ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک کیست؟ زندگی نامه عجیب‌ترین شخصیت دنیای تکنولوژی

با این که ایلان ماسک یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های دنیای تکنولوژی است اما بسیاری از کاربران داستان زندگی او را نمی‌دانند. اگر می‌خواهید بدانید ایلان ماسک واقعا کیست، بهتر است با این مطلب گجت نیوز همراه شوید.

یکی از افراد مشهور و موفقی که این روزها اسمش را بسیار بر سر زبان‌ها می‌شنویم، ایلان ماسک، مدیرعامل و سهام‌دار شرکت تسلا است. البته که او علاوه بر تسلا در تاسیس چندین شرکت بزرگ همانند Space X هم شراکت دارد و صاحب ایکس، بورینگ و … است. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره‌ی این مرد موفق و مسیری که او برای رسیدن به چنین موفقیت‌های بزرگی طی کرده‌است بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

تولد ایلان ماسک؛ شروع زندگی جنجالی‌ترین چهره دنیای تکنولوژی

ایلان ماسک در 28 ژوئن سال 1971 در پرتوریا که یکی از کشورهای آفریقای جنوبی است متولد شد. مادر او- می ماسک –  یک متخصص تغذیه‌ی حرفه ای و همچنین مدلی است که عکس‌هایش روی جعبه‌های K cereal و کاور مجله‌ی تایم چاپ می‌شوند. عکس او سال گذشته در سن 74 سالگی، روی کاور مجله‌ی Sport Illustrated در بخش لباس‌های شنا، ظاهر شد.

کودکی ایلان ماسک

می و پدر ایلان ماسک، ارول، قبل از طلاقشان حدود یک دهه در کنار یکدیگر زندگی کردند. می در کتابش گفته‌است که تصمیم داشته زودتر به زندگی مشترکشان پایان بدهد ولی قانون طلاق که خاتمه دادن به ازدواج را قانونی می‌کرد، تا سال 1979 در آفریقای جنوبی تصویب نشده بود. آن زوج دقیقا در همان سالی که این قانون تصویب شد از یکدیگر جدا شدند.

زمانی که والدین ماسک از هم جدا شدند، او تنها 9 سال داشت و همراه با برادر کوچکترش، کیمبال، تصمیم گرفتند که با پدرشان زندگی کنند و خانه ایلان ماسک تغییر کرد. ایلان ماسک پس از جابجایی همراه پدر، رابطه‌ی بسیار بدی را با او تجربه کرد. ماسک درباره‌ی جابجایی‌اش در مصاحبه‌ای با Rolling Stone گفته است: « تصمیم خوبی نبود».

ایلان ماسک کیست؟

بر طبق گفته‌های روزنامه‌نگاری به نام تیم اوربان، در سال 1983 در سن 12 سالگی، ماسک یک بازی ساده به اسم Blaster به یک مجله‌ی کامپیوتر با قیمت 500 دلار فروخت. او این بازی را به این صورت شرح داده‌است: « یک بازی ناچیز… اما قطعا بهتر از Flappy Bird».

تحصیلات

ماسک در دوران تحصیلش، بسیار سختی کشید؛ حتی یک بار بعد از کتک خوردن از قلدرهای مدرسه، روانه‌ی بیمارستان شد. بر اساس جزئیاتی که در کتاب “Elon Musk: Tesla, Space X, and the Quest for a Fantastic Future”  اشلی ونس نوشته‌شده است، قلدرها ماسک را از چند پله به پایین پرت کرده بودند و تا زمانی که بیهوش شود او را کتک زده بودند. پدرش در این‌باره به Insider گفته‌است که این اتفاق پس از اینکه او حرف‌های ناخوشایندی به یکی از همکلاسی‌هایش زده، اتفاق افتاده است. مدیرعامل تسلا گفته است که هیچوقت با همکلاسی‌هایش نتوانستند زبان یکدیگر را بفهمند.

.این مرد میلیاردر در سال 2021 در برنامه‌ Saturday Night Live گفت که او از سندروم آسپرگر (مشابه بیماری اوتیسم) رنج میبرد. این بیماری هر چند می‌تواند روی عملکرد انسان تاثیر بگذارد اما در برخی مواد مانند میزان تمرکز فرد، تاثیر مثبتی دارد.

