند همیشگی اپل احتمال می‌رود که اولین نسخه‌ی بتای آی او اس ۱۰.۳ نیز در عرض چند روز آینده در اختیار کاربرانی که در طرح تست نسخه‌ی بتا ثبت نام کرده و یا دارای اکانت دولوپر اپل هستند، عرضه شود و نسخه‌ی عمومی این به‌روزرسانی نیز احتمالا تا دهم ماه آینده‌ی میلادی روانه‌ی دیوایس‌های کاربران خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشی من جمیل خورده باز نمیشه لطفابگید چه کار کنم
    مرسی