بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس

بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس ؛ رجزخوانی پرچمدار خوش‌رنگ تایوانی

در بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس (+HTC U12)، نگاهی اجمالی به پرچمدار اچ تی سی و ویژگی‌های آن خواهیم داشت. این گوشی موبایل با قابلیت‌های فراوان یکی از بهترین پرچمداران سال 2018 میلادی است.

بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس می‌تواند چشم‌انداز خوبی از امکانات، توانایی‌ها و مشخصات این پرچمدار خوش‌ساخت را در اختیار ما قرار دهد.ولی آیا اچ تی سی یو 12 پلاس می‌تواند علاقه‌مندان را راضی کند؟

پستی و بلندی دنیای تلفن های هوشمند باورکردنی نیست؛ روزی سازنده‌ای با نوآوری‌های خود به یکه‌تازی و ارائه محصولات جدید مشغول است و روزی دیگر، با پشت سر گذاشتن مجموعه‌ای از شکست‌ها، تلاش می‌کند جایگاه قبلی خود را به دست آورد. این حقیقت کمپانی تایوانی HTC است که این روزها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

سال گذشته، ما تغییرات عظیمی را در پرچمدار اچ تی سی دیدیم و همین موضوع باعث شد بسیاری از افراد در مورد احتمال بازگشت این شرکت به جایگاه قبلی صحبت کنند. بعد از همکاری با گوگل برای تولید گوشی پیکسل 2، حالا در میانه سال 2018 هستیم که سازندگان با معرفی +HTC U12 تلاش دارند مجددا اعتبار این برند را به دست آورند. از آنجایی که اچ تی سی زمان کافی برای توسعه این اسمارت فون داشته است، انتظارها از آن بسیار بالا خواهد بود.

بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس

طراحی

بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس را با طراحی آغاز می‌کنیم. از زمان عرضه گوشی های سری U11، پنل پشتی شیشه‌ای جایگزین قاب فلزی شده است؛ چیزی که این روزها در بسیاری از پرچمدارن می‌توان آن را پیدا کرد. زبان طراحی Liquid Surface که پیش‌تر هم شاهد استفاده از آن در پرچمداران قبلی بودیم، یکی از مواردی‌ست که احتمالا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. هرچند، چنین چیزی اصلا جدید نیست. در واقع، ما در نگاه اول تصور کردیم که گوشی ال جی V30 رو به روی ما قرار دارد! شباهت این دو گوشی به یکدیگر غیر طبیعی است. برای محافظت از عناصر بیرونی، سازندگان از پوشش گوریلا گلس 3 استفاده کرده‌اند.

بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس

ما مطمئنا موافقیم که رنگ اچ تی سی یو 12 پلاس، جذاب‌تر و زیباتر از هر پرچمدار دیگری است که تا به امروز عرضه شده است. دو رنگ قرمز (Flame Red) و آبی (Translucent Blue) این گوشی از جمله متقاعدکننده‌ترین رنگ‌هایی هستند که حتی می‌توان آنها را بالاتر از رنگ متحرک هواوی پی 20 قرار داد. با رنگ آبی نیمه‌شفاف، شما قادر به مشاهده برخی از اجزای داخلی دستگاه خواهید بود، ولی بهتر از آن، مدل “Flame Red” گوشی و چگونگی تغییر رنگ آن از قرمز به زرد است.

بله، انکار نمی‌کنیم که ما مجذوب این رنگ‌های عجیب و البته خاص شده‌ایم، اما جذابیت‌های این گوشی بسیار خوش‌دست هنگام کار کردن با آن دوچندان . سازندگان با اضافه کردن مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، ایمنی گوشی در تماس با آب را تضمین می‌کنند. باید یادآوری کنیم که موبایل جدید اچ تی سی فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا است، اما با یک جفت ایربادهای USB Type-C که در کنار پرچمدار نسل قبل نیز دیده می‌شدند، به دست کاربران می‌رسد. به این موارد باید اسپیکر BoomSound را هم اضافه کرد؛ این سیستم شامل دو اسپیکر می‌شود که یکی از آنها در بخش بالایی و دیگری در بخش پایینی قرار گرفته است.

