آشنایی با محصولات جدید آمازون ؛ اکو شو، اکو دات، الکسا گارد و بیشتر!

محصولات جدید آمازون طی یک رویداد سخت افزاری معرفی شدند. در این بخش، با 14 گجت مهم آمازون همچون نسل جدید اکو شو، اکو اتو و الکسا گارد، آشنا خواهیم شد. محصولات جدید آمازون از دستیار دیجیتالی الکسا قدرت می‌گیرند.

روز گذشته، آمازون با برگزاری یک رویداد سخت افزاری از چندین محصول جدید پرده برداشت. این شرکت بزرگ علاوه بر معرفی اسپیکرهای جدید سری Echo، نسل جدید Echo Show و یک مایکروویو جدید و چندین گجت جذاب دیگر را هم پیش روی علاقه‌مندان قرار داد.

در بسیاری از جهات، سازندگان تلاش کردند روند تکامل و توانایی‌های دستیار صوتی Alexa را که حالا چهار سال از معرفی آن می‌گذرد، به تصویر بکشند. این دستیار دیجیتالی در مقایسه با زمانی که در نسل اول اسپیکرهای هوشمند آمازون به کار گرفته شده بود، به شکل قابل توجهی تکامل یافته است. در ادامه، نگاهی اجمالی به برخی از مهم‌ترین محصولات جدید آمازون خواهیم داشت.

نگاه نزدیک به محصولات جدید آمازون

نسل جدید اکو دات (Echo Dot)

آمازون می‌گوید هنگام طراحی نسخه جدید اکو دات، «به تخته نقاشی بازگشته است.» به گفته سازندگان، محصول پیش رو ضمن داشتن یک درایور بزرگتر 1.6 اینچی، 70 درصد صدای بلندتری را تولید کرده و وضوح آن نیز بیشتر از گذشته شده است. علاوه بر این، روی آن هنوز هم می‌توان بلوتوث و خروجی AUX را پیدا کرد.

هم‌اکنون پیش‌فروش اکو دات جدید آغاز شده و با برچسب قیمت 49.99 دلاری نسل قبلی، از اکتبر (مهر) عرضه می‌شود.

اکو اتو (Echo Auto)

آمازون می‌گوید این وسیله قابل حمل را ساخته است تا الکسا، کاربران را در جاده همراهی کند. زمانی که اکو شو به صورت عمومی عرضه شود، 49.99 دلار قیمت خواهد داشت؛ ولی ابتدا با قیمت 24.99 دلار و به صورت دعوت‌نامه‌ای به فروش می‌رسد.

Echo Auto با موبایل شما به دستیار دیجیتالی الکسا متصل شده و از طریق اسپیکرهای خودرو در خدمت کاربران قرار می‌گیرد. آمازون از 8 میکروفون در این دستگاه استفاده کرده است تا در سر و صدای زیاد یا هنگام پخش موسیقی، مشکلی در درک و اجرای دستورات نباشد. این دستگاه از تمام دستورهای معمول الکسا پشتیبانی می‌کند و زمانی که قصد پیدا کردن مسیری خاص را داشته باشید، Echo Auto مسیر را از طریق گوگل مپس، اپل مپس، ویز یا هر اپلیکیشن دیگری که ترجیح می‌دهید، نشان خواهد داد.

محصولات جدید آمازون

اکو اینپوت (Echo Input)

اکو اینپوت یکی از محصولات جدید آمازون است که با اضافه شدن به اسپیکرها، دستیار دیجیتالی الکسا را برای آنها به ارمغان می‌آورد. این محصول جدید که در واقع پاسخ آمازون به گوگل و دانگل Chromecast Audio است، به یک میکروفون داخلی تجهیز شده و به واسطه اندازه کوچک، آن را هر جایی می‌توان قرار داد. Echo Input تنها 12.5 میلی‌متر ارتفاع داشته و از اواخر امسال، با قیمت 34.99 دلار به فروش خواهد رسید.

محصولات جدید آمازون

نسل دوم اکو پلاس (Echo Plus)

طراحی نسل جدید اکو پلاس، شباهت زیادی با نسخه استاندارد آن داشته و از پارچه در طراحی آن استفاده شده است. کیفیت صدای این گجت نسبت به گذشته بهبود یافته و مثل مدل قبلی می‌تواند نقش یک هاب برای گجت های هوشمند خانگی را ایفا کند. به علاوه، آمازون یک سنسور حرارتی را هم به نسل دوم اکو پلاس اضافه کرده است که متناسب با دمای اتاق، می‌تواند روتین‌های Alexa را فعال کند.

