قیمت آیفون XS

قیمت آیفون XS ، آیفون XS Max و آیفون XR در ایران چقدر خواهد بود؟

قیمت آیفون XS ، آیفون XS Max و آیفون XR در بازار ایران چقدر خواهد بود؟ گوشی های جدید آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر به تازگی توسط اپل معرفی شده‌اند؛ اما آیفون های جدید با چه قیمتی در ایران به فروش خواهند رفت؟

کمپانی اپل در رویداد سالانه‌ی خود از آیفون های 2018 یعنی گوشی های آیفون ایکس اس (iPhone XS)، آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) و آیفون ایکس آر (iPhone XR) رونمایی کرد و قرار است این گوشی‌ها به زودی وارد بازار جهانی شوند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، آیفون ایکس اس را پیشرفته‌ترین گوشی ساخته شده توسط اپل می‌داند. این گوشی به صفحه نمایش 5.8 اینچی مجهز شده و مدل‌های ایکس اس مکس و ایکس آر نیز به ترتیب از صفحه نمایش 6.5 و 6.1 اینچی بهره می‌برند.

قیمت آیفون XS

احتمالا اکنون بسیاری از کاربران کنجکاو هستند که بدانند آیفون های 2018 اپل با چه قیمتی وارد بازار ایران می‌شوند. در ابتدا بهتر است قیمت آیفون XS ، آیفون XS Max و آیفون XR در بازار جهانی را بررسی کنیم. طبق اعلام کمپانی اپل، گوشی آیفون XS با قیمت 999 دلار یعنی هم‌قیمت با آیفون ایکس روانه بازار می‌شود و قیمت آیفون XS مکس نیز 1099 دلار خواهد بود تا این مدل به گران‌ترین گوشی اپل تبدیل شود. آیفون ایکس آر نیز ارزان‌ترین آیفون 2018 است که با قیمت 749 دلار به بازار جهانی عرضه می‌شود. البته این قیمت‌ها برای نسخه 64 گیگابایتی هر سه گوشی است و برای حافظه‌های داخلی بیشتر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در جدول زیر، قیمت آیفون های 2018 را به صورت کامل مشاهده می‌کنید:

گوشیقیمت
قیمت آیفون ایکس اس مکس 512 گیگ1299 دلار
قیمت آیفون ایکس اس مکس 256 گیگ1199 دلار
قیمت آیفون ایکس اس مکس 64 گیگ1099 دلار
قیمت آیفون ایکس اس 512 گیگ1199 دلار
قیمت آیفون ایکس اس 256 گیگ1099 دلار
قیمت آیفون ایکس اس 64 گیگ999 دلار
قیمت آیفون ایکس آر 256 گیگ949 دلار
قیمت آیفون ایکس آر 128 گیگ849 دلار
قیمت آیفون ایکس آر 64 گیگ749 دلار

قیمت آیفون ایکس اس (iPhone XS)، آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) و آیفون ایکس آر (iPhone XR) در ایران

حال می‌خواهیم قیمت آیفون XS ، آیفون XS Max و آیفون XR را در ایران بررسی کنیم. فعلا مشخص نیست این گوشی‌ها چه زمانی وارد بازار کشورمان می‌شوند. به خصوص با اوضاع نامناسب فعلی در بازار موبایل و مشکلات مربوط به تامین ارز و ترخیص گوشی‌ها از گمرک، نمی‌توان با اطمینان گفت چه زمانی باید منتظر ورود آیفون های 2018 به ایران باشیم.

قیمت دلار در سامانه سنا در روز جمعه 23 شهریور 1397 حدود 13 هزار و 500 تومان بود که ما اکنون این نرخ را مبنای محاسبه قیمت آیفون های 2018 در ایران قرار می‌دهیم. با این حساب برای گوشی های جدید آیفون به قیمت‌های پایه 10 میلیون و 112 هزار برای آیفون ایکس آر، 13 میلیون و 485 هزار تومان برای آیفون ایکس اس و 14 میلیون و 835 هزار تومان برای آیفون ایکس اس مکس می‌رسیم.

