سامسونگ گلکسی ای 9 2018

سامسونگ گلکسی ای 9 2018 با دوربین چهارگانه معرفی شد

سامسونگ گلکسی ای 9 2018 (Samsung Galaxy A9 2018) به صورت رسمی با دوربین چهارگانه معرفی شد. برای آشنایی با مشخصات فنی، امکانات و قابلیت‌های مدل ۲۰۱۸ گلکسی ای ۹ همراه گجت نیوز باشید.

انتظارها به پایان رسید و سرانجام سامسونگ در کنفراس اختصاصی خود در مالزی، گلکسی A9 جدید را به عنوان نخستین گوشی دنیا با دوربین پشتی چهارگانه معرفی کرد. این اسمارت فون که پیش‌تر تصور می‌شد با نام گلکسی A9s به دست کاربران می‌رسد، مجموعا به 5 سنسور دوربین مجهز شده و با نمایشگر کم‌حاشیه سوپر آمولد روانه بازار می‌شود تا میان رده جدید سامسونگ، از هر نظر کامل باشد. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به این تلفن هوشمند خواهیم داشت.

طراحی و نمایشگر سامسونگ گلکسی ای 9 2018

سامسونگ گلکسی ای 9 2018

طراحی گلکسی ای 9 2018 با گلکسی ای 9 2016 از هر نظر متفاوت است. همانند محصولات خانواده گلکسی A8 که پیش‌تر شاهد عرضه آنها با نمایشگرهای “Infinity” بودیم، نسل جدید گلکسی A9 نیز به صفحه نمایشی کشیده و کم‌حاشیه مجهز شده و فاقد کلید هوم در بخش جلویی است. در واقع، کاهش حاشیه‌های صفحه باعث شده است سامسونگ این حسگر را روی قاب پشتی تعبیه کند. به علاوه، پنل‌های پشتی و جلویی شیشه‌ای با یک فریم فلزی در کنار یکدیگر نگه داشته می‌شوند. مورد جذاب، در نظر گرفتن افکت سه‌بعدی برای قاب پشتی شیشه‌ای است؛ ایده‌ای که جلوه‌ای خاص به دستگاه می‌بخشد.

همانند گذشته، باز هم از نمایشگر سوپر آمولد برای نمایش محتوا استفاده شده است؛ با این تفاوت که حالا اندازه آن به 6.3 اینچ و وضوح آن، به 1080×2220 پیکسل رسیده است. نمایشگر میان رده جدید سامسونگ با کنتراست بالاتر و رنگ‌های غنی، قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. خوشبختانه، در این گوشی قابلیت‌های جالبی مثل صفحه نمایش همیشه روشن نیز در نظر گرفته شده است. در نهایت، کاربران می‌توانند این تلفن هوشمند را در سه رنگ آبی، صورتی و مشکی خریداری کنند.

سامسونگ گلکسی ای 9 2018

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ای 9 2018

در کنار نمایشگر 6.3 اینچی +FHD، خریداران موبایل جدید گلکسی A9 از 6 یا 8 گیگابایت رم در کنار تراشه اسنپدراگون 660 با پردازنده هشت هسته‌ای بهره‌مند خواهند شد. وجود حافظه رم بالا به کاربران در انجام وظایف مالتی تسکینگ، کمک بسزایی خواهد کرد. به این مورد باید حافظه داخلی 128 گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت را هم اضافه کرد تا مشکلی در ذخیره‌سازی اطلاعات مختلف وجود نداشته باشد.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سامسونگ گلکسی ای 9 2018 از یک باتری بزرگ 3800 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع قدرت می‌گیرد. این در حالی‌ست که مدل 2016 دو گوشی گلکسی A6 و گلکسی A6 پرو، به ترتیب به باتری‌های 4 هزار و 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده بودند. از دیگر ویژگی‌های مهم این اسمارت فون می‌توان به اندروید 8.0 اوریو، پشتیبانی هم‌زمان از دو نانو سیم و تشخیص چهره دوبعدی اشاره کرد.

دوربین سامسونگ گلکسی ای 9 2018

مهم‌ترین مشخصه گلکسی A9 جدید، بهره‌گیری از چهار سنسور دوربین در بخش پشتی است. در حقیقت، دستگاه پیش رو اولین موبایل دنیا با دوربین پشتی چهارگانه محسوب می‌شود. شاید قضاوت در مورد عملکرد دوربین کمی زود باشد، اما سامسونگ با در نظر گرفتن نیازهای کاربران، محصولی متفاوت را تولید کرده است.

سامسونگ گلکسی ای 9 2018

نسل جدید گلکسی A9 به دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 مجهز شده و قادر است تصاویر را با دقتی بالا ثبت کند. در کنار دوربین اصلی، یک سنسور 10 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو و f/2.4 را داریم که زوم دو مرحله‌ای اپتیکال را امکان‌پذیر می‌کند. دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض با لنز f/2.4 و میدان دید 120 درجه هم به ثبت فضای بیشتری از صحنه مورد نظر کمک می‌کند. برای ثبت اطلاعات اضافی مربوط به عمق نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در خدمت کاربران خواهد بود. این دوربین در عکاسی پرتره و استفاده از قابلیت Live Focus، نقش پررنگی را ایفا می‌کند. در بخش جلویی نیز می‌توان یک دوربین 24 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، پشتیبانی از HDR و امکان فیلم‌برداری 1080p را پیدا کرد.