ماسک گفته‌است که زمان زیادی را در کودکی‌اش صرف خواندن و یادگیری کرده و حتی شب‌ها تا دیر وقت مشغول مطالعه بوده‌است؛ البته که او پاداش همه‌ی تلاش‌هایش را بعدها دریافت کرد. در سن 17 سالگی، ماسک در یک آزمون استعدادیابی در سطوح دانشگاهی برای استعدادش در زمینه‌ی برنامه‌نویسی کامپیوتر شرکت کرد. یکبار مادرش در توییتی گفته بود که آزمون گیرندگان پس از دیدن نتایج، ماسک را وادار کردند که دوباره آزمون بدهد، زیرا تا آن زمان هیچ‌ فردی در بین کسانی که در آزمون‌ها شرکت کرده بودند چنان نمره‌ی بالایی را کسب نکرده بود.

زندگی نامه ایلان ماسک

بر طبق آماری که از مدرسه‌ی او بدست آورده‌اند، ماسک بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان، همراه با مادرش می، خواهرش توسکا و برادرش کیمبال، به کانادا رفت و به مدت دو سال در دانشگاه کویین در کینگزتون، شهری در اونتاریو کانادا، مشغول به تحصیل شد. او بعدها درسش را در دانشگاه پنیسیلوانیا به پایان رساند و مدارکی در رشته‌ی فیزیک و اقتصاد اخذ کرد.

ماسک زمان تحصیلش در دانشگاه پنیسیلوانیا، به همراه یکی از همکلاسی‌هایش خانه‌ی دانشجویی ده‌خوابه‌ای را اجاره و آن را تبدیل به یک کلوپ شبانه کرد. مجله‌ی Vogue در گزارشی گفته است این حرکت که ماسک به همراه آدو رسی انجام داد، از اولین آزمایشات کارآفرینی‌اش بود.

بعد از فارغ‌التحصیلی، ماسک برای اخذ مدرک دکترا به دانشگاه استنفورد رفت؛ ولی قبل از شروع آن را به‌ پایان رساند. او دو روز پس از رفتنش به کالیفرنیا، پذیرشش را در دانشگاه به تعویق انداخت و تصمیم گرفت شانسش را در dot-com boom که هنوز در پروسه‌ی آماده‌سازی بود، امتحان کند. او دیگر هیچوقت برای اتمام درسش به استنفورد برنگشت.

نامزد ماسک، جنیفر گوین، بعدها مجموعه‌ای از عکس‌های او را در زمان تحصیلش در دانشگاه پنیسیلوانیا، در حراج گذاشت.

اواخر دهه‌ی 1990 تا 2000: اوایل حرفه

ایلان ماسک همراه برادرش کیمبال Zip2 را راه‌اندازی کرد. ماسک در یکی از مصاحبه‌هایش با Rolling Stone گفته‌است که گروهی از سرمایه‌گذاران Silicon Valley شرکت او را از نظر مالی تامین کردند، و تبلیغ شرکتش را در راهنمای سفر شهری و روزنامه‌هایی مانند نیویورک تایمز و شیکاگو تریبون به عهده گرفتند.

ماسک همچنین در یک ویدیو از دانشگاه استنفورد گفته‌است، زمانی که Zip2 در حال پیشرفت کردن بود، او در یک دفتر زندگی می‌کرد و برای حمام کردن به باشگاهی محلی برای مردان جوان مسیحی می‌رفت. بعد از مدتی این سخت‌کوشی بالاخره نتیجه داد و Compaq زیپ2 را در معامله‌ای به ارزش 34 میلیون دلار به صورت نقد و سهام خریداری کرد و ماسک 22 میلیون دلار درآمد بدست آورد.

ایلان ماسک کیست؟

بعد از این اتفاقات، ماسک شروع  به راه‌اندازی X.com کرد که یک شرکت بانکداری آنلاین بود. براساس گزارشات Investopedia، او این شرکت را در سال 1999 با استفاده از 10 میلیون دلار از پولی که از فروش زیپ2 بدست آورده‌بود، راه‌اندازی کرد. حدود یک سال بعد، X.com با شرکت Confinity ادغام شد و PayPal را بوجود آورد؛ که موسس این استارت‌آپ مالی فردی به نام پیتر تیل بود.

