بی وای دی یانگ وانگ U9، گرانترین خودرو برقی چینی

گرانترین خودرو برقی چینی با قیمتی عجیب راهی میدان شد + ویدیو

سوپرکار یانگ وانگ U9 بی وای دی به‌عنوان گرانترین خودرو برقی چینی عرضه شد. این سوپر اسپرت چینی با محصولات فراری و لامبورگینی رقابت خواهد کرد.

بی وای دی که به تولید سدان‌ها و اس یو وی‌های تمام برقی درجه یک شناخته شده، اوایل بهار گذشته از محصولی متفاوت با نام بی وای دی یانگ وانگ U9 رونمایی کرد؛ یک سوپرکار برقی با عملکرد فوق‌العاده بالا. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، این خودرو سوپر اسپرت چینی اخیراً به‌صورت رسمی روانه بازار شده و به دنبال همین، مشخصات فنی و قیمت نهایی آن هم به اشتراک گذاشته شده است. همچنین به نظر می‌رسد با این محدوده قیمت، گرانترین خودرو برقی چینی نام می‌گیرد.

فهرست عناوین

مشخصات یانگ وانگ U9؛ پیشرانه، باتری و تعلیق

یانگ وانگ یو 9 برای تامین قوای محرکه خود از چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد که هر کدام از این موتورها توانایی تولید قدرت 322 اسب بخار را دارند. مجموع خروجی این پیشرانه تمام الکتریکی به 1287 اسب بخار می‌رسد؛ رقمی که دست کم روی کاغذ نوید یک سوپرکار فوق‌العاده پرتوان را می‌دهد. حداکثر گشتاور تولیدی این خودرو هم 1680 نیوتن متر در 21 هزار دور بر دقیقه اعلام شده است.

به گفته بی وای دی، YangWang U9 می‌تواند ظرف تنها 2 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. این رقمی است که معمولاً هایپرکارهای فراری می‌توانند به آن دست پیدا کنند. البته باید دید که این خودرو اسپرت چینی در عمل هم می‌تواند طی همین مدت به 100 کیلومتر بر ساعت برسد یا خیر.

یک باتری پک باتری لیتیم آهن فسفات با ظرفیت 80 کیلووات ساعت انرژی مورد نیاز این سوپرکار را تامین می‌کند. بنا بر تخمین‌های صورت گرفته طبق استانداردهای CLTC، با یک بار شارژ کامل این باتری باید بتوان مسافت 465 کیلومتر را طی کرد.

بی وای دی مدعی شده که ماشین سوپر اسپرت آن اولین طراحی موتور به شکل U در دنیا را دارد که به‌لطف آن، مرکز ثقل خودرو پایین‌تر می‌آید. این خودروساز همچنین می‌گوید پیشرانه ساخته شده توسط آن مقاومت بالایی در برابر حرارت بالا و مغناطیس‌زدایی دارد که این به افزیش بازدهی کمک می‌کند. به‌طور دقیق‌تر، پیشرانه BYD می‌تواند حداکثر دمای 200 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند و آهنربای موتور الکتریکی هم قابلیت تحمل دمای حدود 140 درجه سانتی‌گراد را دارد.

نمای جلو بی وای دی یانگ وانگ U9، گرانترین خودرو برقی چینی

یکی دیگر از جذابیت‌های فنی وانگ یانگ U9، گرانترین خودرو برقی چینی، برخورداری از کنترلر سیلیکون کربید است که بازدهی سیستم انتقال قدرت را به 99.8 درصد می‌رساند. این در حالی است که یک گیربکس اتوماتیک عادی معمولاً بین 86 تا 94 درصد بازدهی دارد. سیستم کنترل حرارت این خودرو برقی بی وای دی هم پمپ الکترونیک در محورهای جلو و عقب با قابلیت کنترل مستقل را در بر می‌گیرد.

این خودرو همچنین به سیستمی تحت عنوان DiSus-X مجهز است که حرکت سریع‌تر در پیچ‌ها، ترمز آنی و شروع حرکت بدون بالا رفتن ناحیه جلو را ممکن می‌کند. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند آنچه به‌عنوان «پرش» و «رقص» توصیف شده است انجام بدهد و به راننده اجازه حرکت با سه چرخ را بدهد. سیستم DiSus-X حتی می‌تواند هر محور را با سرعت 500 میلی‌متر بر ثانیه بالا ببرد.

در بدنه یانگ وانگ یو 9 بی وای دی فیبر کربن به کار رفته. این خودرو سوپر اسپرت بدنه سنگینی دارد که وزن خالص آن 2475 کیلوگرم است؛ در واقع، فقط باتری پک این خودرو 633 کیلوگرم وزن دارد. با این توصیفات، با یک سوپرکار سنگین مواجه‌ایم که وزن آن با وزن دو دستگاه پورشه 911 برابری می‌کند. طبق اعلام بی وای دی همچنین ساخته سوپر اسپرت آن 0.95 ضریب درگ دارد.

کابین خودرو سوپر اسپرت بی وای دی

کابین بی وای دی یانگ وانگ U9، گرانترین خودرو برقی چینی

در فضای داخلی این سوپرکار سه نمایشگر به چشم می‌خورند. یکی نمایشگر خیلی بلند سیستم اطلاعات و سرگرمی است که در مرکز داشبورد قرار دارد. یک نمایشگر مستطیلی مجزای دیگر هم پشت فرمان نقش صفحه آمپر دیجیتال را ایفا می‌کند و حتی یک نمایشگر دیگر روی داشبورد جلو شاگرد تعبیه شده است. در حالی که چنین خودروهایی معمولاً متمرکز روی راننده‌اند، BYD در اینجا به سرنشین جلو هم توجه کرده است.

همان‌طور که از یک ساخته بی وای دی انتظار می‌رود، یانگ وانگ U9 هم به فناوری‌های پیشرفته متعددی مجهز است و کابین هوشمند آن مبتنی بر چیپ ساخته کوالکام کار می‌کند.

قیمت YangWang U9، گرانترین خودرو برقی چینی

نمای عقب بی وای دی یانگ وانگ U9

این محصول بی وای دی با قیمت 1 میلیون و 680 هزار یوان برابر با حدود 220 هزار یورو به فروش گذاشته شده است و با این قیمت می‌تواند عنوان گرانترین خودرو برقی چینی و یکی از گرانترین خودروهای چینی را تصاحب کند. البته در این محدوده قیمت، رقبایی نامدار مثل محصولات فراری و لامبورگینی را پیش رو خود خواهد داشت که به‌عنوان یک ساخته چینی کار آن را دشوار می‌کند.

همچنین بخوانید:
نگاهی به نقاط ضعف و قوت خودروهای چینی؛ آیا ماشین های چینی ارزش خرید دارند؟ بررسی کی ام سی T9 + مشخصات فنی و قیمت اولین پیکاپ چری برای رقابت با تویوتا هایلوکس در راه است + عکس مشخصات و قیمت ساینا S تیپ DA | ایرادات، مشکلات و کاتالوگ ساینا اس دی ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*