جنگنده اف 35

گران‌ترین پروژه نظامی تاریخ مورد آزمایش قرار گرفت؛ 55 شلیک در ثانیه توسط جنگنده اف 35

بالاخره پس از تاخیرهای فراوان، گران‌ترین پروژه نظامی تاریخ جهان مورد آزمایش قرار گرفت و اولین شلیک خود را در زمان پرواز انجام داد. جنگنده اف 35 موفق شد در تست شلیک، رکورد 55 شلیک در ثانیه را از خود بر جای بگذارد. البته هنوز سامانه هدف‌گیری بر روی جنگنده قرار نگرفته است.

پروژه جنگنده اف 35 لقب گران‌ترین پروژه نظامی تاریخ جهان را از آن خود کرده اما این پروژه به دلایل مختلف و مشکلاتی که به وجود می‌آمد با تاخیرهای پیاپی مواجه شد. سرانجام پس از رفع نواقص، اولین آزمایش شلیک این جنگنده در زمان پرواز انجام شد. جنگنده اف 35 در این آزمایش موفق شد به سرعت 55 شلیک در هر ثانیه دست پیدا کند.

جنگنده اف 35

این پرواز آزمایشی در پایگاه هوایی رودخانه پاتوکسنت ایالت مریلند آمریکا صورت گرفت. سامانه شلیک جنگنده اف 35 ، مدرن‌ترین نمونه ساخته شده در جهان بوده اما سامانه هدف‌گیری آن هنوز مستقر نشده است. سامانه هدف‌گیری هوشمند این جنگنده در کلاه خلبان تعبیه می‌شود و دقت آن برابر با دقت لیزر خواهد بود. این سامانه اکنون در حال تکمیل است و به زودی نهایی می‌شود.

بزرگ‌ترین ضعف جنگنده اف 35 آمریکا

کارشناسان صنعت نظامی، مهم‌ترین ضعف این جنگنده را مقابله با اهدافی می‌دانند که با سرعت بالا در حال حرکت هستند. جنگنده اف 35 برای انهدام اهداف این چنینی با مشکل مواجه می‌شود و به همین دلیل، موشک‌های زمین به هوا بزرگ‌ترین تهدید برای آن خواهد بود.

جنگنده اف 35

نیروی هوایی ارتش  ایالات متحده آمریکا در سال گذشته اعلام کرده بود که F35 آماده بهره‌برداری شده اما برای استفاده از تمامی قابلیت‌ها و سلاح‌های مدرن آن باید چند سال دیگر منتظر باشیم. در حال حاضر، مهم‌ترین اقداماتی که باید برای آماده‌سازی این جنگنده انجام شود، به‌روزرسانی نرم‌افزار و تکمیل حسگرهای آن است.

قیمت جنگنده اف 35 حدود 132 میلیون دلار عنوان شده و از همین حالا، کشورهای انگلیس، هلند، استرالیا، کانادا، کره جنوبی، ترکیه و ژاپن آن را برای ناوگان هوایی خود سفارش داده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. F35 a و f35b در حال حاضر عملیاتی اند و f35c از سال ۲۰۱۸ وارد خدمت می شود و بعد از جنگنده F22 قدرتمندترین جنگنده دنیا است و بعد از آن جنگنده J20 چین اگر چه جنگنده Pakfa t50 سوخو۵۰ روسیه که در سال ۲۰۱۸ یا تا ۲۰۲۰ وارد خدمت می شود در مقام سوم قرار می گیرد ولی پنهانکاری J20 بیشتر از پاکفا روسیه است ولی سوخو۵۰ روسیه در کل بهتر است و در مقام سوم قرار می گیرد…

  2. مطمئنی؟؟؟
    اف 35 خیلی وقته در حال عملیات!!!!