در کنار استفاده از سخت افزار به‌روز، در این گوشی می‌توان قابلیت‌های نرم افزاری جدید را نیز پیدا کرد. به عنوان نمونه، Scene Optimizer و Flaw Detection دو مورد از ویژگی‌های جدیدی هستند که به ثبت هر چه بهتر تصاویر، کمک خواهند کرد. در مجموع، 19 حالت مختلف برای بهینه‌سازی تصاویر در نظر گرفته شده است که گل، غذا، درختان، آسمان، حیوانات، آبشار، برف و پرندگان، از جمله برجسته‌ترین موارد هستند. وظیفه Flaw Detection نیز شناسایی تصاویر تار، تصاویر بسیار روشن یا چشمان بسته افراد حاضر در تصویر است. عملکرد این قابلیت، به محیط و همچنین سوژه‌ای که قصد عکاسی از آن را دارید، بستگی دارد. به علاوه، تشخیص چشمان بسته افراد زمانی به درستی عمل می‌کند که بیشتر از سه نفر در تصویر حاضر بوده و در فاصله حداکثر 1.5 متری لنز باشند.

سامسونگ گلکسی ای 9 2018

سامسونگ با ترکیب سخت افزار به‌روز با قابلیت‌های نرم افزاری مختلف و البته استفاده از ماژول دوربین چهارگانه، تمام تلاش خود را برای عرضه محصولی متفاوت داشته است. اما آیا کره‌ای‌ها با این محصول جدید و منحصر به فرد، می‌توانند نبض بازار گوشی های میان رده را در دست گیرند؟

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از سامسونگ گلکسی ای 9 2018 را تماشا کنید.

تصاویر سامسونگ گلکسی ای 9 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

23 دیدگاه

  1. سوراخ زدن پشت گوشی که کاری نداره

  2. یه نکته ای ه برام جالب بود گفتم اینجا هم مطرح کنم🤔
    اسنپ دراگون 660 یه پردازنده میانرده است البته یکی از قدرت مند های میانرده ولی من تو چنتا سایت دیدم که گفته بودند این پردازنده توانایی پردازش دو دوربین و حداکثر 24 مگاپیکسل رو داره حالا این چطوری چهارتا دوربین داره؟
    یا بعضی از گوشی ها حتی بیشتر 😕

  3. سخت افزار به روز؟!؟!فکر کنم شما از طرفدارای سامسونگ هستین این تراشه مال یک سال و خورده ایی پیش هست یه تراشه ایی مثل 710 اومده دیگه660 کارایی هاصی نداره بعد اندرویدش پایینه این گوشی فقط رو دوربین تمرکز داشته که همه این کارایی هار میتونست تو یک یا دوتا دوربین خلاصه کنه ولی فقط تعداد دوربین براشون مهم بوده شک دارم کسی که از گوشی سر در بیاره بره طرف این

  4. باید پیکسل دوربین هاشو یکم بیشتر میکرد تا به هواوی برسه

  5. سه تا رنگ کمه واسه این گوشی

  6. حسگر اثر انگشتش زیادی بالا نیست ؟؟

  7. اگه ایفون این رنگا رو معرفی نمیکرد اینا میخاستن چیکار کنن

  8. باتریش هم به 4000 نرسید که

  9. میگم یک سوال اینطوری که دوربینشو باپی 20پرو مقایسه کردم حالا چرا الان گوشیهای دودوبینه زوم دوبرابر دارند بعد این گوشی هم باچهاردوربین زوم دوبرابر داره یعنی هیچ وقت بپای پی 20پرو نمیرسه چرا اون باسه دوربین زومه 5برابر داره نتیجه 4تا دوربین نمایشی که کارهای فیلمبرداری وعکاسیش یکم بهتر از دو دوربینه میکنه همین شرکت سامسونگ فقط این وسط نظرش این بود که برای اولین بارگوشیه چهار+1دوربینه جلو که بشه 5 دوربینه اختراع کنه بگه به هواوی ماجلو افتادیم که این موضوع پزه تبلیغاتی داره تا نوآوری حتمان قیمت ازپی 20پرو میزنه جلو نه اندرویدش9نه باطریش4000میلی داره آهان یادم امد پرچمدارنیست یعنی اس10شاید رواس10بخواد دوتالنز40مگاپیکسلی بزاره که بشه باهاش کره ماه رو زوم کنیم شرکت عقب مانده سامسونگ با طرفداران زیاد

  10. اخه میخام بدونم عایا این چهار دوربین به اندازه سه دوربین پی بیست قوی هستن یا ن؟؟

  11. دوربنی چهارگانه ش عالیه