فرود روی ماه توسط بلو ارجین جف بزوس

بلندپروازی جف بیزوس از آمازون تا بلو ارجین: فرود روی ماه تا سال ۲۰۲۵

شرکت بلو ارجین متعلق به جف بیزوس (صاحب فروشگاه بزرگ آمازون) در گزارشی مدعی شده که تا سال ۲۰۲۵ مأموریت فرود روی ماه را تجربه خواهد کرد.

بلو ارجین (Blue Origin)، رقیب فضایی اسپیس‌ایکس جف بیزوس، سال ۲۰۲۵ را به‌عنوان هدف اولین فرود بدون سرنشین خود را روی ماه قرار داده است. این خبر توسط جان کولوریس، معاون ارشد بخش سکونت دائمی ماه در بلو ارجین، اعلام شد. کولوریس این هفته در برنامه «۶۰ دقیقه» اعلام کرد که این کمپانی در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ ماه آینده، برای دومین بار فرود روی ماه را توسط بشر تجربه خواهد کرد.

فرود روی ماه توسط بلو ارجین جف بزوس

کولوریس گفت که تاریخ دقیقی برای انجام این مأموریت تعیین نشده است، اما تیمی که روی نسخه «پات‌فایندر» کاوشگر قمر مارک ۱ بلو ارجین کار می‌کنند، سال ۲۰۲۵ را هدف قرار داده‌اند. اگر فرود ۲۰۲۵ موفقیت‌آمیز باشد، ممکن است به زودی شاهد یک مأموریت سرنشین‌دار هم باشیم.

فضاپیمای بلو ارجین توانایی انتقال سه تن محموله به ماه را دارد

مأموریت پات‌فایندر Blue Origin نقطه عطف مهمی برای این شرکت فضایی خواهد بود که همچنان از رقیب اصلی خود، اسپیس ایکس عقب است. چندی پیش در خبرها خواندیم که ماموریت کرو-7 اسپیس ایکس با موفقیت اجرا و پای یاسمین مقبلی به فضا باز شد. اگر مأموریت سفر به ماه بلو ارجین در سال آینده محقق شود، نشان می‌دهد که طراحی این شرکت توانایی انتقال سه تن محموله را به هر نقطه از کره ماه دارد.

فرود روی ماه توسط بلو ارجین جف بزوس

البته همانطور که همه می‌دانید، سفر به ماه تلاشی بسیار بزرگ و دشوار است. در حالی که ماه فوریه گذشته شاهد موفقیت فرود کاوشگر ادیسئوس بودیم، اما ایالات متحده بارها و بارها در تلاش برای فرود آمدن روی سطح کره ماه موفق نبوده است.

شرکت فضایی Blue Origin تحت مالکیت جف بیزوس می‌گوید که این شرکت قصد دارد چندین کاوشگر باری بسازد که بتوانند به مدار ماه منتقل شوند و در آنجا منتظر بمانند تا برای حمل بار به سطح ماه مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین، این شرکت به‌دنبال ساخت نسخه سرنشین‌دار این کاوشگر خود برای انتقال فضانوردان ناسا به سطح ماه و بازگرداندن آن‌ها است.

مأموریت فرود روی ماه بلو ارجین، به‌صورت مستقل انجام می‌شود

کاوشگر قمر فعلی Mark 1 تنها برای یک پرتاب و تحویل طراحی شده است. با این حال، هر تجربه‌ای که از مأموریت آن به دست می‌آید، به بلو ارجین در طراحی کاوشگرهایی با قابلیت استفاده مجدد که بتوانند در مدار سوخت‌گیری شوند، کمک خواهد کرد. در حالی که ناسا از برخی دیگر از مأموریت‌های سفر به ماه بلو ارجین حمایت می‌کند، مأموریت پات‌فایندر این شرکت به‌صورت مستقل انجام خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا با این همه پیشرفت، باز هم فرود در ماه سخت است؟ این کامپیوتر قدیمی، کلید موفقیت ماموریت آپولو ۱۱ و سفر انسان به ماه است همکاری ژاپن و آمریکا برای سفر به ماه تا سال آینده لباس فضایی جدید ناسا معرفی شد؛ پیش به سوی ماه + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*