قیمت آیفون XS

اما این ارقام، قیمت دقیق آیفون های 2018 نخواهد بود و برای محاسبه دقیق‌تر قیمت آیفون XS ، آیفون XS Max و آیفون XR باید حقوق و عوارض گمرکی و تعرفه‌های واردات را نیز به آن اضافه کنیم. با توجه به آخرین مصوبه‌های گمرک، برای واردات گوشی های تلفن همراه 5 درصد حقوق ورودی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 4 درصد مالیات علی‌الحساب دریافت می‌شود. به این ترتیب، واردکنندگان باید ارقام میلیونی را برای عوارض و مالیات پرداخت کنند. بنابراین با احتساب آخرین قیمت دلار در بازار و همچنین محاسبه تقریبی میزان عوارض و مالیات، قیمت گوشی های جدید اپل در بازار ایران به طور تقریبی در جدول زیر آمده است:

حدود قیمت آیفون XS ، XS Max و XR در ایران

گوشیحدود قیمت در بازار ایران
قیمت آیفون ایکس اس مکس 512 گیگ21 میلیون تومان
قیمت آیفون ایکس اس مکس 256 گیگ19 میلیون و 200 هزار تومان
قیمت آیفون ایکس اس مکس 64 گیگ17 میلیون و 550 هزار تومان
قیمت آیفون ایکس اس 512 گیگ19 میلیون و 200 هزار تومان
قیمت آیفون ایکس اس 256 گیگ17 میلیون و 550 هزار تومان
قیمت آیفون ایکس اس 64 گیگ16 میلیون تومان
قیمت آیفون ایکس آر 256 گیگ15 میلیون و 150 هزار تومان
قیمت آیفون ایکس آر 128 گیگ13 میلیون و 550 هزار تومان
قیمت آیفون ایکس آر 64 گیگ12 میلیون تومان

 

در ماه‌های اخیر قیمت موبایل در بازار ایران به دلیل مشکلات واردات و افزایش نرخ ارز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد و به همین دلیل شاهد قیمت‌های نجومی برای آیفون های 2018 خواهیم بود. گوشی آیفون ایکس که با آیفون ایکس اس هم‌قیمت‌ است و در سال گذشته به بازار عرضه شد، اکنون با قیمت 14 تا 15 میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد.

قیمت آیفون XS

انتظار می‌رود آیفون های جدید در ابتدای عرضه در بازار ایران، حباب قیمتی هم داشته باشند و چند میلیون تومانی گران‌تر از قیمت‌های تخمین زده شده در جدول بالا باشند. همان‌طور که در خبرها داشتیم برخی فروشگاه‌های اینترنتی اپل در ایران اقدام به پیش فروش آیفون ایکس اس با قیمت قطعی 25 میلیون تومان کرده‌اند. طبیعتا عرضه زودهنگام این گوشی‌ها در بازار ایران که در ابتدا به صورت مسافری وارد کشور می‌شوند، به دلیل هیجانات ابتدایی باعث افزایش قیمت و به اصطلاح ایجاد حباب قیمتی خواهد شد و پس از مدتی، قیمت‌ها کمی به تعادل می‌رسد، اما باز هم نباید انتظار داشته باشید با این وضع دلار، قیمت‌ها به کمتر از نرخ‌های درج شده در جدول فوق برسد.

باز هم تاکید می‌کنیم قیمت‌هایی که در این مطلب محاسبه کردیم به صورت تقریبی بوده و تنها برای اطلاع کاربران از قیمت حدودی آیفون های 2018 است. فعلا باید منتظر ماند و دید در زمان عرضه این گوشی‌ها در بازار ایران چه اتفاقی می‌افتد. قیمت دلار، وضعیت بازار موبایل و میزان تعرفه‌ها و قوانین گمرکی در زمان ورود گوشی های جدید اپل به بازار تعیین‌کننده‌ی قیمت نهایی این محصولات خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. دوست عزیز، ایکس غلط هست و اکس خونده میشه و در مورد این آفون ها اصولا حرف X ده (10) خونده میشه.هیچکجا اینها رو اکس اس تلفظ نمیکنند بلکه تن اس خونده میشه.

  2. اقتصاد مقاومتی ک میگن اصلش همینه

  3. خوبه قیمت نسبت به روز اولی که پیش فروش میکردن اومده پایین

  4. بله ، مگه نشنیدین و ندیدین مسئولین گفتن خودمون انتخاب کردیم اینطوری زندگی کنیم! و همینی که هست!

  5. عاااالیییی . دیدین گفتم دوباره غرب جلو ایران اسلامی زانو زد؟

  6. والا اینطوری که پیداس اسباب بازی این گوشی ها رو هم نمیشه خرید چه برسه به خودشون😥

  7. قیمت xsوxs max رو اشتباه زدین