پیکاپ چانگان هانتر هیبرید EREV

پیکاپ چانگان هانتر با طراحی به‌روز و پیشرانه هیبرید 270 اسب بخاری از راه رسید

چانگان نسخه هیبرید EREV پیکاپ هانتر را روانه بازار چین کرد. وانت Hunter از پیشرانه 270 اسب بخاری با شعاع حرکتی 1031 کیلومتری برخوردار است.

چانگان پیش از این پیکاپ‌هایی را تحت عناوین «هانتر» و «هانتر پلاس» روانه بازار کرده است؛ از قضا بین اخبار خودرو چند وقت اخیر خبر تولید چانگان هانتر پلاس توسط سایپا هم به گوش رسید. این خودروساز چینی پس از نمایش نسخه هیبرید (نوع EREV) هانتر در نمایشگاه خودرو گوانگژو سال 2023، حالا بالاخره آن را روانه بازار کرده است. در ادامه با مشخصات فنی، امکانات و قیمت آن آشنا خواهید شد.

فهرست عناوین

طراحی و ابعاد پیکاپ Hunter

نمای جلو پیکاپ چانگان هانتر هیبرید EREV

این پیکاپ چینی دو کابین طراحی به‌روز با المان‌هایی مثل جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های باریک و فلاپ‌های روی گلگیرها دارد. پنل‌های قرار گرفته روی سپر جلو این خودرو از آن در برابر ضربه محافظت می‌کنند و قسمت بار هم با مواد ضد خراش و مقاوم در برابر زنگ‌زدگی ساخته شده است. در این قسمت همچنین یک منبع برق وجود دارد که با توان 3.3 کیلووات امکان تامین انرژی وسایل دیگر را فراهم می‌کند.

نمای کناری پیکاپ چانگان هانتر هیبرید EREV

هانتر در دو نسخه با اندازه‌های متفاوت روانه بازار شده است. نسخه استاندارد 5380 میلی‌متر طول، 1930 میلی‌متر عرض، 1885 میلی‌متر ارتفاع و 3180 میلی‌متر فاصله محوری دارد، در حالی که نسخه دیگر دارای طول و فاصله محوری بیشتر است؛ به‌طور دقیق‌تر، طول و فاصله بین دو محور آن به ترتیب به 5630 میلی‌متر و 3430 میلی‌متر می‌رسد.

نمای عقب پیکاپ چانگان هانتر هیبرید EREV

ظرفیت بارگیری این وانت 495 کیلوگرم اعلام شده است که برای خودرویی در این کلاس راضی‌کننده نیست. در ضمن، این خودرو فاصله مناسبی تا سطح زمین دارد که به عملکرد آفرود آن کمک می‌کند و زاویه ورود و خروج آن به ترتیب برابر با 29 و 27 درجه است.

مشخصات فنی نسخه EREV پیکاپ چانگان هانتر

نمای جلو وانت Changan Hunter

هانتر با دو پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود. یکی از این پیشرانه‌ها یک موتور الکتریکی در محور عقب دارد که می‌تواند 174 اسب بخار قدرت تولید کند. پیشرانه دیگر علاوه بر این یک موتور الکتریکی دیگر با قدرت حدود 94 اسب بخار در محور جلو را در بر می‌گیرد. هر دو پیشرانه همچنین از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با کد JL486ZQ6 بهره می‌برند که توانایی تولید حداکثر قدرت 187 اسب بخار را دارد. با وجود این، از آنجا که چانگان هانتر یک پیکاپ EREV است، این موتور توربو نقش ژنراتور برق را در پیشرانه ایفا می‌کند.

موتورهای الکتریکی پیشرانه‌های Changan Hunter از یک باتری پک لیتیوم آهن فسفاتی 31.18 کیلووات ساعتی تغذیه می‌کنند. امکان طی کردن مسافت 180 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی با یک بار شارژ این باتری وجود دارد، ولی در صورت به کار گیری هر دو قوای محرکه و بنزینی، مجموع شعاع حرکتی به 1031 کیلومتر می‌رسد. به گفته چانگان، شعاع حرکتی در کمال تعجب در نسخه‌های دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت.

کابین و امکانات Hunter

کابین وانت هیبرید Hunter

در کابین پیکاپ EREV چانگان هانتر، طراحی و چینشی به‌روز شبیه به کراس اوورهای شهری را مشاهده می‌کنیم. دو نمایشگر به هم پیوسته روی داشبورد نصب شده است؛ یکی یک نمونه 12 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگری هم یک نمونه کوچک‌تر 7.5 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال. دقیقاً زیر نماشگر مرکزی هم کنترل‌هایی با ظرافت قرار گرفته‌اند و دریچه‌های سیستم تهویه به‌صورت سرتاسری طراحی شده‌اند.

بسته به نسخه، این پیکاپ چینی هیبرید از امکاناتی نظیر کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، گرمکن صندلی‌ها، سیستم صوتی با 4 یا 6 اسپیکر، دریچه‌های تهویه در ردیف عقب، کنترل صوتی، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، شارژ بی‌سیم 40 واتی گوشی هوشمند و… برخوردار است. همچنین چانگان برای این خودرو از راه دور آپدیت عرضه می‌کند.

قیمت چانگان هانتر EREV

پیکاپ چانگان هانتر EREV مجموعاً در 8 نسخه در دسترس قرار می‌گیرد که بین 139 هزار یوان (معادل 19 هزار و 450 دلار آمریکا) تا 216 هزار و 900 یوان (معادل 31 هزار و 150 دلار) قیمت دارند.

همچنین بخوانید:
گریت وال تانک ۷۰۰، غول آفرودی چینی با ۵۱۷ اسب بخار قدرت به بازار آمد گرانترین خودرو برقی چینی با قیمتی عجیب راهی میدان شد + ویدیو شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو هیجان انگیز چینی کمتر از ۳ ثانیه است مشخصات و قیمت ساینا S تیپ DA | ایرادات، مشکلات و کاتالوگ ساینا اس دی ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*