اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر پیشرفته

هواوی میت 20 پرو مجهز به اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر پیشرفته خواهد بود

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر پیشرفته پیش از آن که در گلکسی اس 10 سامسونگ به کار برود، در گوشی هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) دیده خواهد شد. به این ترتیب پرچمدار هواوی یعنی گوشی Mate 20 چند سر و گردن از دیگر مدل‌ها بالاتر قرار می‌گیرد.

سامسونگ اخیرا با ارائه صحبت‌هایی پیرامون اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر پیشرفته ادعا کرده در صورت تمایل برای پیاده‌سازی این تکنولوژی در سطح پایین، قادر بوده آن را زودتر از سایر گوشی‌سازان در پرچمدارانش به کار ببرد. اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایشی که امروز در برخی گوشی های هوشمند مشاهده می‌شود، فاقد دقت و مخصوصا سرعت کافی است، اما اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر پیشرفته که قرار است در هواوی میت 20 پرو و سپس گلکسی اس 10 سامسونگ به کار برود، فاقد این کاستی‌ها است.

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر پیشرفته کوالکام

برخی اسکنرهای اثر انگشت اپتیکال، دارای قابلیت قرارگیری زیر پنل نمایشگر هستند، اما کارایی آن‌ها با اسکنرهای این چنینی التراسونیک غیر قابل مقایسه است. بر اساس اخبار پیشین، استفاده از نسل دوم اسکنر روی نمایشگر التراسونیک کوالکام، اصلی‌ترین ویژگی منحصربه‌فرد سامسونگ گلکسی اس 10 خواهد بود، اما طبق اخبار جدید، هواوی در استفاده از اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر پیشرفته از غول کره‌ای جلو خواهد زد.

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر پیشرفته

در حال حاضر تعداد انگشت شماری گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش در بازار وجود دارد. به عنوان نمونه باید به ویوو نکس اشاره کرد، اما نوع اسکنر آن اپتیکال بوده و در واقعیت، به جز چشم‌نوازی کاربرد چندانی ندارد، چرا که سرعت آن بسیار پایین است. شرکت چینی Gudix اسکنر یاد شده را برای شرکت ویوو می‌سازد.

نسل اول اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر پیشرفته کوالکام تنها بر روی پنل‌های شیشه‌‌ای دارای ضخامت 300 میکرون عملکرد خوبی داشت، اما در نسل دوم این محدودیت به 800 میکرون رسیده است. به عبارت دیگر، حتی اگر نمایشگر دارای ضخامت هشت دهم میلی‌متر نیز باشد، همچنان اسکنر با دقتی بسیار بالا انگشت کاربر را تحلیل خواهد کرد. هواوی این مرتبه پیش دستی کرده و با کوالکام قراردادی امضا کرده است، به همین دلیل در هواوی میت 20 پرو شاهد استفاده از اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش پیشرفته خواهیم بود.

پیشتر می‌دانستیم میت 20 پرو، همانند پی 20 پرو مجهز به دوربین سه گانه خواهد بود، اما از این پس باید مجهز شدن به خاص‌ترین و بهترین نوع اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر را نیز ویژگی منحصربه‌فرد این گوشی یاد کنیم. محصولات خانواده Mate 20 شامل هواوی میت 20، میت 20 پرو و میت 20 لایت تا دو ماه دیگر رونمایی خواهند شد.