فروش هواوی در سال 2016

وضعیت فروش هواوی در سال 2016 چگونه بوده است؟

همانطور که می‌دانید بعد از سامسونگ و اپل به عنوان غول‌های دست نیافتنی در بازار گوشی های هوشمند، هواوی در رده سوم بزرگترین فروشندگان موبایل قرار دارد. هواوی کار خود را با ارائه محصولاتی اقتصادی آغاز کرد و در افزایش قدرت کاربران جهانی برای خرید گوشی های هوشمند نقش مهمی داشت. اکنون، این شرکت علاوه بر محصولات اقتصادی، پرچمداران گران قیمتی را نیز عرضه می‌کند که برخی از آن‌ها در کشور ما، حتی تا دو میلیون تومان قیمت دارند. با در نظر گرفتن این روند، وضعیت فروش هواوی در سال 2016 چگونه بوده است؟

با وجود افزایش فروش هواوی در سال 2016 حاشیه سود آنها کاهش یافته است

سال گذشته میلادی، با در نظر گرفتن صادرات این شرکت به ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی، هواوی 140 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رساند. اگرچه با در نظر گرفتن این تعداد، شاهد رشد میزان فروش هواوی از نظر تعداد به میزان 32 درصد هستیم، اما روند نزولی سود خالص به دست آمده توسط این شرکت، در مقایسه با سال‌های قبل کاهش یافته و در سال 2016 به 4 درصد رسیده است. به عبارت دیگر سرعت رشد سودآوری، با وجود بهبود فروش هواوی در سال 2016 ، کاهش یافته است. اکنون حاشیه سود این شرکت با 3 درصد کاهش به 9 درصد رسیده است.

شاید به نظر برسد دلیل این امر، قیمت ارزان گوشی های تولیدی هواوی است، اما در حقیقت باید بخش محصولات مصرفی شرکت را مقصر این اتفاق دانست، چرا که حاشیه سود آن کمتر از دیگر قسمت‌ها بوده است. در حالت عادی این اتفاق نباید تاثیر خاصی بر روی میزان سوددهی کلی یک شرکت بگذارد، اما به لطف بهبود وضعیت فروش هواوی در سال 2016 ، بخش محصولات مصرفی سهم بیشتری از سرمایه کلی 75.1 میلیارد دلاری این شرکت را به خود اختصاص داده و اهمیت آن در کسب و کار بیش از پیش افزایش یافته است.

با مشاهده وضعیت فروش هواوی در سال 2016 به این نتیجه می‌رسیم اگر این غول چینی همچنان به فروش بیشتر و بیشتر در بازارهای آمریکا و کشورهای غربی روی آورده و استراتژی خود را تغییر ندهد، با وجود افزایش فروش، به سوددهی دلخواه دست پیدا نخواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*