تراشه اگزینوس 8895

سامسونگ تراشه اگزینوس 8895 را با فناوری ساخت 10 نانومتری معرفی کرد

بعد از انتشار اطلاعاتی از چیپست‌های جدید سامسونگ، حالا شاهد رونمایی رسمی تراشه اگزینوس 8895 (Exynos 9 Series 8895) با فناوری ساخت 10 نانومتری توسط این غول کره‌ای هستیم. به‌گفته سازندگان، عملکرد این چیپ نسبت به تراشه‌های 14 نانومتری تا 27 درصد افزایش پیدا کرده و مصرف برق آن نیز 40 درصد کاهش داشته است.

اگزینوس 8895 به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای مجهز شده که در ساختار آن می‌توان دو مجموعه چهارتایی از هسته‌های پردازشگر را مشاهده کرد. مجموعه اول، نسل دوم از هسته‌های پردازشگر اختصاصی سامسونگ هستند که به عنوان بخش اصلی فعال بوده و مجموعه دوم نیز با چهار هسته پردازشگر Cortex-A53، دستورات ساده‌تر را اجرا خواهند کرد. در مورد GPU نیز سازندگان از Mali-G71 با 18 هسته پردازشگر بهره برده و توجه ویژه‌ای به دنیای واقعیت مجازی داشته‌اند.

مودم داخلی “Gigabit LTE” با حداکثر سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 150 مگابیت بر ثانیه، اگزینوس 8895 را در سطحی یکسان با تراشه‌های کوالکام قرار داده است. به‌علاوه، در بخش داخلی از یک ماژول امنیتی برای اطمینان از ایمن بودن پرداخت‌ها همکام با اسکنرهای اثر انگشت و عنبیه چشم استفاده شده تا مشکلی در پرداخت‌های موبایلی وجود نداشته باشد.

تراشه اگزینوس 8895

بدون شک سامسونگ با تولید تراشه اگزینوس 8895 ، تمرکز ویژه‌ای بر سیستم واقعیت مجازی داشته که به لطف وجود پردازشگر گرافیکی و قدرتمند Mali-G71، تجربه‌ای روان با کمترین میزان تاخیر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین محتوای غیر تعاملی واقعیت مجازی نیز به کمک سیستم‌های مخصوص، پردازش می‌شود که در نتیجه آن شاهد عملکرد بهتر این تراشه در نمایش ویدیوهای 360 نیز خواهیم بود.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه اگزینوس 8895 می‌توان به پشتیبانی از ضبط و نمایش ویدیوهایی با رزولوشن 4K و نرخ فریم 120 اشاره کرد. علاوه بر این، وجود واحد پردازش بصری یا VPU با توانایی رده‌یابی اجسام متحرک در ویدیوها و پردازش بهتر محتوای پانوراما هم به افزایش کارایی این تراشه کمک می‌کند.

تراشه اگزینوس 8895 ، اصلی‌ترین رقیب اسنپدراگون 835 خواهد بود

هدف سامسونگ از توسعه اگزینوس 8895، فقط گوشی های هوشمند نبوده و سیستم سرگرمی خودروهای هوشمند، یکی دیگر از حوزه‌هایی هستند که کره‌ای‌ها شانس درخشش در آن را دارند. پس از خرید شرکت هارمن (Harman) توسط سامسونگ، در آینده قرار است از تراشه‌های جدید این کمپانی در خودروهای آئودی استفاده شود.

درادامه می‌توانید تراشه اگزینوس 8895 را با محصولات دیگر شرکت‌ها مقایسه کنید:

تراشه اگزینوس 8895

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*