ماسک به عنوان مدیرعامل این استارت‌آپ تازه تاسیس‌شده انتخاب شد، که البته این سِمَت خیلی هم دوام نیاورد. طبق گزارش فوربس، در اکتبر سال 2000، او با فشار آوردن به بنیانگذاران پی‌پال برای انتقال سرورهای آن از سیستم‌عامل رایگان یونیکس به ویندوز مایکروسافت، جنگ بزرگی را آغاز کرد که در ادامه یکی از بنیانگذاران پی‌پال و همچنین مدیر ارشد فناوری، مکس لوچین، به شدت با این قضیه مخالفت کرد.

پس از همه‌ی این اتفاقات، در حالی که ماسک به یک تعطیلات ضروری به استرالیا رفته‌بود، هیئت مدیره‌ی پی‌پال تصمیم به اخراجش گرفتند و تیل را به عنوان مدیرعامل جدید جایگزین او کردند. ماسک سال‌ها بعد در اواخر سال 2000 درباره‌ی آن سفر شوم به مجله‌ی Fortune گفت: «بدی سفر رفتن همین است».

سال‌های 2002-2004: راه‌اندازی Space X و سرمایه‌گذاری در تسلا

اما از آن به بعد همه‌چیز برای ماسک به خوبی پیش رفت. او درآمد بادآورده دیگری را زمانی که eBay در اواخر سال 2002 پی‌پال را خرید، بدست آورد. سایت Money.com در گزارشی گفته‌است که ماسک به عنوان بزرگترین سهام‌دار پی‌پال، از مبلغ پرداختی eBay که به ارزش 1.5 میلیارد دلار بود، حدود 165 میلیون دلار نسیبش شد.

حتی قبل از فروش پی‌پال هم، ماسک رویای حرکت بعدی خود را در سر می‌پروراند؛ از جمله یک نقشه‌ی بزرگ و عجیب برای فرستادن موش یا گیاهان به کره‌ی مریخ. در اوایل سال 2002 ماسک، شرکتی را که با نام Space Exploration Technologies و یا Space X شناخته میشد را با 100 میلیون دلار از پول فروش پی‌پال، تاسیس کرد. هدف او این بود که سفرهای فضایی را حدود 10 برابر ارزانتر کند.

یک حرکت جالب از ماسک این بود که نام یکی از وسایل نقلیه‌ی اولیه در اسپیس ایکس را از آهنگ “Puff the Magic Dragon” گرفت. ماسک بعدها در توییتی گفت که نام این فضاپیما، the Dragon، تو دهنی بزرگی به شکاکانی بود که به او می‌گفتند اسپیس ایکس هرگز نمی‌تواند وسیله‌ای را به فضا بفرستد.

ایلان ماسک چگونه پولدار شد

هدف بلند مدت اسپیس ایکس این است که استعمار مریخ مقرون‌ به صرفه باشد. ماسک گفته‌است تا زمانی که این پروازها به فضا که او اسمش را “Mars Colonial Transporter” گذاشته است، به صورت منظم و ایمن انجام نشود، اسپیس ایکس هیچ پیشنهادی برای عمومی کردن این نوع سفرها را به مریخ نمی‌دهد.

ماسک این‌جا روی کره‌ی زمین هم بسیار مشغول بوده‌است! مخصوصا با فعالیت‌هایی که برای کمپانی تسلا موتورز انجام می‌دهد. در سال 2004، او اولین سرمایه‌گذاری 70 میلیون دلاری تسلا را انجام داد و در واقع این سرمایه‌گذاری، یک شرکت خودروهای الکتریکی بود. بنیانگذاران تسلا، مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ، از مدیران استارت‌آپی کهنه‌کار بودند.

ماسک گفته که نقش فعالی در تولید خودرو در این شرکت خودروسازی داشته و به توسعه‌ی اولین خودروی آن، به نام Tesla Roadster کمک کرده‌است.

ایلان ماسک در فضا

The Roadster بر روی شاسی لوتوس الیز، یک خودروی اسپرت و کوچک بریتانیایی، ساخته شد. تسلا این خودرو را به صورت یک ماشین الکتریکی با باتری لیتیوم یونی بازسازی کرد. رودستر تمام‌الکتریک در سال 2006 زمانی رونمایی شد که ماسک به عنوان رئیس تسلا مشغول به کار بود.

ماسک همچنین ایده‌ی SolarCity که یک شرکت انرژی خورشیدی بود را مطرح کرد. طبق گزارش VentureBeat ، او در سال 2006 به پسرعموهای خود، پیتر و لیندون ریو، سرمایه‌ای داد تا بتوانند موجبات پیشرفت SolarCity را فراهم کنند.

