قیمت گلکسی نوت 9 در بازار ایران چقدر خواهد بود؟

قیمت گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) همزمان با معرفی رسمی این گوشی اعلام شد. اما فبلت جدید سامسونگ با ورود به بازار ایران چه قیمتی خواهد داشت؟ در ادامه، قیمت حدودی گلکسی نوت ۹ در ایران را بررسی می‌کنیم.

سرانجام شب گذشته و پس از شایعات فراوان، سامسونگ از فبلت پرچمدار 2018 خود یعنی گلکسی نوت 9 رونمایی کرد. این گوشی از ویژگی‌های جذابی چون گشودگی دریچه دیافراگم متغیر، قابلیت فیلمبرداری با نرخ 960 فریم بر ثانیه، اسپیکرهای استریو، باتری پرظرفیت 4 هزار میلی‌آمپرساعتی، صفحه نمایش 6.4 اینچی،‌ 6 یا 8 گیگابایت رم و قلم S Pen مجهز به بلوتوث برخوردار است.

قیمت گلکسی نوت 9

فبلت جدید سامسونگ در دو مدل با حافظه‌های داخلی 128 و 512 گیگابایتی و در رنگ‌های مسی، ارغوانی، آبی و مشکی به بازار عرضه می‌شود. قیمت گلکسی نوت 9 در بازار جهانی توسط شرکت سامسونگ اعلام شده که بر این اساس مدل 128 گیگابایتی آن با قیمت حدود 1000 دلار و مدل 512 گیگابایتی با قیمت حدود 1250 دلار از تاریخ 2 شهریور 1397 به فروش خواهد رسید.

اما اکنون در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که گلکسی نوت ۹ در صورت ورود به بازار ایران چه قیمتی خواهد داشت؟ آخرین قیمت دلار در بازار آزاد در روز گذشته حدود 9200 تومان بود که اگر این رقم را در ارزش دلاری گوشی ضرب کنیم، رقمی در حدود 9 میلیون و 200 هزار تومان برای مدل 128 گیگ و 11 میلیون و 500 هزار تومان برای مدل 512 گیگ به دست می‌آید.

قیمت گلکسی نوت 9

اما برای محاسبه دقیق‌تر قیمت گلکسی نوت 9 در بازار ایران، باید حقوق و عوارض گمرکی و تعرفه های واردات را نیز در نظر بگیریم. با توجه به اعلام رسمی گمرک ایران، برای واردات انواع گوشی های تلفن همراه 5 درصد حقوق ورودی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 4 درصد مالیات علی‌الحساب دریافت می‌شود. با یک حساب سر انگشتی می‌توانیم متوجه شویم که باید برای واردات مدل 128 گیگ گلکسی نوت 9 رقمی در حدود 1 میلیون و 650 هزار تومان و برای مدل 512 گیگ رقمی در حدود 2 میلیون و 70 هزار تومان مالیات و عوارض پرداخت شود.

قیمت گلکسی نوت 9

حالا با محاسبه عوارض، مالیات‌ها و آخرین نرخ ارز، می‌توانیم قیمت گلکسی نوت 9 در بازار ایران را به طور تقریبی مطابق جدول زیر بدانیم:

قیمت گلکسی نوت 9 در بازار ایران

گوشیقیمت جهانیقیمت تقریبی در ایران
گلکسی نوت 9 مدل 128 گیگابایتیحدود 1000 دلارحدود 11 میلیون تومان
گلکسی نوت 9 مدل 512 گیگابایتیحدود 1250 دلارحدود 13 میلیون و 600 هزار

