شارژ کردن گوشی در طول شب کار

آیا شارژ کردن گوشی در طول شب کار درستی است؟

آیا شارژ کردن گوشی در طول شب کار درستی است؟ این یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها برای دارندگان گوشی های موبایل است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

بدن شما، خود را در طول شب تازه کرده و برای یک روز کامل آماده می‌کند. چرا این داستان برای تلفن هوشمند نباید این‌گونه باشد؟ زمانی که می‌خوابید، موبایل شما بعد از دو ساعت یا بیشتر به صورت کامل شارژ می‌شود. برای مابقی شب، سیستم نرم افزاری گوشی زمانی که باتری به 100 برسد، مانع پروسه شارژ می‌شود. این کار مانع آسیب دیدن موبایل به خاطر شارژ بیش از حد می‌شود، اما نمی‌تواند از گرمای تولید شده جلوگیری کند.

زمانی که شما موبایل در حال شارژ خود را هنگام شب زیر بالشت و پتو قرار داده و حتی از کیف محافظ استفاده کنید، می‌توانید باعث محدودیت در توانایی باتری برای رسیدن به شارژ کامل شوید. به عنوان مثال، اگر باتری موبایل شما برای یک سال به دمای 104 درجه فارنهایت (40 درجه سلسیوس) برسد، در صورت شارژ باتری تا 100، تنها 65 درصد از ظرفیت آن را دریافت خواهید کرد. حیرت‌آورتر از آن، اگر باتری شما به مدت فقط سه ماه، در طول شب به دمای 140 درجه فارنهایت (60 درجه سلسیوس) برسد، باتری حدود 40 درصد از ظرفیت خود را از دست می‌دهد.

شارژ کردن گوشی در طول شب

گرما به سرعت می‌تواند ظرفیت باتری موبایل را کاهش دهد

چرا شارژ کردن گوشی در طول شب تصمیم خوبی نیست؟

مطابق با این اطلاعات، نگه داشتن ظرفیت باتری بین 40 تا 80 درصد، به آن اجازه می‌دهد طول عمری ایده‌آل داشته باشد. در این صورت، احتمالا شارژ گوشی هنگام استراحت در طول بعد از ظهر، بهترین کار باشد.

شارژ کردن گوشی در طول شب به شما اجازه نظارت بر ظرفیت باتری را نخواهد داد، مگر این‌که هرساعت بخواهید از خواب بیدار شوید.

اگر پیش از خوابیدن موبایل خود را برای شارژ به منبع برق متصل کردید، مطمئن شوید که هیچ چیزی همچون کیف محافظ باعث افزایش دمای آن نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. من جدیدا گوشیمو عوض کردم و سامسونگ آ۷۰ گرفتم،قبل از این به مدت چهار سال سونی اکسپریا زد ۵ داشتم،تا روز اخری که گوشیمو داشته باشم هیچ مشکلی با باتریش نداشتم،باتری حتی بعد از چهار سال به ۱ درصد که میرسید همچنان روشن میبود و خاموش نمیشد و عمر عملکرد باتری هم به نظرم بعو چهار سال واقعا تغییر خاصی نکرده بود،حالا سوال برام ایجاد شده که این بخاطر کیفیت سونی بوده که احتمالش رو پایین میدونم چون باتری موردی نیست که کیفیتش نسبت به برند تفاوت داشته باشه حداقل تفاوتی در این حد نداره و یا این که 1_خود سونی کاری کرده بود که باتری به ۹۰ در صد که میرسید چراغ اعلان رو سبز میکرد تا از شارژر جداش کنی و عملا زمانی که من تو طول روز دستگاه رو با شارژ میزدم به هیچ وجه ۱۰۰ شارژش نمیکردم 2_ مورد دوم که به نظر من خیلی تاثیر داشت و همین مورد بوده که چهار سال باتری دستگاه منو تو بهترین حالت و پر بازده ترین عملکرد خودش قرار داده این مورد بوده؛من همیشه شب هنگام ،زمان خواب گوشیمو به شارژ میزدم که صبح که از خواب پاشدم شارژم پر باشه و عملا یکی از مهم ترین نکات این مقاله رو رعایت نمیکردم،اما،من همیشه گوشیمو رو سرامیک کنار تختم میذاشتم که چه تابستان چه زمستان سرد بود :)) یعنی گوشی من تو مدت شارژ شدن از شب تا صبح رو سرامیک بود که خیلیم سرد بود، درواقع اکثرا تو زمان شارژ گوشی از پایین ترین دمای ممکن برخوردار بوده و همین مورد باعث افزایش فوق العاده عمر باتری من بوده،امید وارم گوشی جدیدم هم همین قدر تو باتری منو راحت بذاره.

  2. سلام(نظر شخصی)
    یه گوشی میخری ک برات یک الی سه سال کار کنه، بستگی به در آمدی ک داری، حالا فکرشو ک میکنم،بخوام یه دغدغه ب دیگر دغدغه های زندیگم اضافه کنم و نگران این باشم ک گوشیمو چجوری شارژ کنم و چه درصدی بکشمش از شارژ و چه درصدی بزارمش زیر شارژ؟!! با عقل و منطق من ک جور در نمیاد اینهمه خود آزاری، مخصوصن برای کسانیکه با گوشی بازی آنلاین میکنم یا وبگردی و شبکه های اجتماعی میرن، ب نظرم ارزش نداره بخاطر اینکه بخوایم باتری سالم بمونه، تا این حد وسواس ب خرج بدیم

  3. گوشی خاموش باشه چی؟!

  4. پس کی بزنیمش شارژ توی طی روز که کار داریم باهاش

  5. مممنون واقعا این یه عادته که تکرارش میکردیم

  6. اصلا شبا نمیزنمش شارژ

  7. سپاس

    نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشیم اینه که وقتی شارژ گوشی به 70 تا 90 درصد رسید از شارژ خارجش کنیم نه بزاریم 100% بشه

  8. من ساعت 3-4 میزنمش شارژ تا 9 صبح که بیدار شدم 100% شده باشه و برم سر کار D:

  9. قطعا کار درستی نیست آسیب زیادی میزنه