ال جی V30

بررسی ویژگی ها و قابلیت های گوشی ال جی V40 تینکیو

ال جی V40 تینکیو پرچمدار بعدی این شرکت است. در این مطلب قصد داریم مشخصات فنی، ویژگی ها، قابلیت ها و زمان عرضه ال جی وی 40 تینکیو را بررسی کرده و امکانات پرچمدار بعدی ال جی را مشخص کنیم.

ال جی V40 تینکیو به عنوان جایگزین گوشی ال جی V35 تینکیو، اواخر تابستان و یا اوایل پاییز سال جاری معرفی خواهد شد. اما ویژگی های منحصربه‌فرد و ویژه ال جی وی 40 تینکیو چیست و چگونه در بازار رقابتی گوشی های هوشمند توجه کاربران را به خود جلب خواهد کرد؟

طراحی ال جی V40 تینکیو

خوشبختانه و یا متاسفانه، مدل قبلی سری V برخلاف بیشتر گوشی ها ناچ استایل نبود. اگرچه این سبک طراحی در ال جی جی 7 تینکیو به کار رفت، اما پیش‌بینی می‌کنیم ال جی به شیوه‌ای متفاوت برای کاهش حاشیه‌های ال جی وی 40 تینکیو تلاش کرده و آن را در زمره گوشی های ناچ استایل قرار ندهد.

ال جی وی 35 تینکیو با وجود عدم استفاده از بریدگی بالای نمایشگر، دارای حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف صفحه نمایش بود و از نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بسیار بالایی بهره می‌برد. پس اگر در طراحی ال جی V40 تینکیو حاشیه‌های آن حتی به میزان کمی نیز مجددا کاهش پیدا کنند، با یک گوشی فوق‌العاده رو به رو خواهیم شد.

ال جی V40 تینکیو

بدنه این گوشی شیشه‌ای بوده و همچنان از استاندارد IP68 پشتیبانی خواهد کرد که قوت قلب کاربران است. ال جی تاکید کرده محصولات آتی سری V نوآورانه‌تر خواهند بود، به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم تغییر ظاهری تقریبا قابل توجهی درون محصول جدید در مقایسه با قبل اعمال شود. البته این تغییر بدون شک ماژولار کردن گوشی نخواهد بود، چرا که ال جی تجربه بسیار بدی از پیاده‌سازی این ایده درون گوشی جی 5 دارد!

صفحه نمایش

ال جی در گوشی جی 7 تینکیو یک پنل نمایشگر LCD به کار برد. این شرکت دلیل کارش را محبوبیت بیشتر محصولات سری G بین کاربران اعلام کرد، به این معنی که همچون گوشی های سری V خاص نبوده و افراد بیشتری متمایل به خرید آن‌ها هستند. پس برخلاف تصور، کاهش هزینه دلیل استفاده از این نوع پنل نبوده است.

ال جی V30

ال جی همراه با رونمایی وی 30 در سال گذشته، پنل موبایل OLED جدیدش را معرفی کرد و انتظار می‌رود امسال نیز از همین پنل در گوشی ال جی V40 تینکیو استفاده شود. این شرکت به صراحت مدتی پیش اعلام کرد تمامی پنل‌های OLED موبایلش را به طور اختصاصی برای دستگاه‌های سری V ذخیره کرده است.

ال جی سال گذشته نیز در جی 6 از یک پنل LCD استفاده کرده بود. این موضوع می‌تواند سبب ایجاد یک اختلاف مهم بین محصولات سری G و V شود، همانطور که سامسونگ، قلم S Pen را بهانه مهمی برای خرید محصولات سری Note به جای پرچمداران سری S قرار داده است! پنل‌های LCD را به هیچ عنوان نمی‌توان ضعیف، بی‌کیفیت و یا بد تلقی کرد، اما کاربران امروز به پنل‌های OLED و AMOLED روی خوش‌تری نشان می‌دهند.