هم‌اکنون پیش‌فروش نسل دوم اکو پلاس با قیمت 149.99 دلار (یکسان با نسل قبلی) آغاز شده است و از اکتبر، علاقه‌مندان قادر به خرید این محصول جدید خواهند بود.

همراه با این اسپیکر هوشمند، آمازون کنترل‌های صوتی جدیدی را هم نشان داده است که بدون نیاز به اینترنت می‌توان از آنها بهره گرفت. به عنوان نمونه، زمانی که ارتباط اینترنت قطع شده باشد، شما با این اسپیکر هم‌چنان قادر به کنترل دستگاه‌های خانگی هوشمند خواهید بود. آمازون با «برخی از پرکاربردترین کنترل‌ها مثل چراغ» آغاز کرده است و در طول زمان، کنترل صوتی محلی را به سایر دستگاه‌ها نیز اضافه خواهد کرد.

محصولات جدید آمازون

اکو ساب (Echo Sub)

اگر اسپیکرهای سری Echo آمازون فاقد یک ویژگی باشند، آن ویژگی، بیس است. برای کمک به حل این مشکل، آمازون از اکو ساب با برچسب قیمت 129.99 دلار پرده برداشته است. زمانی که این گجت را به Echo یا Echo Plus متصل می‌کنید، Echo Sub به صورت خودکار، بخش‌های مختلف موسیقی در حال پخش را پیدا کرده و تجربه‌ای جذاب‌تر از پخش موسیقی را برای کاربران رقم خواهد زد.

محصولات جدید آمازون

نسل دوم اکو شو (Echo Show)

در میان محصولات جدید آمازون می‌توان نسل دوم نمایشگر هوشمند اکو شو را هم پیدا کرد؛ گجتی جدید که با نمایشگر بزرگتر 10 اینچی و صدایی بلندتر، ارتقا یافته است. همانند اکو پلاس، از دستگاه پیش رو می‌توان به عنوان یک هاب برای وسایل هوشمند خانگی استفاده کرد. اکو شو همچنین بهترین دستگاه مبتنی بر دستیار دیجیتالی Alexa نیز هست؛ آمازون می‌گوید آرایه هشت-میکروفونه موجود در Echo Show، بهترین سیستم میکروفون ارائه‌شده تا به امروز است.

سازندگان، مرورگرهای وب (فایرفاکس و مرورگر اختصاصی Silk) را هم به نسل دوم اکو شو اضافه کرده‌اند. علاوه بر این، اپلیکیشن اسکایپ برای این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد که مستقیما از روی دستگاه، تماس تصویری برقرار کنند.

هم‌اکنون پیش‌فروش نمایشگر هوشمند جدید آمازون آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این گجت کاربردی را از ماه آینده میلادی با قیمت 229.99 دلار خریداری کنند.

اکو شو

الکسا گارد (Alexa Gaurd)

آمازون می‌خواهد با Alexa Guard به آرامی وارد حوزه امنیت خانگی شود. این ویژگی جدید که در کنار محصولات جدید آمازون معرفی شده است، «به منظور کمک به مشتریان برای محافظت از خانه، هنگامی که در خانه نیستند، با دستگاه‌های اکو، چراغ‌های هوشمند و سرویس‌های امنیتی ادغام خواهد شد.»

در صورت فعال بودن Gaurd و هنگام شناسایی صدایی خاص مثل شکستن شیشه یا هشدارهای مربوط به وجود دود یا گاز کربن مونو اکسید، الکسا می‌تواند هشدارهای هوشمند (Smart Alerts) را در قالب کلیپ‌های صوتی ارسال کند. برای استفاده از این قابلیت کافی‌ست دستگاه اکو را روی “away mode” تنظیم کرده و عبارت “Alexa, I’m leaving” را هنگام ترک خانه بگویید تا الکسا، در صورت شناسایی صدایی خاص توسط دستگاه اکو، شما را مطلع کند.