سال 2008: ایلان ماسک، مدیرعامل جدید تسلا

در سال 2007، ماسک یک کودتا در اتاق هیئت مدیره‌ی تسلا انجام داد. او ابتدا ابرهارد را از مقام مدیرعامل، و سپس به طور کامل از هیئت مدیره و مجموعه‌های اجرایی شرکت برکنار کرد. پس از این اتفاق، شرکت ایلان ماسک توانست رشدی بی‌سابقه را تجربه کند.

در سال 2008 اما مشکلات مالی باعث محدود شدن گزینه‌هایش شد و سپس ورشکستگی تسلا توسط شخص ماسک متوقف شد. او در این شرکت 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد و 40 میلیون دیگر هم به عنوان قرض به آن پرداخت کرد. و اینکه او همان سال مدیرعامل تسلا شد، اصلا اتفاقی نبود.

ماسک به خاطر اداره‌ی همزمان تسلا، اسپیس ایکس و سولارسیتی، تقریبا ورشکسته شد و در مصاحبه‌ای 60 دقیقه‌ای، سال 2008 را به عنوان بدترین سال زندگی‌اش توصیف کرد. آن سال تسلا فقط باعث از دست‌رفتن پول میشد و اسپیس ایکس هم در پرتاب موشک Falcon 1 به مشکل خورده بود. تا سال 2009، همه‌ی هزینه‌های این دو شرکت را خود ماسک شخصا پرداخت می‌کرد تا فقط آن‌ها را نجات بدهد.

ایلان ماسک چه کسی است؟

درست نزدیک کریسمس 2008 بود که ایلان ماسک دو خبر خوب دریافت کرد: خبر اول این بود که اسپیس ایکس یک قرارداد 1.5 میلیارد دلاری با ناسا بست تا قطعاتش را به فضا بفرستد و خبر دوم این بود که تسلا در نهایت، سرمایه‌گذاران بیشتری از خارج شرکت پیدا کرد.

بعدها حرفه‌ی ماسک شروع به ظهور در عرصه‌های دیگر، به خصوص در هالیوود نیز کرد. کارگردان هالیوود، جون فورود در پادکست “Record Decode” گفته‌است که شخصیت تونی استارک در فیلم مرد آهنی که بازیگر رابرت داونی جونیور آن را نقش‌آفرینی کرده ، تا حدودی از زندگی ایلان ماسک الهام گرفته شده است. ماسک حتی در فیلم مرد آهنی 2 به عنوان یک بازیگر افتخاری حضور یافت.

سال 2015: OpenAI (کمپانی هوش مصنوعی)

در اواخر سال 2015، ماسک همچنین در بنیان‌گذاری کمپانی OpenAI شراکت کرد. این کمپانی تاسیس شد تا به صورت اختصاصی در مورد هوش مصنوعی تحقیق کند و مطمئن شود که باعث نابودی بشریت نمی‌شود. او بعدها اعلام کرد که قصد دارد تا از هیئت مدیره کناره‌گیری کند زیرا می‌خواست که از هرگونه بحث‌و‌جدال درباره‌ی منافع احتمالی با تسلا که گام‌هایی را در زمینه‌ی هوش‌ مصنوعی برای فناوری خودروهای خودران خود برداشته بود، جلوگیری کند.

ایلان ماسک از آن زمان تا کنون، بارها در موقعیت‌های مختلف علیه این شرکت صحبت کرده‌است و حتی در تلاش بوده‌است تا رقیب ChatGPT را که در یکی از پروژه‌های شرکت OpenAI به موفقیت رسید، راه‌اندازی کند. ماسک حتی به شوخی آن را “Truth GPT” نامید.

شخصیت ایلان ماسک

تا پایان سال 2015، 24 پرتاب از اسپیس ایکس با هدف انجام وظایفی مانند تامین مجدد ایستگاه فضایی بین‌المللی اتفاق افتاد و در این مسیر رکوردهایی را هم به ثبت رساند.

همان سال تسلا هم اولین نسخه از Autopilot خود را که یک ویژگی برای کمک به راننده در خودروهای الکتریکی است، معرفی کرد. اما ماسک بعدها نسخه‌ی پیشرفته‌تری را از این ویژگی به نام بتای تمام-خودران (Full Self-Driving beta) به بازار خودرو معرفی کرد.

