گوشی ویوو نکس

گوشی ویوو نکس با طراحی بدون حاشیه واقعی معرفی شد

گوشی ویوو نکس (Vivo NEX) با طراحی بدون حاشیه واقعی معرفی شد. گوشی جدید ویوو همچنین از سخت افزار روز و قابلیت‌های متعدد هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات، قابلیت ها، قیمت و زمان عرضه ویوو NEX آشنا شوید.

همچنان شرکت‌ها در حال تلاش برای رسیدن به یک دیوایس به معنای واقعی بدون حاشیه هستند. گوشی هایی نظیر آیفون ایکس، گلکسی اس 9/اس 9 پلاس، شیائومی می میکس 2/2 اس، اسنشال فون، وان پلاس 6، ال جی جی 7 و بسیاری دیگر از گوشی های بازار هم اکنون ارائه کننده‌ی نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه‌ی بیش از 80 درصدی هستند، اما محصولی از این حد پا را فراتر نذاشته است. حال به نظر می‌رسد یک محصول چینی این تابو را شکسته است؛ منظور ما، گوشی ویوو نکس است.

گوشی ویوو نکس

اینجا جایی است که گوشی ویوو نکس وارد می‌شود؛ دستگاهی که تمامی خاطرات ما از یک گوشی موبایل را تغییر داده و طراحی بی‌نظیر گوشی های معاصر را تکامل می‌بخشد. این دیوایس که پیشتر با نام ویوو اپکس (Vivo Apex) آن را صدا می‌کردیم، تا اوایل سال جاری یک گوشی مفهومی بود که در نمایشگاه MWC 2018 بارسلونا معرفی شد، اما پس از استقبال گرم کاربران از آن،‌ کمپانی چینی ویوو تصمیم گرفت تا آن را به یک گوشی واقعی تبدیل کرده و آن را به تولید برساند. ما خوشحالیم که حالا می‌توانیم با این محصول نهایی ملاقات کنیم. خوشبختانه گوشی ویوو نکس همان چیزی است که انتظارش را داشتیم.

گوشی ویوو نکس

الکس فنگ، معاون مدیرعامل اجرایی شرکت ویوو در ارتباط با این گوشی می‌گوید:

رونمایی از NEX سرانجام یک دیوایس بدون حاشیه واقعی را به ارمغان آورد. ما چندین ماه طول کشید تا بتوانیم این تکنولوژی پیشرفته جدید را برای استفاده در گوشی های آیندهف توسعه ببخشیم. ویوو نیز یک تولیدکننده فناوری‌های نوآورانه است که ارائده کننده سخت افزار، نرم افزار و سرویس‌ها است.

طراحی تمام صفحه واقعی در ویوو نکس

همراه با یک نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی 91.24 درصدی، ویوو نکس بدون طراحی ناچ، چانه‌ی باریک در زیر صفحه و حاشیه‌های بسیار باریک در کنار صفحه، ارائه کننده بیشترین نرخ تا بدین لحظه است. این محصول از یک نمایشگر غول پیکر 6.59 اینچی سوپر آمولد با وضوح +FHD که سازنده آن را Ultra FullView می‌نامد برخوردار است و به نظر می‌رسد ابعاد و اندازه‌ی این گوشی نیز مشابه گلکسی نوت 8 سامسونگ است. ابعاد دقیق این گوشی برابر با 162 در 77 در 7.98 میلی‌متر و وزن آن نیز 199 گرم است.

اما با این نمایشگر که کل فضای جلویی گوشی را به خود اختصاص داده، تکلیف دوربین جلو، سنسورهای مجاورتی و اسپیکر رو گوشی برای مکالمات چه می‌شود؟ ویوو آن‌ها را در کجا تعبیه کرده است؟ ویوو برای دوربین سلفی از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 به صورت کشویی در قسمت بالایی گوشی استفاده کرده است که وقتی به آن نیاز دارید، از بدنه خارج می‌شود. برای اسپیکر رو گوشی برای مکالمات نیز ویوو از تکنولوژی به نام Svreen SoundCasting استفاده کرده است که احتمالا با بهره‌گیری از فناوری پیزوالکتریکی در هسته‌ی خود، عملکردی مشابه اسپیکر روی صفحه‌ی نسل اول گوشی شیائومی می میکس را ارائه می‌کند.

گوشی ویوو نکس

علاوه بر این، ویوو نکس از یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه استفاده می‌کند؛ گرچه این نخستین محصولی نیست که از چنین تکنولوژی استفاده می‌کند. گوشی های X20UD و X21 خود شرکت ویوو نخستین گوشی های مجهز به این تراشه بودند و پس از آن شرکت‌های شیائومی و هواوی نیز از چنین فناوری در گوشی های بالارده خود استفاده کردند. با این حال هنوز این فناوری هنوز در گوشی هایی که بیشتر بتوانیم در بازارهای جهانی ببینیم، یافت نمی‌شود.