سازندگان، یک حالت ویژه به نام “Away Lighting” را هم برای الکسا گارد در نظر گرفته‌اند که با تکیه بر یادگیری ماشینی می‌تواند چراغ‌های هوشمند شما را «بر اساس الگویی که طبیعی به نظر می‌رسد»، روشن و خاموش کند؛ حالتی که هنگام خالی بودن خانه، احتمالا موجب فریب سارقان خواهد شد.

مایکروویو جدید آمازون بیسیکس (AmazonBasics Microwave)

برند “AmazonBasics” شرکت آمازون از یک مایکروویو جدید پرده برداشته است که از Alexa Connect Kit قدرت می‌گیرد؛ سیستمی که در آینده در اختیار سازندگان شخص ثالث نیز قرار خواهد گرفت. این کیت شامل «یک ماژول وای فای و بلوتوث LE می‌شود که حاوی نرم افزاری -نوشته‌شده و مدیریت‌شده توسط آمازون- است که به صورت ایمن و خودکار به سرویس‌های ابری تحت مدیریت آمازون متصل می‌شود.» اینجا خبری از میکروفون نیست؛ مایکروویو از طریق بلوتوث به دستگاه‌های Echo شما متصل می‌شود.

اما این گجت، چگونه یک وسیله مخصوص آشپزخانه را کارآمد می‌کند؟ AmazonBasics Microwave شامل ده‌ها دستور صوتی برای تهیه سریع غذاها می‌شود. در نتیجه، شما تنها با درخواست از الکسا می‌توانید مشغول پخت غذا شوید. روی دستگاه همچنین یک دکمه Ask Alexa وجود دارد که با فشردن آن می‌توان دستورات ساده‌ای مثل «2 دقیقه و 30 ثانیه روی [سرعت] معمولی» را به منظور افزایش سرعت پخت غذا صادر کرد.

پیش‌فروش این مایکروویو نیز در کنار سایر محصولات جدید آمازون آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از اواخر سال جاری میلادی، با پرداخت 59.99 دلار صاحب یکی از این مایکروویوها شوند.

اکو وال کلاک (Echo Wall Clock)

ساعت دیواری جدید آمازون، مشابه مایکروویو این شرکت، از طریق بلوتوث به اسپیکرهای هوشمند Echo متصل می‌شود. همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، به لطف دستیار دیجیتالی الکسا، کاربران تنها با دستور صوتی قادر به تنظیم تایمر، زنگ هشدار و تغییر ساعت خواهند بود.

اکو وال کلاک

اکو لینک و اکو لینک امپ (Echo Link & Link AMP)

Sonos و Amazon به نوعی شریک محسوب می‌شوند؛ الکسا به عنوان یک دستیار صوتی قدرت‌بخش Sonos One و Sonos Beam است. اما آمازون نشان داد که قصد دارد قابلیت صوتی مالتی روم خود را قوی‌تر از گذشته کند. اسپیکرهای شخص ثالث مجهز به دستیار صوتی الکسا به زودی می‌توانند به یک سیستم یک‌پارچه خانگی تبدیل شوند؛ درست مشابه کاری که امروزه اسپیکرهای Echo قادر به انجام آن هستند.

محصولات جدید آمازون

اکو لینک «با داشتن چندین ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ برای سازگاری با سیستم استریوی شما، برای اتصال به یک دریافت‌کننده یا آمپلی‌فایر طراحی شده است.» در این دستگاه هیچ میکروفونی را نمی‌توانید پیدا کنید؛ در عوض، Echo Link تنها برای کنترل لیست پخش موزیک، حجم صدا یا پخش مالتی روم به کمک دستگاه Echo یا اپلیکیشن Alexa در خدمت شما خواهد بود.

اگر اسپیکر شما فاقد آمپلی‌فایر است، Echo Link Amp یک «آمپلی‌فایر دوکاناله 60 وات» را به آن اضافه خواهد کرد. محصولات جدید آمازون شباهت بسیاری با Sonos Connect و Sonos Amp دارند.

محصولات جدید آمازون

فایر تی وی ریکست (Fire TV Recast)

اگر اپلیکیشن های استریم پاسخگوی نیاز شما نیستند، نسخه جدید Fire TV Recast شرکت آمازون، کانال‌های OTA و یک DVR را برای ضبط آنها در اختیار شما قرار خواهد داد. دستگاه پیش رو، در واقع یک اسلینگ باکس بسیار قدرتمند برای اکوسیستم آمازون بوده و به شما اجازه می‌دهد روی فایر تی وی، اکو شو و سایر دستگاه سازگار از سری Fire، به تماشا، ضبط و بازپخش برنامه‌ها بپردازید. برای استفاده کافی‌ست آنتن را متصل کنید تا کانال‌های تلویزیونی پخش شوند. آمازون می‌گوید این سیستم در طول پروسه راه‌اندازی، به مشتریان در پیدا کردن بهترین جا برای قرار دادن Fire TV Recast کمک می‌کند.