سال 2016: سولارسیتی و The Boring Company

در اواخر سال 2016، تسلا در یک معامله‌ی 2.6 میلیارد دلاری سولارسیتی را خریداری کرد. همان سال برخی از سهامداران تسلا، شکایتی را بر علیه ماسک تنظیم کردند و او را به اینکه اعضای هیئت مدیره را برای خرید سولارسیتی تحت فشار قرار داده، متهم کردند. اما ماسک که طبق معمول نمی‌خواست در هیچ نزاعی بازنده باشد، تمام سعی خود را کرد تا اینکه مدتی بعد در سال 2022 برنده‌ی این مجادله شد.

او همچنین در سال 2016، The Boring Company را راه‌اندازی کرد که ماموریت آن حفر شبکه‌ای از تونل‎ها در زیر زمین و اطراف شهرها بود تا افراد بتوانند رانندگی‌ای پرسرعت و بدون ترافیک را تجربه کنند. اولین شبکه‌ی تونل این کمپانی در لاس‌وگاس و در آوریل سال 2016 برای استفاده‌ی تجاری، افتتاح شد.

سال 2017: Neuralink و سفر ایلان ماسک به مغز انسان‌ها!

ماسک کمپانی دیگری نیز در سال 2017 تاسیس کرد و آن را نورالینک نامید. هدف این کمپانی ساخت دستگاه‌هایی است که می‌توانند در مغز انسان کاشته شوند. او این دستگاه‌ها را به عنوان “فیت‌بیت در جمجمه‌ی شما” توصیف کرد و همچنین گفته‌است که آنها به افراد این قابلیت را می‌دهند تا هر کاری را تنها با استفاده از ذهن خود انجام دهند. این کمپانی با قرار دادن دستگاه‌ها در خوک‌ها و میمون‌ها، آزمایشات اولیه‌ی خود را شروع کرد و سپس تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده را برای شروع آزمایشات انسانی در سال 2023 بدست آورد.

زندگی نامه ایلان ماسک

ماسک همچنین در سال 2017، به شورای مشاوره‌ی تجاری رییس جمهور وقت، ترامپ، پیوست؛ و این اقدام او با واکنش شدید عمومی همراه شد. او ابتدا از کاری که انجام داده ‌بود دفاع کرد، ولی پس از اینکه ترامپ ایالات متحده را از توافقنامه‌ی تغییرات آب‌و‌هوایی با پاریس خارج کرد، ماسک نیز استعفا داد. او گفته‌است که تمام تلاشش را کرده تا ترامپ را متقاعد کند که عقب نشینی صورت نگیرد.

پیش از این در خبر مربوط به گوشی ایلان ماسک اعلام کرده بودیم که او می‌خواهد با استفاده از نورالینک، روش استفاده انسان‌ها از گجت‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند را برای همیشه تغییر دهد.

سال 2018: تسلا رودستر در فضا، بخشی مهم از زندگی ایلان ماسک

The Falcon Heavy موشکی است که رقیبی مانند Falcon 9 را از میدان بدر کرد و همچنین قوی‌ترین موشکی است که اسپیس ایکس تا به امروز ساخته است. او اولین پرتاب موفقیت‌آمیز خود را در فوریه 2018 به انجام رساند. فالکون هوی موقع پرتاب، محموله‌ای منحصر به فرد را همراه خود داشت. او با خود یک “Starman” ساختگی و همچنین تسلا رودستر شخصی ماسک که به رنگ قرمز گیلاسی بود را حمل می‌کرد و به سمت مدار سیاره‌ی مریخ می‌رفت.

تسلا رودستر در فضا

ماسک به افراد حاضر در کنفرانس South by Southwest گفت: «ما واقعا می‌خواستیم مردم اینجا را در مورد احتمال اتفاقی جدید در فضا و در واقع پیش راندن مرز فضایی، شگفت‌زده کنیم. هدف از این کار، الهام بخشیدن به شما و باوری دوباره بود؛ درست همانند مردم در زمان آپولو که معتقد بودند هر چزی ممکن است».

احضاریه‌ی SEC(کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) برای ایلان ماسک و تسلا

ماسک در سال 2018 وقتی که پیامی را در یک توییت با این عنوان ارسال کرد که در نظر دارد تسلا را با قیمت 420 دلار به ازای هر سهم خصوصی کند و گفت که از قبل هم آن را تأمین مالی کرده‌است، با مشکلات زیادی مواجه شد. تنها چند روز بعد از ارسال چنین پیامی توسط ماسک، SEC احضاریه‌های تسلا را در مورد برنامه‌های این شرکت برای خصوصی شدن و نظرات ماسک ارسال کرد.

