نوکیا 7 پلاس

آغاز عرضه نوکیا 7 پلاس مجهز به اندروید وان

عرضه نوکیا 7 پلاس (Nokia 7 Plus) آغاز شد. اگرچه گوشی نوکیا 7 پلاس یک میان‌رده به شمار رفته و از نظر قیمت وضعیت خوبی دارد، اما در برخی ویژگی‌های ظاهری و سخت افزاری با پرچمداران رقابت می‌کند.

بعد از مدت‌‌ها گمانه‌زنی نوکیا 7 پلاس سرانجام در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد. اچ ام دی گلوبال وعده داد این گوشی را در بازارهای مختلفی اعم از تعداد زیادی از کشورهای اروپایی به قیمت 399 یورو عرضه خواهد کرد. نوکیا 7 پلاس یک میان‌رده بسیار ارزشمند است، به طوری که با گوشی پرچمدار نوکیا 8 سیروکو به جز تراشه تفاوت چندانی ندارد.

در این مدل تغییرات بسیار زیادی در مقایسه با نوکیا 7 اعمال شده و برای نخستین مرتبه در گوشی های هوشمند اچ ام دی گلوبال شاهد استفاده از نمایشگر دارای نسبت ابعاد تصویر 18:9 هستیم. نمایشگر 6 اینچی دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس نوکیا 7 پلاس به پنل IPS LCD مجهز شده و توجه علاقه‌مندان به فبلت‌ها را به خود جلب خواهد کرد.

در بدنه شاهد استفاده از آلومینیوم سری 6000 به همراه سرامیک هستیم که سبب می‌شود حین در دست گرفتن آن، داشتن یک گوشی رده بالا و بسیار شیک را احساس کنید. این در حالی است که نوکیا 7 پلاس از نظر قیمت همرده میان‌رده‌ها است.

عرضه نوکیا 7 پلاس

اچ ام دی گلوبال در استفاده از اندروید وان پیشتازی کرد، به طوری که بیشتر گوشی های هوشمند تازه معرفی شده آن تحت پروژه اندروید وان عرضه شده‌اند. به طور خلاصه، مزیت استفاده از اندروید وان بهره بردن از اندروید خالص و ناب گوگل همراه با دریافت آپدیت‌ها و پچ‌های امنیتی به صورت مستمر و ماهیانه است.

عرضه نوکیا 7 پلاس به معنی حضور رقیبی جدی برای میان‌رده‌ها است

اگرچه انتظار نداریم بعد از عرضه نوکیا 7 پلاس این گوشی در کنار بهترین‌های بازار موبایل قرار بگیرد، اما نباید مشخصات سخت افزاری آن (در کنار ظاهر شیک) را دست کم گرفت. تراشه اسنپدراگون 660 به کار رفته در این گوشی به جرات بهترین چیپست برای دستگاه‌های میان‌رده‌ است. همچنین شاهد استفاده از 4 گیگابایت حافظه رم در کنار 64 گیگابایت ظرفیت داخلی هستیم که در سال 2017، میزان حافظه پیش‌فرض بسیاری از پرچمداران بود.

عرضه نوکیا 7 پلاس

اما مهمترین تغییر این گوشی در مقایسه با نوکیا 7، دوربین دوگانه به کار رفته در آن محسوب می‌شود. در دوربین دوگانه نوکیا 7 پلاس از اپتیک‌های شرکت زایس استفاده شده و شاهده وجود یک سنسور 12 مگاپیکسلی عادی در کنار یک سنسور 13 مگاپیکسلی تله فوتو هستیم. راهکار قبلی اچ ام دی گلوبال برای ارائه دوربین دوگانه (در نوکیا 8)، استفاده از یک سنسور سیاه و سفید در کنار سنسور عادی بود. این ماژول دوربین دوگانه دقیقا همان چیزی است که در گوشی پرچمدار نوکیا 8 سیروکو به کار رفته است.

بعد از عرضه نوکیا 7 پلاس شاهد استقبال طرفداران سلفی از این گوشی خواهیم بود، چرا که یک سنسور 16 مگاپیکسلی در جلوی آن به کار رفته است. به لطف وجود یک حالت پرو در اپلیکیشن دوربین، بهترین تنظیمات ممکن برای میزان نوردهی، وایت بالانس، سرعت شاتر و دیگر موارد به صورت خودکار به بهترین وجه ممکن انتخاب می‌شوند.

عرضه نوکیا 7 پلاس

بعد از عرضه نوکیا 7 پلاس در کشور چین، طی مدت زمانی کوتاه اعلام شد تمامی موجودی گوشی تنها طی پنج دقیقه به فروش رسیده است. متاسفانه شرکت هنوز اعلام نکرده تعداد گوشی های به فروش رسیده طی این مدت زمانی چقدر بوده است، اما در هر صورت اچ ام دی گلوبال نیز از تکنیکی قدیمی برای به راه انداختن جنگ روانی استفاده کرد! به هر حال به فروش رفتن نخستین محموله طی پنج دقیقه تحسین برانگیز است. گفتنی است یک نسخه دارای 6 گیگابایت رم نیز در بازارهای کشور چین عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اگرازجدیدترین پردازنده شرکت کوالکام یعنی پردازنده اسنپدراگون ۶۷۰ به جای ۶۶۰ استفاده میکرد دیگه می شد گفت که نوکیا سنگ تمام را گذاشته هرچند که ۶۶۰ هم پردازنده ای قدرتمند برای میانرده هاست! آفرین به نوکیای دوست داشتنی،زنده باد “NOKIA” داشت یادم میرفت!یه سؤال: آیا برای عرضه جهانی نوکیا 7 پلاس با رَم 6 شش به جهان عرضه خواهدشد؟

  2. زیبا عالی خوش قیمت

  3. تنها ویژگی خوبی که داره قیافه قشنگشه با دوربین دوگانه ش

    • تنها ویژگی خوبش؟؟؟؟؟
      مقاوم ترین بدنه روداره تو گوشی های موبایل بررسی های نوکیا 6 رو ببین که پارسال اومد
      بهترین پردازنده میان رده رو داره فکر کردی مثل سامسونگ میاد پردازنده های مسخره خودشو با قیمت نجومی بهت بده
      دروبین دو گانه با لنز زایس و دوربین سلفی عالی
      قیمتشم که از میان رده های سامسونگ و هواوی خیلی کمتره