یک مدل مجهز به دو تیونر به شما اجازه پخش هم‌زمان دو برنامه را می‌دهد و شامل 500 گیگابایت فضای DVR با قیمت 229.99 دلار است. علاوه بر این، سازندگان مشغول یک مدل دیگر با چهار تیونر و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی هستند.

کانال‌های Fire TV Recast مستقیما با راهنمای کانال Fire TV ادغام می‌شوند. زمان‌بندی یا حذف برنامه‌های ضبط‌شده به کمک دستیار صوتی الکسا امکان‌پذیر است. انتظار می‌رود این محصول جدید، پیش از تعطیلات در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

محصولات جدید آمازون

قابلیت جدید Frustration Free Setup

در کنار محصولات جدید آمازن ، در این رویداد سخت افزاری شاهد معرفی قابلیت “Frustration Free Setup” هم بودیم؛ چیزی که مدیران آن را به عنوان «سفری چند ساله برای راه‌اندازی تمام انواع دستگاه‌های الکترونیکی به سادگی وصل کردن آنها به دیوار» توصیف می‌کنند. موضوع زمانی جالب‌تر شد که آمازون، “Wi-Fi Simple Setup” را معرفی کرد.

از این پس، دستگاه‌های سازگار می‌توانند به اطلاعات وای فای ذخیره‌شده روی دستگاه‌های آمازون شما دسترسی پیدا کنند تا به محض روشن شدن، به صورت خودکار به اینترنت وصل شوند. آمازون می‌گوید پیش از این، مشتریان اطلاعات مربوط به بیش از 100 میلیون شبکه وای فای را در “locker” ذخیره کرده‌اند.

آمازون اسمارت پلاگ (Amzaon Smart Plug)

این محصول 24.99 دلاری دقیقا همان چیزی است که نام آن نشان می‌دهد: یک دوشاخه که وارد پریز شده و با الکسا سازگاری دارد. در حقیقت، کاربران از هر جایی که باشند، می‌توانند به دوشاخه دستور دهند که دستگاه متصل‌شده به آن را خاموش یا روشن کند. اسمارت پلاگ از قابلیت راه‌اندازی وای فای خودکار که بالاتر به آن اشاره کردیم هم پشتیبانی می‌کند.

هم‌اکنون پیش‌فروش گجت پیش رو آغاز شده است و از اکتبر (مهر)، علاقه‌مندان قادر به خرید آن خواهند بود.

محصولات جدید آمازون

دوربین جدید Ring Stick Up Cam

دوربین جدید Ring Stick Up Cam یکی دیگر از محصولات جدید آمازون است که در دو نسخه، یکی سیمی و دیگری با قدرت‌گیری از باتری، با قیمت 179.99 دلار به فروش می‌رسد. به گفته آمازون، از این دوربین در هر دو محیط داخلی و خارجی می‌توان استفاده کرد تا شاهد توسعه اولین دوربین‌های Ring برای هر دو محیط باشیم. زمانی که از دوربین‌ها در خانه استفاده کنید، ادغام آنها با Ring Alarm امکان‌پذیر خواهد بود. هر دو نسخه Stick Up Cam با قابلیت‌هایی مثل فیلم‌برداری 1080p، دید در شب، تشخیص حرکت و استاندارد IPX5 به منظور مقاومت در برابر آب در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

پیش‌فروش مدل سیمی از همین حالا آغاز شده است، در حالی که مدل دیگر، دسامبر از راه خواهد رسید.

محصولات جدید آمازون

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. قیمتاشون چ خوبه

  2. محمد جواد خان زاده درباری

    عجب چیزای خفنی میسازه امازون اصلا خبر نداشتم

  3. از ظاهرشون پیداست که کیفیت چندان بالایی ندارن در کل اگه فروش بکنن به خاطر معروف بودن سایتشونه

  4. هیچ کدومش بدرد نمیخوره