صفحه نمایش

اچ تی سی یو 12 پلاس با نمایشگری بزرگ‌تر در مقایسه با پرچمداران سال گذشته، به صفحه نمایش 6 اینچی Super LCD 6 با وضوح 1440×2880 مجهز شده است که علی‌رغم داشتن رنگ‌های غنی و نمایش دقیق جزئیات، به نظر می‌رسد از مشکلات زاویه دید ضعیف رنج می‌برد. هنگام کار کردن با این موبایل در مکان‌های روشن هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، ولی به محض آن‌که دستگاه را کج می‌کنید، متوجه کمی اعوجاج در تصویر خواهید شد.

بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس

خوشبختانه، در بخش بالایی صفحه خبری از ناچ نیست و سازندگان از طرحی یک‌پارچه استفاده کرده‌اند. ضخامت این بخش بسیار پایین است، ولی مطمئنا به اندازه سایر گوشی های جدید، کم‌حاشیه نیست. به نظر می‌رسد اچ تی سی به خاطر تجهیز گوشی به سیستم دوربین دوگانه سلفی، چنین تصمیمی برای طراحی گرفته است.

بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس

رابط کاربری

در بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس باید به رابط کاربری این تلفن هوشمند که البته شباهت بالایی به پرچمدار قبلی دارد، اشاره کنیم. سازندگان باز هم از اندروید 8 اوریو در کنار قابلیت‌های “Edge Sense” بهره برده‌اند. همانند قبل، کاربران تنها با فشار دادن لبه‌های دستگاه برای مدت زمانی کوتاه یا طولانی‌تر قادر به انجام کارهای مختلف خواهند بود؛ کارهایی مثل روشن کردن چراغ قوه، اجرای اپلیکیشن دوربین، ثبت تصویر و کارهای متنوع دیگر. یکی از قابلیت‌های جدید در رابط کاربری، به دو بار ضربه زدن به لبه سمت چپی یا سمت راستی دستگاه برای انجام کارهای مختلف مربوط می‌شود. خوشبختانه شخصی‌سازی تمامی این قابلیت‌ها امکان‌پذیر است. فراتر از آن، واقعا تفاوت چندانی میان در تجربه کاربری این گوشی با نسل قبلی وجود ندارد.

از آنجایی که ما با یک پرچمدار رو به رو هستیم، اچ تی سی یو 12 پلاس به تراشه اسنپدراگون 845 و 6 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. قدرت پردازشی این تلفن هوشمند همانند دیگر رقبا که از همین چیپست قدرت می‌گیرند، بسیار بالا بوده و دستگاه به دستورات کاربران در زمانی کوتاه پاسخ می‌دهد. برای کاربران حرفه‌ای‌تر، توانایی +U12 برای انجام کارهای سنگین همچون اجرای بازی‌های مدرن کافی خواهد بود. برای فضای ذخیره‌سازی نیز کاربران می‌توانند یکی از دو مدل 64 یا 128 گیگابایتی را انتخاب کنند. خوشبختانه، در این گوشی استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی هم امکان‌پذیر است.

دوربین

زمانی که اچ تی سی همراه با گوشی One M8 افکت بوکه را معرفی کرد، به یاد دارید؟ بعد از گذشت چند سال، حالا سازندگان علاوه بر استفاده از دوربین دوگانه برای بخش پشتی، دوربین جلویی را هم به دو سنسور مجهز کرده‌اند. بخش پشتی این گوشی میزبان یک دوربین 12 مگاپیکسلی UltraPixel زاویه گسترده با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.76 و یک دوربین 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.6 و زوم دو مرحله‌ای اپتیکال است. چنین ترکیبی به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر پرتره را با دقتی بالا ثبت کنند. هرچند، با اینکه زوم دو مرحله‌ای اپتیکال بسیار کاربردی است، ولی صادقانه باید گفت که حالت پرتره یک ویژگی معمول در میان پرچمداران امروزی است.

مورد جذاب در مورد پرچمدار جدید تایوانی‌ها، وجود دو سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 در بخش جلویی است. همانند سایر دوربین های دوگانه، این سیستم در +U12 می‌تواند تصاویر پرتره را با افکت‌های معمول بوکه ثبت کند. ما چندان تحت تاثیر عملکرد دوربین سلفی این گوشی قرار نگرفته‌ایم چرا که برخی از گوشی های امروزی با یک دوربین می‌توانند تصاویر پرتره را ثبت کنند؛ در نتیجه، بهتر بود اگر سازندگان به دوربینی با توانایی ثبت سلفی‌های عریض‌تر روی می‌آوردند.

بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس

“Sonic Zoom” یکی دیگر از قابلیت‌های جدید پرچمدار اچ تی سی است که به توانایی‌های فیلم‌برداری این گوشی مربوط می‌شود. زمانی که همراه با فیلم‌برداری زوم می‌کنید، دستگاه با انجام یک زوم صوتی (audio zoom)، برای دریافت بهتر صدا روی سوژه مورد نظر تمرکز می‌کند. شما یک آیکون را روی صفحه نمایش خواهید دید که این قابلیت جدید را نشان می‌دهد، ولی از آنجایی که بررسی اولیه در اتاقی شلوغ انجام شده است، صدای ضبط‌شده آن‌گونه که باید کیفیت خوبی نداشت.

دوربین +HTC U12 با ویژگی‌هایی جدیدی همراه شده است که پیش‌تر نمونه آنها را ندیده بودیم، ولی ما این قابلیت‌ها را انقلابی تلقی نمی‌کنیم. ما امیدوارم این موبایل پرچمدار در عوض داشتن قابلیت‌های متنوع، بتواند تصاویر را بهتر از سایر رقبا ثبت کند.

باتری

نیروی مورد نیاز گوشی جدید اچ تی سی به کمک یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. هرچند، ظرفیت این گوشی در مقایسه با پرچمدار سال گذشته کاهش پیدا کرده است. حتی اگر این اختلاف برای +U12 قابل توجه باشد، ما حدس می‌زنیم سازندگان با انجام بهینه‌سازی‌های نرم افزاری در کنار استفاده از تراشه بهینه‌تر اسنپدراگون 845، آن را جبران کرده باشند.

در رابطه با شارژ، کاربران به واسطه نسخه 3.0 فناوری شارژ سریع کوالکام می‌توانند دستگاه خود را ظرف مدت 30 دقیقه، تا 50 درصد شارژ کنند. اچ تی سی یو 12 پلاس فاقد سیستم شارژ بی سیم است.

بررسی اولیه اچ تی سی یو 12 پلاس

انتظارات

اچ تی سی U12 پلاس یک جایگزین توانمند با پیشرفت‌های سخت افزاری تکراری برای یک پرچمدار است، ولی با توجه به آن‌که این تلفن هوشمند دیرتر از بسیاری از پرچمداران 2018 معرفی شده است، ما در انتظار معرفی یک محصول کاملا متفاوت بودیم که بتواند رقبا را به چالش بکشد. سازندگان، محتاطانه از سخت افزار بهتر در مقایسه با نسل قبلی استفاده کرده‌اند و قابلیت‌های جدید Edge Sense هم به تعامل بیشتر کاربر با دستگاه کمک خواهد کرد.

موضوع عجیب، این است که اچ تی سی +U12 بتواند با کمک طراحی توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. مشابه هواوی پی 20 و رنگ بسیار جذاب آن که با استقبال کاربران رو به رو شد، این احتمال وجود دارد که اچ تی سی یو 12 پلاس هم با رنگ‌های جذاب خود در موقعیتی مشابه قرار گیرد.

در پایان، قیمت‌گذاری باز هم پررنگ‌ترین نقش را تصمیم‌گیری خریداران خواهد داشت. قیمت پایه این تلفن هوشمند برای مدل آبی و 64 گیگابایتی، 799 دلار است و علاقه‌مندان به خرید نسخه 128 گیگابایتی نیز می‌توانند آن را با قیمت 849 دلار خریداری کنند. فعلا اطلاعاتی از قیمت در نظر گرفته شده برای مدل قرمزرنگ یو 12 پلاس نیست، ولی معمولا گوشی های این شرکت با قیمتی بالاتر در مقایسه با سایر رقبا (با قیمتی بین 700 تا 750 دلار) عرضه می‌شوند. تا زمانی که گوشی U12 پلاس نتواند خود را ثابت کند، کار سختی را برای متقاعد کردن کاربران و پرداخت پول بیشتر پیش رو خواهد داشت.

در ادامه می‌توانید تصاویر و بررسی ویدیویی این موبایل خوش‌رنگ را نیز تماشا کنید.

تصاویر اچ تی سی یو 12 پلاس

بررسی ویدیویی اچ تی سی یو 12 پلاس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. از صد بهش منفی میدم

    • آخه تو چقدر منفور
      چقدر بیخودی تو
      زیر همه پستا باید بخوری؟؟
      کمتر بخور واسه سلامتیت ضرر داره
      انقد خوردی که حیوان شدی