سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم با نمایشگر 4K و دوربین دوگانه معرفی شد

گوشی موبایل سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم (Sony Xperia XZ2 Premium) رسما معرفی شد. این گوشی به دوربین دوگانه، نمایشگر 4K و بدنه‌ای ضد آب مجهز است. در ادامه با مشخصات فنی و قابلیت های پرچمدار جدید سونی بیشتر آشنا شوید.

پس از رونمایی از گوشی اکسپریا ایکس زد 2 در فوریه گذشته، حالا نزدیک به دو ماه بعد از آن سونی از نسخه‌ی به مراتب بالارده‌تر آن با نام سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم پرده برداری کرد. این گوشی، به لطف نمایشگر 4K HDR خود دارای یکی از باکیفیت‌ترین نمایشگرها در گوشی های هوشمند است و به سیستم دوربین دوگانه جدیدی مجهز شده است که می‌تواند تصاویری بسیار شفاف حتی در شرایط نوری کم تهیه کند. این گوشی حتی قادر به فیلمبرداری 4K HDR نیز هست.

در واقع اکسپریا XZ2 Premium از هر جهت که حساب می‌کنیم نسخه‌ی قدرتمند XZ2 معمولی است. در حالی که دو گوشی از زبان طراحی نسبتا مشابه، قاب شیشه‌ای پشتی و لبه‌هایی گرد برخوردارند، اما سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم از وضوح نمایشگر بالاتر، دوربین دوگانه‌ای با ظرفیت‌های جدید و کیفیت صوتی کاملا بالارده بهره‌مند است.

بیایید در ابتدا نگاهی کوتاه به مشخصات فنی مهم گوشی جدید سونی بی‌اندازیم:

  • پلتفرم: اندروید 8 اوریو
  • ابعاد: 80 در 158 در 11.9 میلی‌متر – وزن 236 گرم
  • تراشه سیستمی: اسنپدراگون 845 با رم 6 گیگابایت
  • نمایشگر: 5.8 اینچی 4K HDR LCD، نسبت ابعاد 16:9
  • دوربین‌های پشتی: دوربین دوگانه جدید، حداکثر ایزو 51200 برای عکس‌ها، 12800 برای ویدیو
  • دوربین جلو: 13 مگاپیکسلی با سنسور حساس به نور
  • باتری: 3540 میلی‌آمپر ساعت
  • اضافی: سیستم ویبره Live، مقاومت در برابر آب، شارژ بیسیم، فاقد جک هدفون

مهم‌ترین تغییرات XZ2 Premium و XZ2

سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم و ایکس زد 2 معمولی از معماری یکسانی برخوردارند و هر دو به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده‌اند، اما ظرفیت رم آن‌ها متفاوت خواهد بود. رم مدل اصلی 4 گیگ و مدل پریمیوم برابر با 6 گیگابایت است. ایکس زد 2 از یک نمایشگر 5.7 اینچی فول اچ دی برخوردار است، در حالی که مدل پریمیوم آن به یک نمایشگر 5.8 اینچی 4K تجهیز شده است.

سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

مدل اصلی از یک دوربین تک لنز 19 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، در حالی که ایکس زد 2 پریمیوم از دوربین دوگانه برخوردار است. دوربین سلفی این گوشی نیز بهبود پیدا کرده است. در انتها باید به حضور یک باتری بزرگتر 3540 میلی‌آمپر ساعتی در مقایسه با باتری 3180 میلی‌آمپر ساعتی مدل اصلی اشاره کرد، اما این که آیا باتری جدید با توجه به امکانات بیشتر می‌تواند عمر باتری بیشتری را نیز ارائه کند یا خیر، موضوعیست که به این زودی نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد.

سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

دوربین های سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

در زیر می‌توانید جدولی از مشخصات فنی دوربین های سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم را مشاهده کنید.

دوربین‌هادوربین اول (رنگی)دوربین دوم (سیاه و سفید)دوربین سلفی
مگاپیکسل191213
اندازه سنسور1/2.3 اینچ1/2.3 اینچ1/3.06 اینچ
اندازه پیکسل1.22 میکرون1.55 میکرون
لنزها25 میلی‌متری f/1.8f/1.622 میلی‌متری f/2.0

در حالی که XZ2 از یک دوربین در پشت خود میزبانی می‌کند، XZ2 Premium یک گام فراتر رفته و از سیستم دوربین دوگانه برخوردار است. دوربین اصلی گوشی قادر به ثبت تصاویر رنگی و دوربین ثانویه آن تصاویر سیاه و سفیدی را می‌گیرد. که می‌تواند یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با سیستم دوربین دوگانه مورد استفاده توسط اپل و سامسونگ – جایی که دوربین ثانویه یک لنز تله فوتو قادر به زوم است – باشد.

سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

سونی به خاطر دریافت بیشتر نور از دوربین ثانویه سیاه و سفید بر روی این گوشی استفده کرده است. سپس عکس‌های تهیه شده توسط دو دوربین توسط یک پردازنده عکس به نام Aube با یکدیگر ادغام شده و یک عکس واحد را تشکیل می‌دهند. سونی ادعا می‌کند که این دوربین‌ها فوق‌العاده عکس‌های شفاف و بدون نویزی را که می‌توان توسط یک سیستم دوربین دوگانه گرفت، به ثبت می‌رسانند. ما بی‌صبرانه در انتظار آزمایش این دوربین جدید در دنیای واقعی هستیم.

توسط این دوربین جدید شما می‌توانید عکس‌هایی با حداکثر ایزو 51200 و ویدیوهایی با حداکثر ایزو 12800 را به ثبت برسانید. این سطح ایزو برای دوربین یک گوشی بی‌سابقه است و بی‌تردید با در نظر گرفتن چنین مقدار ایزویی شما می‌توانید تصاویری کاملا شفاف را بگیرید. شما قادر به عکاسی با حالت “Select Bokeh” هستید که می‌توانید پس زمینه را مات و سوژه را کاملا شفاف سازد تا عکس به ثبت رسیده درست همانند عکس‌های تهیه شده با دوربین های حرفه ای DSLR باشد. شما همچنین می‌توانید بخش‌هایی از تصویر که خواستید را بی‌روح کرده و افکت زیبایی به آن‌ها ببخشید.

سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فیلمبرداری با وضوح 4K HDR با پشتیبانی از نمایش آن در نمایشگر 4K خود گوشی و همچنین ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه‌ای اشاره کرد.

در حال حاضر قیمت و زمان عرضه رسمی گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم اعلام نشده است و تنها گفته شده که این محصول در تابستان عرضه خواهد شد. از نظر رنگ بندی نیز دو مدل مشکی کروم و نقره‌ای کروم وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

27 دیدگاه

  1. جای اسکنر اسر انگشت خیلی پایین مشکل ساز میشه

  2. ضد اب بودنش عالیه حرف نداره سونی

  3. چقدر منتظر بودم ابن گوشی معرفی شه که ایکس زد پرمیوم با طراحی باکلاسش رو بفروشم شماره دو رو بخرم چون گفتم واقعا سونی می ترکونه اما ….😢

  4. تمام‌ گوشی های سری زد سونی رو داشتم ابکس الترا داشتم ایکس زد هم داشتم ایکس زد پرمیوم هم الان دترم و یه هواوی میت ۹ و طرفدار سونی هستم و به نظرمن کلاس سونی در اندرویدها از همه برندها بالاتر ولی با این طراحی که الان دیدم کاملا نا امید شدم و زشت تر از این گوشی ندیدم تو کل برندا چنین گوشی رو بهت نشون بدن ولی امکاناتشو نگن بهت فکر میکنی یه گوشی هفتصد هزارتومنی شما انر ۹ رو ببینید ایسوس زد ۵ جدید رو ببینید واقعا خدایان طراحی هستن بعد این هم سال فلز شیشه زدن این چه طراحی اخه

  5. چرا اینقدر دوربینش پایینه؟؟

  6. متاسفانه وارد ایران نخواهد شد

  7. با اینکه طرفدار سونی هستم ولی با طراحیش حال نکردم اصلا

  8. ماشالله سونی!!!!!!
    ولی پشتش به نظرم زشته😔ولی بقیه چیزا عالیه👌

  9. سونی با این کارش بقیه رو نشوند سر جاش.که انقد بالا پایین نپرند و به دوربین و گوشی خود نبالن.فقط حیف که ایران نمیاد.

  10. xz2با ی دوربین اون p20و اون s9+رو شکست دادش حالا ببینید با دوتا ماژول دربین دیگه چیکار میکنه تو خبر ها خوندم تیم الفا این چیپ فیوژن رو ساخته دمش گرم. منتظر سفارش سامسونگ باسه سری نوت و اس 10هستیم.خخخ غول تکنولوژی سونی. سامورایی بی ادعا👑👑👑👑👑👑👑

  11. طراحیش هنوز به دل نمیشینه مخصوصا قاب پشت. ولی بقیه امکاناتش عالین

  12. لطفا میلی آمپر باتری رو اصلاح کنید به اشتباه 3450ثبت کردید که صحیحش 3540میشه

  13. دوستان عشق سونی چیزی نگید بذارید سامسونگیا به درد خودشون بمیرن با اون دوربین دوگانه های قلابیشون با اون لنز تنگ و گشاد کن مسخرشون

  14. واووو بالاخره این پریمیم رو معرفی کرد دوربینش تمام گوشیارو لول میکنه بقیش که بماند دیگه