مشخصات احتمالی وان پلاس 5

پنج مورد از مشخصات احتمالی وان پلاس 5 که آن را تبدیل به رقیبی قدرتمند برای گلکسی اس 8 می‌کنند

اگرچه اکنون همه تمرکز دنیا گوشی های هوشمند بر روی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) قرار گرفته، اما طبق اخبار جدید منتشر شده، یکی از کمپانی‌های گوشی‌ساز محبوب چینی در حال توسعه یک محصول اندرویدی بسیار قدرتمند برای قد علم کردن در مقابل پرچمداران سامسونگ است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از مشخصات احتمالی وان پلاس 5 (OnePlus 5)، یک رقیب بسیار جدی برای قویترین گوشی های اندرویدی در راه است. مزیت اصلی این گوشی را باید قیمت پایین آن در مقایسه با دیگر پرچمداران دانست، به طوری که انتظار می‌‎رود حدود 300 دلار از گران قیمت‌ترین پرچمداران اندرویدی فاصله قیمت داشته باشد.

کمپانی مایکروسافت بدون دلیلی مشخص از ویندوز 8 مستقیما به ویندوز 10 جهش کرد. اقدام مشابهی را از سامسونگ حین عرضه محصول پیشین سری Note شاهد بودیم، به طوری که بعد از عرضه گلکسی نوت 5 (Galaxy Note 5) گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) را معرفی کرد. اما اقدام وان پلاس برای جهش از وان پلاس 3 (One Plus 3) و وان پلاس 3 تی (One Plus 3T) به وان پلاس 5 بدون دلیل نیست، چرا که چینی‌ها عدد 4 را مایه بدشانسی می‌دانند!

مشخصات احتمالی وان پلاس 5

وان پلاس 3 تی، پرچمدار کنونی شرکت وان پلاس

با فرض بر واقعی بودن مشخصات احتمالی وان پلاس 5، نمی‌توان به هیچ عنوان این گوشی را در بازار گوشی های هوشمند یک رقیب برای گلکسی اس 8 دانست. اگرچه بعید نیست وان پلاس یک محصول بسیار قدرتمند همانند این پرچمدار و یا حتی بهتر از آن عرضه کند، اما بدون شک بازاریابی میلیارد دلاری سامسونگ در توان این شرکت نیست، علاوه بر اینکه نمی‌تواند همچون این غول کره‌ای، با بزرگترین اپراتورهای دنیا همکاری داشته باشد. در هر صورت، منظور از این رقابت، تفاوت در مشخصه‌های سخت افزاری است. اما کدام مشخصات احتمالی وان پلاس 5 آن را تبدیل به یک رقیب جدی خواهند کرد؟

طراحی جدید با حاشیه‌های بسیار کم علاوه بر حذف کلید فیزیکی هوم

همانطور که می‌دانید، دور مورد از مهمترین پرچمداران سال جاری یعنی گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 (LG G6) از طراحی دارای حاشیه‌های بسیار کم بهره می‌برند. نه تنها از وان پلاس به عنوان یک گوشی‌ساز بسیار خلاق انتظار می‌رود این سبک جدید را دنبال کند، بلکه مطالب اخیر افشا شده نشان می‌دهند این کمپانی از چنین سبک طراحی در وان پلاس 5 بهره برده است.

مشخصات احتمالی وان پلاس 5

بعید نیست وان پلاس کاهش حاشیه را به اوج خود رسانده و به طور کامل آن را حذف کند. به این ترتیب، شاهد یک سبک جدیدتر از طراحی گوشی های هوشمند خواهیم بود. گوشی های وان پلاس 2 و 3 دارای ظاهر بسیار ابتدایی بودند و شاید به همین دلیل، در بین بی‌شمار گوشی موبایل دیگر بازار محو شدند. یکی دیگر از مشخصات احتمالی وان پلاس 5 حذف کلید فیزیکی هوم از پایین صفحه نمایش است. البته، انتظار داریم تا بعد از اجبار برای انتقال حسگر اثر انگشت به بدنه پشتی در ادامه حذف کلید هوم، وان پلاس در مقایسه با سامسونگ جای بهتری برای آن پیدا کند.

مشخصات احتمالی وان پلاس 5

ناگفته نماند اگرچه درباره دسترسی وان پلاس به منابع کافی به منظور طراحی یک گوشی همانند گلکسی اس 8 شک داریم، اما از طرفی دیگر با مشاهده گوشی موبایل شیائومی می میکس (Xiaomi Mi Mix) در سال گذشته، به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توان انتظار هر نوع نوآوری و خلاقیت را از کمپانی‌های گوشی‌ساز چینی داشت.

حافظه رم بالاتر در مقایسه با تمامی گوشی های هوشمند سال 2017

همه ما می‌دانیم حافظه رم تنها بخش تاثیرگذار در عملکرد یک گوشی هوشمند نیست، اما در هر صورت افزایش میزان این حافظه، تبدیل به یکی از بخش‌های رقابت‌ گوشی‌سازان شده است. به عنوان یکی دیگر از مشخصات احتمالی وان پلاس 5 انتظار داریم این گوشی موبایل تمامی محصولات بازار را کنار زده و با مجهز شدن به 8 گیگابایت حافظه رم، از نظر این مشخصه سخت افزاری در صدر بایستد. فراموش نکنید پرچمدار کنونی این شرکت یعنی وان پلاس 3 تی، با مجهز شدن به 6 گیگابایت حافظه رم، جزو محصولات انگشت‌شماری است که از چنین حافظه موقت زیادی استفاده می‌کند.

