یک فریلنسر

نکات انگیزشی برای فریلنسر ها و افرادی که در خانه کار می کنند

فریلنسر بودن، همواره با مشکلات و مزایای زیادی همراه است و بسیاری از ما به دلایل گوناگون، به کار از راه دور می‌پردازیم. نکات انگیزشی و دانستن برخی اطلاعات به ما کمک می‌کنند تا راحت تر به کار بپردازیم و آرامش بیابیم. برای مثال برنامه ریزی و به خود پرداختن از جمله مواردی است که باید به آن ها توجه داشت.
اگر همیشه در خانه باشید و فقط به کار و فعالیت شغلی بپردازید، فشاری روحی بر روی شما به عنوان یک فریلنسر وارد خواهد شد. اما باید همیشه حد اعتدال رعایت شود. اگر شما هم از افرادی هستید که کار در خانه را انتخاب کردید، نکات زیر به شما یک خط مشی را خواهد داد تا با برنامه ریزی و نکات انگیزشی مناسب گام به جلو بردارید. در ادامه برخی نکات مهم و ضروری را با هم می‌خوانیم.

  1. بررسی واقعیت ها

    چرا هر روز به سرکار می‌رویم؟ آیا برای مراقب از یک فرد خاص به محل موردنظر می‌ویم یا برای مطالعه یا اتمام یک پروژه دانشجویی و کاری؟ آیا یک مدیر هستید و می‌خواهید هزینه های خود و تیم تان را کاهش دهید؟ چند ساعت در روز را به یک پروژه اختصاص می‌دهید؟

    این ها سوالاتی هستند که باید پیش از پذیرش یک وظیفه در منزل از خود بپرسید. هر چه بیشتر با واقعیت ها روبرو شوید، آسان تر می‌توانید زندگی کاری تان را سر‌ و‌ سامان دهید؛ حتی در منزل.

  2. یک برنامه ریزی کاری داشته باشید

    کار کردن در منزل، تنها زمانی ارزشمند می‌شود که یک پلن کاری در دست داشته باشید. بنابراین بهتر است پیش از شروع پروژه هایتان تصمیم به تهیه آن بگیرید؛ تمامی پرسش های مرتبط با پروژه؛ چند ساعت در روز باید به آن اختصاص دهید؛ چه ساعاتی از روز را بر روی آن ها تمرکز می‌کنید؛ چه زمانی به کار های خانه اختصاص خواهد داشت؛ روتین استراحت و میل نمودن غذا چه ساعاتی خواهد بود و …

    مامی موارد بالا باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرند و یک گزارش کار از مراحل پیشرفت تان در دست داشته باشید.

    کار در خانه

  3. یک اتاق یا گوشه ای از منزل را به عنوان دفتر انتخاب کنید

    نیازی نیست که منزل تان را مانند یک ساختمان اداری و کاملا رسمی کنید، تنها کافی است که کمی با محیط منزل متفاوت باشد. همچنین تمامی وسایل موردنیاز مانند لپ تاپ، تلفن، مودم و غیره را حتما در دسترس بگذارید و آن ها را مرتب نگاه دارید.

    یک محیط کاری مناسب می تواند برای فریلنسر ها انگیزش بخش و محرک باشد. در این صورت بخش کار شما در خانه، می تواند بسیار مهم تر و تاثیر گزار تر از یک دفتر کاری خارج از منزل باشد. کما اینکه می توانید در ساعاتی خاص، وعده های غذایی یا تایم های استراحت را با عزیزان تان بگذرانید.

  4. حواستان به حواس پرت کن ها باشد!

    همانطور که این محیط می تواند شما را مُنرژ (انرژی بخش!) کند، روی دیگر سکه حواس پرتی و عقب ماندن از لیست کار هایی است که باید در طول روز انجام دهید. تلفن های غیر کاری، نیاز به کمک شما در خانه، دختر/پسر همسایه (!) و …
    باید جوری برنامه ریزی و چینش داشته باشید که بتوانید هر مسئله را در زمان خودش انجام دهید؛ با دوستان در تایم های خاص و از قبل برنامه بگذارید، وسایل غیر کاری را دور نگاه داشته یا خاموش نمایید و غیره.

    البته این مسائل پرت کننده حواس گاهی خوب هستند، زیرا می توانید به خود استراحت های کوتاه و بر طبق ساعت بدهید. اگر بخواهید تنها بر روی کار متمرکز شوید، ممکن است دچار استرس های نهان و عصبی بشوید. یک فریلنسر خوب همیشه یک تخته وایت برد در دفتر، و یک دفترچه یادداشت در جیب خود دارد و ایده های نو و اتفاقات مهم را در آن ها یادداشت می‌کند.

  5. تمرینات بدنی را در برنامه بگذارید

    نرمش و تمرین بدنی راهی آسان و پرتاثیر برای خالی شدن از استرس است. ضمنا می‌تواند در کاهش وزن و انگیزش ذهنی هم به شما کمک کند. جایی خواندم که بسیاری از افراد سرشناس دنیا روزانه بین 30 دقیقه تا 2 ساعت پیاده روی می‌کردند، زیرا بر این گمان بودند که خلاقیت آن ها را افزایش می‌دهد و ایده هایی جالب را به ذهن می‌رساند.

    ورزش هایی مانند دویدن، شنا یا یک ورزش دست جمعی تنش ها را از شما می‌گیرد. برخی نیز یوگا انجام می‌دهند که تاثیرات آن بر کسی پوشیده نیست!

    در هر روی، اگر بخواهید هر روز پشت لپ تاپ بنشینید و فقط کار کنید، علاوه بر این که خستگی روحی پیدا می‌کنید، ممکن است خدایی ناکرده مشکلات ستون فقرات، گردن و بیماری های مرتبط با خون نیز پیدا شود که با همین تکنیک ساده تا حد زیادی از آن ها جلوگیری به عمل می‌آورد.

  6. با تنهایی و انزوا مقابله کنید

    اگر شما هم مثل گذشته من فکر می‌کنید که خانه ای ساکت و خالی نعمت خدادادی است، سخت در اشتباه اید! کافی است زمان شروع کار شما فرا برسد. آن زمان بزرگترین مشکل شما خانه ای پر از خلوتی است.
    تجربه و مشاهدات نشان داده است که تنها بر هر فرد تاثیر مخصوص خود را می‌گذارد.

    برای یک فرد درون گرا، شاید تنهایی به ساعاتی شاد برای کار بدل شود. اما برای یک فرد برون گرا می‌تواند خلاقیت او را کور کند. پیش از هر چیز، حتما بررسی کنید که کار کردن در خانه، به کار شما می آید یا خیر، تا بعداً دچار مشکل نشوید. همینطور مطالعه مطالب علمی و نکات انگیزشی را فراموش نکنید.

جمع بندی

کار کردن در خانه و فریلنسر بودن، آن قدر ها هم که به نظر می آید آسان و بهتر از کار در اداره نیست. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که به جبر یا خواست شخصی مجبور تغییر نحوه کار می‌شویم. تنها کافیست به اندازه کافی برنامه ریزی کنیم و مشکلات را پیش بینی کنیم تا محیط خانه نیز مانند محل کار برایمان لذت بخش و پر رونق باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با مورد ششم شدیدا مخالفم
    توی محیطای شلوغ به شخصه نمیتونم کار کنم اصلا ممکن نیست حواس آدم به یه روش و طریقی پرت میشه