نمایشگر سینمایی Onyx

نمایشگر سینمایی Onyx سامسونگ با 10.3 متر اندازه معرفی شد

نمایشگر سینمایی Onyx سامسونگ با 34 فوت اندازه (10.3 متر) معرفی شد. نمایشگر LED سامسونگ با وضوح 4K و قابلیت‌های ویژه، می‌تواند جایگزینی مناسب برای نمایشگرهای موجود در سینماها باشد.

سامسونگ رسما اعلام کرد که نمایشگرهای سینمایی LED و 4K آن از این به بعد با نام “Onyx” شناخته می‌شوند. این نمایشگرهای جدید که در حال حاضر تنها شش نسخه از آنها در سراسر جهان وجود دارد ، 34 فوت (10.3 متر) اندازه داشته و با وضوح 2160×4096، تصاویر را غنی‌تر و با دقتی بالاتر در مقایسه با پروژکتورهای استاندارد 2K نمایش می‌دهند. این محصولات جدید توانایی پخش تصاویر سه‌بعدی، اچ دی آر، 2K و 4K را دارند. هفته گذشته سامسونگ رسما اعلام کرده بود که “Pacific Theatres Winnetka” اولین سینمای آمریکا واقع در کالیفرنیا خواهد بود که این نمایشگر را میزباتی می‌کند.

در حالی که این نمایشگر از سایر نمایشگرهای 45 تا 65 فوتی (13.7 تا 19.8 متری) استاندارد در اغلب سینماها کوچک‌تر است، Onyx LED به فناوری مورد نیاز پروژکتورها برای نمایش محتوا وابسته نیست. این محصول، اساسا یک نمایشگر 4K غول‌پیکر است که داخل دیوار سینماها قرار می‌گیرد. به گفته سامسونگ، آنها در تعامل با سینماها مشغول طراحی آرایش صندلی‌ها و استفاده از سیستم صوتی سفارشی JBL برای به حداکثر رساندن زاویه دید و بهتر کردن تجربه کاربران از کیفیت صوتی هستند. همچنین بر خلاف پروژکتورها، در محیط‌های کم‌نور نیز به خوبی عمل می‌کند و سامسونگ امیدوار است آن را به گزینه‌ای قابل اعتماد برای رستوران‌های بزرگ دارای سینما و تئاتر، ورزش‌های الکترونیکی و یا رویدادهای گیمینگ دیگر تبدیل کند تا مردم دائما نیازی به نشستن در تاریکی نداشته باشند.

نمایشگر سینمایی Onyx

هفته گذشته، در یک دموی زنده از نمایشگر سینمایی Onyx در ” Pacific Theaters Winnetka” که در آن فیلم “Ready Player One” پخش شد، بسیار سخت بود که بتوانیم نمایشگر LED سامسونگ را از دیگر نمایشگرهای استاندارد مبتنی بر پروژکتورها، بدون یک مقایسه شانه به شانه تشخیص دهیم. تمیز دادن کیفیت زمانی بسیار ساده‌تر است که نزدیک نمایشگر کوچک‌تر Onyx بایستید. این نمایشگر در اختیار استودیو “Roundabout” قرار گرفته است تا آنها با بهینه کردن آن به سایر استودیوها برای تولید تصاویر دیجیتالی باکیفیت‌تر کمک کنند.

در سینما علاوه بر سیستم صوتی فوق‌العاده، چینش صندلی‌ها نیز بسیار راحت‌تر از حالت استاندارد بود. با این حال، سیستم موجود به گونه‌ای نیست که مردم به راحتی بتوانند تفاوت میان آن و سایر نمایشگرها زمانی که موضوع کیفیت خام تصاویر مد نظر باشد را تشخیص دهند. هزینه بلیط برای دیدن فیلم‌ها با نمایشگرهای Onyx کمی بالاتر از یک فیلم استاندارد خواهد بود.

نمایشگر سینمایی Onyx بین 500 هزار تا 800 هزار دلار قیمت دارد

سامسونگ اطلاعاتی از قیمت این نمایشگرها و هزینه تولید آنها را منتشر نکرده است، ولی مطابق با نیاز سینماها می‌توان هزینه آن را بین 500 هزار تا 800 هزار دلار تخمین زد که این میزان مطابق با گزارش “The Hollywood Reporter”، دو یا سه برابر بیشتر از نمایشگرهای مبتنی بر پروژکتور است. پیش از این سامسونگ دو نسخه از نمایشگر را در کره جنوبی، یکی در سوئیس و دو نسخه دیگر را در چین در اختیار سینماها قرار داده است. به علاوه، مدیران قصد دارند تا تابستان، 10 نسخه و تا پایان سال، 30 نسخه از آنها را در سینماهای سراسر جهان نصب کنند.

تا پایان سال، سامسونگ نسخه 46 فوتی (14 متری) از نمایشگر سینمایی Onyx را به منظور رقابت جدی‌تر در این حوزه معرفی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ایول به سامسونگ قدر قدرت

  2. کاربردش دقیقا واسه کجاش؟؟

  3. ده مترر به چه دردی میخوره؟؟/

    • اگه به درد شما میخورد حتما به شما زنگ میزد حتما به درد میخوره که تولید کرده اولین سینمای امریکا واقع در کالیفرنیا هست به این درد میخوره به درد شما نمیخوره بزاری تو خونت عشق اجاره ای ببینی خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  4. زنده باد سامسونگ

  5. چه قدرتی گرفته این سامسونگ چه مانوری داره میده 800 هزار دلار یا خدا چه سودی میکنه این سامسونگ