مشخصات احتمالی وان پلاس 5

تنها افزایش میزان رم باعث افزایش قابل توجه سرعت گوشی نمی‌شود، اما بدون شک آن را قدرتمندتر جلوه داده و محصول را از رقبا چند سر و گردن بالاتر قرار می‌دهد. به این حافظه رم غول‌آسا، باید دیگر مشخصات احتمالی وان پلاس 5 همچون چیپست اسنپدراگون 835 و صفحه نمایش با رزولوشن 2K را نیز اضافه کرد که عرصه را برای دیگر پرچمداران اندرویدی تنگ می‌کنند.

دوربین قدرتمند با احتمال استفاده از دو لنز در آن (دوربین دوگانه)

انتظار داریم بخش‌های سخت افزاری وان پلاس 5 ، در زمان عرضه در بالاترین حد ممکن باشند، به این ترتیب، یکی دیگر از مشخصات احتمالی وان پلاس 5 استفاده از یک دوربین 23 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 16 مگاپیکسلی در جلو دستگاه است. بعید نیست وان پلاس دوربین اصلی را به صورت دوگانه طراحی کرده و مجموعه آن را به تثبیت‌کننده تصویر نوری (OIS) مجهز کند.

مشخصات احتمالی وان پلاس 5

مجددا همه چیز به اعداد و ارقام بستگی ندارد. همانطور که می‌دانید، در دنیای دوربین‌ها میزان دقت و رزولوشن تنها یک فاکتور مهم است و به هیچ عنوان نمی‌توان افزایش آن را برابر با افزایش قطعی کیفیت دانست. مجددا به دلیل مشابهی که برای افزایش حافظه رم آوردیم، استفاده از یک دوربین 23 مگاپیکسلی، وان پلاس 5 را از دید کاربران در وضعیت بسیار بهتری در مقایسه با گلکسی اس 8 و دوربین 12 مگاپیکسلی آن قرار می‌دهد. البته بر اساس تجربه ما در سالیان اخیر، دوربین گلکسی اس 8 احتمالا هم دوربین وان پلاس و هم دوربین تمامی پرچمداران سال 2017 را از نظر کیفیت تصویر پشت سر خواهد گذاشت.

باتری غول‌پیکر دارای ظرفیتی بیشتر از تمامی پرچمداران سال 2017

انتظار می‌رود وان پلاس یک باتری غول‌پیکر در وان پلاس 5 به کار ببرد، باتری که ظرفیت آن چیزی بین 3 هزار و پانصد تا 4 هزار میلی‌آمپر ساعت خواهد بود. از آنجایی که توق داریم این گوشی به چیپست بسیار قدرتمند اما متخصص در زمینه مدیریت انرژی یعنی اسنپدراگون 835 مجهز شود، بدون شک یکی دیگر از مشخصات احتمالی وان پلاس 5 دوام باتری بالاست.

مشخصات احتمالی وان پلاس 5

نباید فراموش کرد گوشی های سری Mate هواوی نیز همگی به باتری‌هایی دارای ظرفیت حدودی 4 هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز می‌شوند، اما هیچ یک از محصولات این سری نیز از نظر میزان دوام باتری، توانایی رقابت با وان پلاس 5 را نخواهند داشت.

قیمتی فوق‌العاده مناسب در مقایسه با مشخصات سخت افزاری

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، مهمترین برگ برنده وان پلاس 5 در بازار گوشی های اندرویدی قیمت پایین آن در مقایسه با دیگر پرچمداران است، به طوری که پیش‌بینی می‌شود وان پلاس 5، با وجود مجهز شدن به تمامی مشخصات ذکر شده در بالا، تنها 500 دلار قیمت داشته باشد!

مشخصات احتمالی وان پلاس 5

در بین تمامی مشخصات احتمالی وان پلاس 5 ، قیمت پایین برگ برنده اصلی آن است

بدون شک دیگر گوشی‌سازان، چنین محصولی را 300 الی 400 دلار گران‌تر از این قیمت عرضه می‌کنند. یکی از مشکلات اصلی، عدم همکاری وان پلاس با اپراتورهای ایالات متحده آمریکا و همچنین اروپاست. همچنین به دلیل نبود نمایندگی‌های آن در بیشتر کشورها، خرید محصولات آن به معنی نبود هیچگونه پشتیبانی فنی و گارانتی خواهد بود. یکی دیگر از مشکلات این شرکت، عدم ارائه مداوم به‌روزرسانی برای گوشی های خود است. در هر صورت، وان پلاس یک گوشی‌ساز کوچک است که با وجود در سر داشتن اهداف بزرگ، باید اقداماتی در سطح خود انجام دهد. از آنجایی که محصولات این شرکت به صورت آنلاک به فروش می‌رسند، در صورت خوش‌شانس بودن و خرید یک دستگاه سالم و فاقد هرگونه ایراد کارخانه‌ای، برد بزرگی با خرید وان پلاس 5 خواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. هر چی گوشی اومد که بهتز از اس 8 بود دلم میسوزه واسه اونایی که پیش خرید کردن

  2. دوست عزیز هنوز مشخص نیست. در صورت اطلاع کاربران رو در جریان جدیدترین اخبار قرار میدیم

  3. حالا کی معرفی میشه