ثروتمندترین مرد

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین مرد زمین نیست

بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق آمازون با عبور از سد ایلان ماسک توانست بار دیگر بر قله ثروتمندترین مرد جهان بایستید.

نشریه بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود، ثروتمندترین افراد جهان را اعلام کرد و نکته جالب در این لیست، سقوط یک پله‌ای ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و تصاحب عنوان اولی وی توسط بنیانگذار آمازون است.

جف بزوس دوباره ثروتمندترین مرد جهان شد

ثروتمندترین مرد

بر اساس شاخص میلیاردهای نشریه بلومبرگ، رشد ۱۷ درصدی سهام آمازون در پی محبوبیت هوش مصنوعی از ابتدای سال ۲۰۲۴ بسیار چشمگیر بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش ۹۰ درصدی را به‌همراه داشت. همین امر باعث شده تا شرکت آمازون در ماه‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کند و با این‌که از نظر ارزش سهام شرکت در رتبه پایین‌تری نسبت به انویدیا (NVIDIA) قرار گرفته، اما در زمینه افزایش درآمد کلی جایگاه بسیار خوبی کسب کرده است.

با توجه به همین موضوع، جف بزوس ۶۰ ساله که در حال حاضر ۹ درصد سهام کل آمازون را در اختیار دارد، توانست با رشد سرمایه چشمگیر، مجموع دارایی خود را به ۲۰۰ میلیارد دلار برساند و دوباره به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شود. این عنوان به‌‌مدت ۹ ماه در اختیار ایلان ماسک بود. در یک برهه زمانی، ثروت خالص ایلان ماسک به‌ میزان ۱۴۲ میلیارد دلار بیشتر از جف بزوس شد.

جف بزوس نخستین بار در سال ۲۰۱۷ توانست با عبور از بیل گیتس، خود را به‌عنوان ثروتمندترین فرد دنیا مطرح کند. در پی رشد قابل توجه سهام تسلا، ماسک توانست در سال ۲۰۲۱ جایگاه بزوس را تصاحب کند. در حال حاضر نیز ایلان ماسک با ۱۹۸ میلیارد دلار دارایی رتبه دوم را از آن خود کرده است و برنارد آرنو، رئیس هیئت‌ مدیر‌ه‌ برند لوکس LVMH با اختلاف بسیار اندک، سومین فرد ثروتمند دنیا لقب گرفته است. ثروت آرنو به ۱۹۷ میلیارد دلار می‌رسد.

همچنین بخوانید:
تصویر ثروتمند ایرانی روی جلد مجله فوربز هوش مصنوعی غول‌های ثروتمند دنیای تکنولوژی را به خاک سیاه نشاند؛ بیل گیتس و ایلان ماسک در لباس فقرا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*