معرفی تراشه اسنپدراگون 710

معرفی تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام با تمرکز بر هوش مصنوعی و واقعیت افزوده

تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام (Qualcomm Snapdragon 710) با پشتیبانی از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، برای استفاده در گوشی های میان رده رو به بالای بازار معرفی شد.

کوالکام در فوریه گذشته به طور کلی از عملکرد تراشه های خانواده سری اسنپدراگون 700 را پرده برداشت و حالا نخستین عضو این خانواده را به صورت رسمی معرفی کرد. کوالکام نام آن را پلتفرم موبایلی اسنپدراگون 710 گذاشته است که عملکردی فراتر از اسنپدراگون 660 و کمتر از اسنپدراگون 835 و 845 را خواهد داشت. این تراشه در واقع با هدف قرار گیری در جایگاهی بین تراشه‌های میان رده و رده بالای کوالکام طراحی شده است.

تراشه اسنپدراگون 710 مبتنی بر تکنولوژی پردازش 10 نانومتری ساخته شده است و از پردازنده جدید Kryo 360 بهره می‌برد. این تراشه جدید ارائه کننده یک موتور 2 هسته‌ای واقعیت افزوده برای یک سیستم پردازش شبکه عصبی و یک پردازشگر سیگنال تصویر Spectra 250 است که می‌تواند کاهش نویز چند فریم را در تصاویر اعمال کند. پردازشگر سیگنال تصویر جدید به کار رفته در این تراشه لازمه‌ی هوش مصنوعی برای نمایش عمق میدان جهت عکاسی پرتره با جلوه‌ی بوکه است.

معرفی ویدیویی اسنپدراگون 710

اسنپدراگون 710 حدود 40 درصد بازدهی انرژی بیشتری در مقایسه با اسنپدراگون 660 ارائه می‌کند و از تکنولوژی شارژ سریع +4 کوالکام با عملکرد 50 درصد شارژ تنها در 15 دقیقه زمان برخوردار است. مودم جدید X15 LTE به کار رفته در آن نیز سرعت دانلود حداکثر 800 مگابیت برثانیه را به ارمغان میاورد که شاید دقیقا گیگابیت نباشد، اما نزدیک به آن است. پشتیبانی از آنتن 4×4 MIMO نیز به شما اطمینان می‌بخشد که اتصال داده‌ها سریع و پایدار خواهد بود.

شرکای تجاری کوالکام در حال حاضر به این تراشه دسترسی پیدا کرده‌اند و نخستین گوشی های مجهز به اسنپدراگون 710 قرار است در سه ماهه دوم سال عرضه شود؛ پس زمان زیادی تا آزمایش این تراشه در دنیای واقعی و در زیر قاب یک گوشی هوشمند باقی نمانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*