اندروید 8 اوریو

اندروید 8 اوریو (Android 8.0 Oreo) معرفی شد: نسخه جدید سیستم عامل موبایل گوگل چه ویژگی هایی دارد؟

اندروید 8 اوریو (Android 8.0 Oreo) رسما توسط گوگل معرف شد. در ادامه با قابلیت‌ها و امکانات تازه و همچنین زمان عرضه آپدیت جدید اندروید آشنا خواهید شد.

مطابق انتظار، ‌گوگل از تازه‌ترین نسخه اندروید رونمایی کرد و برخی از اطلاعاتی که دیوایس‌ها با آپگرید آن طی چند ماه آینده به دست می‌آورند را نیز در اختیار همگان قرار داد. اول از همه، نام هشتمین نسخه رسمی اندروید، اندروید اوریو (Oreo) است و آنگونه که شایعات قبلی ادعا می‌کردند، اورلت (Orellete) نخواهد بود.

قابلیت‌های جدید اندروید 8 اوریو

اندروید 8 اوریو اینک سریعتر، هوشمند‌تر و به مراتب قدرتمندتر از هر نسخه دیگری از پلتفرم موبایلی گوگل شده است. این نسخه حاوی قابلیت تصویر در تصویر (Picture-in-Picture) و تکمیل خودکار فرم‌ها (Autofill) است که در آخرین نسخه پیشنمایش اندروید 8 با آن‌ها ملاقات کرده بودیم. قابلیت جدید “Notification Dots” به کاربران اجازه می‌دهد تا هر رویدادی که برای اپلیکیشن‌ها دریافت شده است را درست در بالای آیکون آن مشاهده کنند.

اندروید 8 اوریو

فراتر از آن، اندروید اوریو حاوی ایموجی‌های تماما بازطراحی شده شامل چیزی حدود 60 ایموجی جدید است. گوگل همچنین نیاز به امنیت فوق‌العاده بیشتر را تایید کرده است، بنابراین اندروید اوریو اینک با قابلیتی به نام “Google Play Project” عرضه خواهد شد که کمک می‌کند این سیستم عامل جدید به مراتب  امن‌تر از نسخه‌های گذشته باشد. از دیگر بهبودهای اعمال شده می‌تواند به بهبود بخش میزان مصرف باتری (Battery Usage) اشاره کرد. اندروید اوریو قرار است استفاده غیرمستقیم از باتری در پس زمینه توسط اپلیکیشن‌ها را به حداقل ممکن برساند. البته این تمام قابلیت‌های جدید اندروید 8 گوگل نیست و در مطلبی جداگانه به طور مفصل‌تری آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اندروید 8 اوریو

ایموجی‌های جدید اندروید 8 اوریو

اگر هیجان زده هستید که دقیقا چه زمانی می‌توانید اندروید 8 اوریو را بر روی گوشی هوشمند خود دریافت کنید،‌ گوگل می‌گوید که منابع مربوط به AOSP (پروژه منبع باز اندروید) را همین امشب در اختیار همه گذاشته است. علاوه بر این،‌ هم اکنون بیلدهایی از اندروید اوریو برای گوشی‌های پیکسل، نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی در حال آزمایش از سوی شرکت‌های مخابراتی است و انتظار می‌رود خیلی زود آن‌ها آپدیت جدید اندروید را در اختیار کاربران خود قرار دهند. البته بیلدهایی نیز برای دو دیوایس پیکسل سی و نکسوس پلیر نیز در حال آزمایش است.

اگر در حال حاضر دیوایس شده عضو برنامه اندروید بتا است و از نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه دهندگان عرضه شده توسط گوگل استفاده می‌کنید، می‌توانید همین حالا نسخه نهایی اندروید اوریو را نیز دریافت کنید. گوگل همچنین اعلام کرده است که تا پایان سال جاری بسیاری از گوشی‌های هوشمند سازندگانی همچون اچ ام دی، هواوی، اچ تی سی، اسنشیال، کیوسرا، ال جی، موتورولا، سامسونگ، شارپ و سونی آپدیت اندروید 8 اوریو را دریافت خواهند کرد.

ویدیو معرفی اندروید 8 اوریو