فیس بوک 360

اپلیکیشن فیس بوک 360 برای هدست گیر وی آر عرضه شد

هدست‌های واقعیت مجازی رفته رفته به محبوبیت زیادی نزد کاربران رسیده و افراد بیشتری به داشتن آن‌ها تمایل پیدا می‌کنند. برای ایجاد دنیای واقعیت مجازی، امروز هدست‌های زیادی ساخته شده‌اند که متاسفانه به دلیل قیمت بالا و همچنین سیستم کامپیوتری مورد نیاز قدرتمند، هر کاربری توانایی استفاده از آن‌ها را ندارد. هدست سامسونگ گیر وی آر (Gear VR) از جمله پلتفرم‌هایی است که قیمت مناسبی داشته و استفاده از آن تنها نیازمند داشتن یک گوشی هوشمند خوب است. این هدست کاربردهای فوق‌العاده‌ای دارد و اپلیکیشن جدید فیس بوک 360 (Facebook 360) بر این قابلیت‌ها خواهد افزود.

هدست‌های واقعیت مجازی همچون آکولوس ریفت و اچ تی سی وایو علاوه بر اینکه خود قیمت بسیار بالایی دارند، استفاده از آن‌ها مستلزم داشتن یک سیستم کامپیوتری فوق‌العاده قدرتمند است که همین مورد نیز به هزینه‌های جاری کاربر اضافه می‌کند. در این شرایط، هدست واقعیت مجازی مخصوص کنسول پلی استیشن یعنی PSVR و همچنین هدست‌های واقعیت مجازی موبایل گیر وی آر و گوگل دی دریم که برای گوشی های هوشمند طراحی شده‌اند، به افزایش امکان استفاده از این فناوری جدید برای کاربران کمک می‌کنند.

فیس بوک 360هدست سامسونگ گیر وی آر نقش بسیار مهمی در گسترش دنیای واقعیت مجازی و متداول شدن آن ایفا کرده است. این هدست، قدمت زیادی داشته و هم اکنون نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای سفر به دنیای واقعیت مجازی محسوب می‎‌شود. چند روز پیش فیس بوک اعلام کرد که نرم افزار جدیدی را با نام فیس بوک 360 (Facebook 360) برای این هدست ارائه کرده و تصمیم دارد تا تجربه استفاده از هدست گیر وی آر را متحول کند.

Facebook 360 را باید نخستین اپلیکیشن واقعیت مجازی دانست که توسط فیس بوک ایجاد شده است. هدف این پروژه، فراهم کردن امکان مشاهده تصاویر و ویدیوها به صورت تمام جهته و 360 درجه‌ای است. این تصاویر و یا ویدیوها ممکن است در تایم لاین کاربر در شبکه اجتماعی فیس بوک قرار داشته و یا توسط خود کاربر و دیگر تولیدکنندگان محتوا ایجاد شده باشند.

فیس بوک 360با استفاده از یک منو که در بالای رابط کاربری در نظر گرفته شده، کاربر قادر است تا دسته‌بندی مورد نظر خود برای تماشای محتوا از آن را انتخاب کند. امکان فعل و انفعال با رابط کاربری وجود داشته و کاربر می‌تواند تصاویر و یا ویدیوهای دلخواه را به طور مستقیم و از طریق فیس بوک 360 بر روی تایم لاین خود در این شبکه اجتماعی بارگذاری کند. فیس بوک گفته که در آینده نه چندان دور، قابلیت‌های بیشتری را برای این نرم افزار جدید هدست گیر وی آر به منظور ارتباط بیشتر با شبکه اجتماعیش ارائه خواهد کرد. هنوز درباره چیستی این امکانات و نحوه کار آن‌ها و همچنین زمان ارائه‌شان اخبار بیشتری در دسترس نیست.

چگونه اپلیکیشن فیس بوک 360 را دریافت کنیم؟

کاربران می‌توانند اپلیکیشن فیس بوک 360 را برای هدست گیر وی آر خود از طریق فروشگاه آکولوس (Oculus) دانلود کنند. اکنون ورژن 1.1.46 فیس بوک 360 در دسترس بوده و حجم آن 118 مگابایت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یک ایراد خیلی بزرګ گیر وی آر اینکه بازی های رایګانش خیلی کمه و بازی های خو بش بولی هست همش چنتا بازی خوب داره که اونم خیلی زود تکراری میشه