در ماه سپتامبر، SEC رسما شکایتی علیه ماسک تنظیم و او را به اظهارات نادرست و گمراه‌کننده متهم کرد. بعد از آن ماسک با SEC توافق کرد که این قضیه منجر به پرداخت 20 میلیون دلار جریمه هم برای او و هم تسلا شد و سپس ماسک از سمت ریاست هیئت مدیره و تسلا کنار رفت. علاوه بر آن، تسلا باید کمیته‌ای را برای نظارت بر ارتباطات ماسک تعیین می‌‌کرد.

زندگی نامه ایلان ماسک

اینسایدر پیشتر گزارش داده بود که یک ماه بعد از آن اتفاقات، ماسک در دادگاه پیروز شد و هیئت منصفه اعلام کرد که او هیچ گناهی در بدنام‌کردن غواص بریتانیایی، ورنون آنسورث نداشت. همه‌ی اینها از جایی شروع شد که آنسورث در سال 2018 پس از اینکه ماسک در توییتر او را “pedo guy” نامید، شکایتی را برای افترا بر علیه او تنظیم کرده بود.

سال 2021: ماسک ثروتمندترین فرد جهان شد

ماسک با فعالیت‌ها و استفاده از نبوغ ذهنی‌اش در طول سال‌ها ثروت زیادی را بدست‌آورده است؛ اما در سال‌های اخیر ثروت او بیش از پیش افزایش یافته‌است. مدیرعامل تسلا در سال 2021 زمانی که ثروتش از مرز 200 میلیارد دلار و همچنین از دارایی خالص جف بزوس بنیانگذار آمازون گذشت، تبدیل به ثروتمندترین مرد جهان شد. ثروت ایلان ماسک بسیار بیشتر از چیزی است که بسیاری از کاربران تصور می‌کنند و او می‌تواند به سادگی بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال، شرکت‌های بزرگ و … را خریداری کند.

بیوگرافی ایلان ماسک

ماسک گفت که این پیروزی‌اش را با فرستادن مدالی نقره برای بزوس، رقیب دیرینه‌اش، گرامی داشته است. موقعیت ماسک به عنوان ثروتمندترین مرد جهان، یکبار در همین سال 2023 توسط برنارد آرنو، مالک LVMH، تحت‌الشعاع قرار گرفت؛ ولی از آن موقع به بعد، او همچنان در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان باقی مانده‌است.

ماسک همچنین در سال 2021 برنده‌ی جایزه‌ی شخصیت سال مجله‌ی تایم شد.

سال 2022: پادشاه تکنولوژی، روی توییتر هدف‌گذاری می‌کند

در سال 2022، ماسک شروع به خرید سهام در توییتر کرد و بعدها پیشنهادی را برای پیوستن به هیئت‌مدیره و خرید کامل سهام توییتر به ارزش 44 میلیارد دلار مطرح‌ کرد.

ماسک که به یکی از پرفالوورترین حساب‌ها در فضای مجازی تبدیل شده‌بود، در ماه ژوئیه پیشنهادش را برای خرید توییتر پس گرفت. بعد از آن توییتر به‌ سرعت از ماسک شکایت کرد تا او را مجبور به خرید کند.

ایکس کورپ

پس از ما‌ه‌ها درگیری برای این موضوع و محاکمه شدن در Delaware Court of Chancery، ماسک بلاخره در ماه اکتبر به خرید این کمپانی رضایت داد. او دقیقا در همان روزی که توییتر را تصاحب کرد، چندین مدیر اجرایی مهم از جمله پاراگ آگراوال، مدیرعامل وقت توییتر را برکنار کرد. ماسک به عنوان “Chief Twit” شناخته شد و در آن هرج و مرجی که پس از خریدش بوجود آمده‌بود، نیروی کار توییتر را به نصف کاهش داد.

او در ماه مه سال 2023، پس از اینکه مطمئن شد که توییتر دیگر رد مسیر ورشکستگی قرار ندارد، مدیرعامل جدیدی را برای آن انتخاب کرد.

این میلیاردر همچنین علاقه‌مند به راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری برای هوش مصنوعی خودش است. در ماه آوریل، ایلان ماسک گزارش‌هایی را مبنی بر راه‌اندازی یک استارت‌آپ هوش مصنوعی و ساختن رقیبی برای ChatGPT، تایید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این بشر فوق العاده اس