ال جی V30

اندازه صفحه نمایش ال جی V40 تینکیو مطمئنا از 6 اینچ کمتر نخواهد بود. از آنجایی که این شرکت بر روی نوآوری تاکید دارد، در صورت توانایی برای کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش در مقایسه با مدل‌های قبلی، بعید نیست ابعاد آن تا 6.2 اینچ نیز افزایش پیدا کند.

مشخصات فنی

از آنجایی که قرار است ال جی V40 تینکیو با دیگر پرچمداران اندرویدی بازار هم‌رده شود، قرارگیری اسنپدراگون 845 و 6 گیگابایت حافظه رم درون آن حتمی خواهد بود. این شرکت برای از دست ندادن رقابت با محصولات دیگر شرکت‌ها، حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی برای ال جی وی 40 تینکیو در نظر خواهد گرفت. بعید نیست یک نسخه دارای 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی نیز ارائه شود.

ال جی V30

کاربران شدیدا انتظار دارند ظرفیت باتری ال جی وی 40 تینکیو با مدل قبلی، که دارای یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی بود، تفاوت چشم‌گیری داشته باشد. از طرفی دیگر طبق شایعات، سامسونگ برای گلکسی نوت 9 یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته است. در صورت تبدیل شدن این خبر به واقعیت و عدم به کار بردن یک باتری غول‌پیکر درون ال جی V40 تینکیو این شرکت در بخش بسیار مهمی از نظر کاربران بازی را به سامسونگ خواهد باخت.

دوربین

ال جی در پیاده‌سازی دوربین پرچمدارانش راهکار کاملا متفاوتی را در مقایسه با دیگر شرکت‌ها در پیش گرفته است. این شرکت در دوربین دوگانه گوشی های سری G و V از یک سنسور عادی در کنار یک سنسور سوپرواید استفاده می‌کند که اصلی‌ترین مزیت آن عکاسی از محیط‌های باز و دارای اشیای زیاد است.

ال جی V40 تینکیو

ال جی گوشی های سری V را محصولاتی ویژه برای مالتی‌ مدیا قلمداد می‌کند، به همین دلیل بعید نیست برای پرچمدار جدیید این سری، تمرکز بیشتری بر روی ویژگی‌های دوربین داشته باشد. در حال حاضر و طبق شایعات، یکی از آیفون‌های سال جاری و مخصوصا گلکسی اس 10 سامسونگ مجهز به دوربین سه گانه خواهند بود.

از آنجایی که یکی دیگر از اصلی‌ترین شرکت‌های رقیب‌ یعنی هواوی نیز دارای یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین سه گانه است، عرصه برای ال جی در صورت سه گانه بودن دوربین پرچمداران سامسونگ و اپل، به شدت تنگ خواهد شد.

قیمت و زمان عرضه ال جی وی 40 تینکیو

ال جی وی 30، سال گذشته در روز سی و یکم آگوست (نهم شهریور) و یک روز پیش از آغاز رسمی نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد. سال جاری، نمایشگاه IFA 2018 یک روز زودتر یعنی سی و یکم آگوست معرفی خواهد شد، پس طبق روال پیشین، سی‌ام همین ماه (هشتم شهریور) زمان رونمایی رسمی ال جی V40 تینکیو است. این گوشی چند هفته بعد و همزمان با معرفی آیفون‌های سال 2018 روانه بازارهای سراسر جهان خواهد شد.

ال جی V30

گوشی ال جی جی 7 تینکیو دارای قیمت 750 دلار است. این میزان برای وی 35 به 900 دلار افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این موضوع نمی‌توان قیمتی کمتر از 900 دلار برای ال جی وی 40 تینکیو متصور شد. ال جی جزو شرکت‌هایی نیست که عادت به ارائه گوشی های قاتل پرچمدار داشته باشد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. یه سوال LG G7 وارد ایران شد؟

    چرا گوشی های LG ایقد وارد بازار ایران میشه؟؟؟