طبیعتا قیمت‌های محاسبه شده به صورت تقریبی بوده و تنها برای اطلاع شما از قیمت حدودی گوشی گلکسی نوت ۹ در بازار ایران تهیه شده است. هنوز مشخص نیست این فبلت پرچمدار در چه زمانی به بازار کشورمان وارد می‌شود و از سوی دیگر باید قیمت دلار، میزان تعرفه‌ها، قوانین گمرکی، وضعیت بازار موبایل و احتمالا حباب قیمتی موجود در بازار در زمان ورود این گوشی را سنجید. اما با وضعیت فعلی بازار موبایل و نرخ ارز، قطعا نباید انتظار داشته باشید سامسونگ گلکسی نوت 9 با قیمتی کمتر از 11 میلیون تومان در بازار ایران به فروش برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. تو بگو یذره غیرت. تو بگو یذره وطن پرستی . فقط هی آریایی آریایی میکنیبن . مملاکت بی در و پیکر و آدمای دزدی داریم ادمین عزیز قیمت سیزده میلیون به نظرت چند در صد مردم ایران بالای سه میلیون حقوق میگیرن ؟ چند ماه باید کار کنن . بالای هفتاد درصد مردم تو خط فقر هستن . فساد و بی عقلی تو مملکت ما بیداد میکنه . اندازه مردم عربستان هم شعور نداریم وقتی یه کالایی گرون شد نخریمش . چقدر باید سطح فرهنگ ما پایین باشه . چقدر باید شعور کشور پایین باشه . سیزده میلیون ؟ قبلا طرف یه ماه کار میکرد میتونست یه گوشی بخره اما الان پنج ماه هم کار کنه نمیتونه . خیلی نوبرین.

  2. تا زمانی که دلار پایین نیاد خرید هر گوشی جدید پرچمدار یا میان رده رو باید قیدشو بزنیم چون ؛
    ۱:پولشو نداریم
    ۲:پولشم داشته باشیم ارزششو واقعا نداره برای یه گوشی
    بابا بخدا با این پول اصلا میشه یه کامپیوتر سیستم بالا جمع کرد

  3. پارسال ایفون سون پلاس ۲۵۶ رو وقتی ایت نیومده بود سه و پونصد خریدم الان شده یازده میلیون ، دقیقا پارسال شهریور بود … چی به روزمون اومد تو یک سال که یه گوشی پیزوری شده یازده میلیون تومن! یازده نه تا صفرررر…

  4. با دولت بی کفایت شیخ فاسد….عمرا اگه بتونیم بخریم…سامسونگ این سالهای سودش از ایران به 2 درصد هم نخواهد رسید چون دیگه مردم قدرت خریدشون صفره

  5. با روحانی تا ۱۴۰۰
    حالشو ببرین

  6. چقدر خواهد بود؟ خدا تومن

  7. باید گریست

    با سپاس

  8. کاش تا اون موقع که بیاد دلار 9200 بمونه

  9. خخخخ گجت نیوز دیگه همه مردم ایران عاشق گوشی GLX هستن و حالشون از گوشی های ساخت غرب به هم میخوره .

  10. یعنی الان توی این اوضاع هرکی ۱۱ ملیون داشته باشه مایه دار محسوب میشه در این حد ها😐

  11. سال گذشته یه گوشی پرچم دار رو در گرون ترین حالت میشد با 4 5 میلیون خرید، اما الان از دو برابر هم بیشتر شده.حقوق بابای من چی؟ اونم دو برابر شده؟
    الان من اصلا روم میشه برم به بابام بگم برام نوت 9 بخر؟
    الان یه کارمند روش میشه برا خودش نوت 9 بخره ؟
    الان یه کارمند با چه رویی به زنش بگه نمیتونم این گوشی رو برات بخرم؟
    اصلا گوشی تو سرمون بخوره الان مردم توانایی تهیه مایهتاج روزمره زندگیشون رو دارن ؟
    کلی سوال دیگه هم دارم اما گجت نیوز جاش نیست
    سپاس از سایت خوبتون ولی خرید نوت 9 برای من و امثال من(تقریبا همه ملت ایران) آرزو شد😞

    • نه داداش 4 یا 5 میلیون چیه خیلی داری بالا میگی من خودم پارسال همین موقع S8 واسه دوستم خریدم 2300 تازه نوت 8 اومده بود قیمتش 3700بود گرونترین گوشی پرچم دار آیفون ایکس بود که قیمتش حدود 5 تومن بود باقی پرچم دارها همه زیر 3 تومن بود ولی الان به لطف این کشور و دولت عزیز میان رده سامسونگ یعنی a8 بیش از 4 میلیون قیمتشه دیگه گوشی پرچم دا نمیشه خرید من همیشه با سختی هم بود پول جمع میکردم پرچم دار می خریدم الان که خیلی مدت گوشی لازم هسم پولم به میان رده هم نمیرسه خیلی های دیگه هم مثل من هستن

  12. عایا این گوشی رو دستمون بگیریم یا خدای نکرده از دور نگاه بهش بندازیم هم هزینه ای از ما نمیگیرن؟یعنی همه چی آرزو شده برامون که قرار نیست بهش برسیم