تا جایی که به عملکرد مربوط است، ویوو نکس را باید همراه تراشه اسنپدراگون 845، رم 8 گیگابایتی، حافظه 256 گیگابایتی و یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی یک پرچمدار واقعی بدانیم. عکاسی نیز در این گوشی نادیده گرفته نشده است. یک ماژول مجهز به دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و سنسور ثانویه 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 بر روی قاب پشتی گوشی دیده می‌شود. هوش مصنوعی نیز با قابلیت‌هایی همچون تشخیص صحنه هوش مصنوعی، HDR هوش مصنوعی، فیلترهای هوش مصنوعی و ترکیب عکس هوش مصنوعی بخشی از این پکیج است. در راس بخش نرم افزاری این گوشی نیز رابط کاربری Funtouch 4.0 مبتنی بر اندروید 8.1 اوریو قرار دارد.

گوشی ویوو نکس

گوشی Vivo NEX همچنین از یک دستیار قدرت گرفته از هوش مصنوعی با نام “Jovi” بهره می‌برد که می‌توانید به لطف یک دکمه‌ی اختصاصی در کنار گوشی خیلی سریع به آن دسترسی پیدا کنید. Jovi می‌تواند برای اجرای اپلیکیشن‌ها، تشخیص فرامین صوتی و ارائه اطلاعات به کاربران بیشتر از آن چیزی که بر روی صفحه نمایش نمایان است، موردا ستفاده قرار گیرد.

متاسفانه در حال حاضر قیمت و زمان عرضه گوشی جدید ویوو مشخص نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. این یکی رو دیگه مطمعنم از سامسونگ دزدیدن

  2. هم بدون حاشیه کامل هم حسگر اثر انگشت توی صفحه زودتر از همه تموم کرد دمش گرم

  3. فوقالعدستخداکنه بیاد ایران و البته قیمت دلار هم انشالله درست شه
    البته من ک شجم اب نمیخوره

  4. این گوشی 2 مدل داره یه مدل vivo nex aهست یه مدل vivo nex s که مدل a 600 یورو و مدل s 700 یورو قیمت دارن و توی cpu رم فرق دارن نسبت بدنه به ال سی دی هم 86% هست توی سایت gsmarena.com کامل مشخصات رو زده

  5. یه سال بعد یه شرکت معروفی از این مدل تقلید میکنه بعد طرح اونو به اسم حودش میکنه

  6. این دیگ چه برندیه
    چرا انقد برندا جدید میاد رو کار.ولی خیلی مونده ب پا ساسونگ و اپل برسن
    راه زیادی دارن

    • یه نگاه به وان پلاس و شیائومی بندازی میفهمی اینا چه برندین…
      تو این یکی دو سال دیگه بازار از دست این دوتا کمپانی خارج شده و یکه تاز نیستن.
      لازم نیست به فروش بالای اپل و سامسونگ برسن، چون عمر و سابقه کارشون به پای این دوتا نمیرسه و واقعا تازه کارن… اما مهم نوآوری ها و پیشرفت هاشونه! قبلا هر چیزی جدیدیو فقط باید توی نوت میدیدی، اما الان توی این شرکتای نوپا چیزایی میبینی که نه اپل و سامسونگ،بلکه ال جی و سونی و اچ تی سیم دنبالشون نرفتن، نمونش حسگر زیر اثر انگشت که معلوم شد توی نوت 9 هم خبری ازش نیست… الانم این گوشی واقعا بی حاشیه!
      این پیشتازی ها واقعا قابل احترامه…

      • والا مه هرکیو دیدم شیاومی و وان پلاس داشت راضی نبود .به قول خودشون همش پی تعمیرش بودن .خیلی نقص دارن.چرا پولو بدی به برندی که مطمن نیستی چی دستت میدن

        • اجازه بده این حرفتو باور نکنم…
          چون تا اونجا که میدونم وان پلاس که برای بازار آمریکاست…
          از طرفی این حرفی که شما میزنی که میگی بی کیفته و اینا،درباره هواوی هم میشد ولی واقعیت یه چیز دیگست…
          از طرفی از نظر دوام و موندگاری، همین سامسونگ هم زیاد مالی نیست!
          پس بیاین به این شایعات جهت دار و کاسب مابانه توجه نکنیم…!

        • تو فک نمیکنم اصلا گوشی به چشم دیده باشی