دوربین هواوی میت 20 پرو

مقایسه دوربین هواوی میت 20 پرو با گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس در شب

در مقایسه امروز قصد داریم توانایی دوربین هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro)، گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس را در عکاسی شب محک بزنیم. به نظر شما، کدام‌یک از این پرچمداران عملکرد بهتری دارند؟

با معرفی هواوی میت 20 پرو، سرانجام مهم‌ترین پرچمداران دنیای اندروید به صورت رسمی معرفی شدند. هواوی با موبایل های جدید خود نشان داد که می‌تواند رقیبی جدی برای هر سازنده کوچک و بزرگی باشد. در کنار امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، توانایی بسیار بالا در عکاسی، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های پرچمداران پیش رو است. از آنحایی که بسیاری از کاربران برای قضاوت در مورد دوربین یک گوشی به دنبال مقایسه‌های واقعی هستند، ما نیز سراغ میت 20 پرو، گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس اس مکس رفته‌ایم تا دستگاه برتر را مشخص کنیم.

دوربین هواوی میت 20 پرو از سنسورهای 40 مگاپیکسلی (f/1.8) و 20 مگاپیکسلی (لنز 16 میلی‌متری فوق عریض، f/2.2) و همچنین 8 مگاپیکسلی (لنز تله فوتو، f/2.4) تشکیل شده است و روی آنها می‌توان لرزشگیر اپتیکال را پیدا کرد. این در حالی‌ست که آیفون XS Max و گلکسی Note 9 از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با لنزهای معمولی + تله فوتو بهره می‌برند.

اما آیا میت 20 پرو با دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی خود می‌تواند بر پرچمداران اپل و سامسونگ غلبه کند؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

مقایسه دوربین هواوی میت 20 پرو با پرچمداران سامسونگ و اپل

مقایسه را با تصویری از لندن آغاز می‌کنیم؛ شهری که در طول شب نیز افراد زیادی در خیابان‌های آن حضور دارند. یکی از مواردی که احتمالا متوجه آن خواهید شد، زبانه کشیدن چراغ‌هاست؛ چیزی که تلاش شد تا میزان آن هنگام ثبت تصاویر به حداقل برسد. اینجا، پرچمدار هواوی تصویری روشن و واضح را ثبت کرده است که احتمالا بیش از دو عکس دیگر مورد توجه قرار گیرد. هرچند، گوشی های آیفون و سامسونگ نیز عکس بسیار خوبی را ثبت کردند.

در این تصویر نیز هر سه گوشی، تصاویر را با کیفیتی مناسب ثبت کرده‌اند؛ اما بهتر است به اختلاف موجود در گستره دینامیکی رنگ‌ها نیز توجه داشته باشید:

عکاسی از برج شارد، از خیابان‌های خلوت‌تر لندن، می‌تواند موردی بسیار خوب برای محک زدن عملکرد دوربین این تلفن های هوشمند باشد:

تاور بریج یکی دیگر از مکان‌هایی است که هنگام روشن چراغ‌های آن در شب، منظره‌ای بسیار زیبا را پیش روی شما قرار می‌دهد:

یک صحنه تاریک دیگر و یک شرایط چالش برانگیز جدید برای سنسور کوچک دوربین گوشی های هوشمند؛ تصور می‌کنید کدام گوشی عکس بهتری گرفته است؟

این مجسمه‌های رنگی، یکی دیگر از سوژه‌های زیبایی هستند که عکاسی از آنها در تاریکی شب می‌تواند جذاب باشد:

در نهایت، هرکدام از گوشی های اپل، هواوی و سامسونگ، عملکرد متفاوتی از عکاسی از این مجسمه داشتند:

عملکرد بسیار خوب دوربین هواوی میت 20 پرو از پرچمدار قبلی این شرکت یعنی P20 Pro گرفته شده و البته توسط سازندگان تقویت شده است. شما در این گوشی باز هم می‌توانید اعلان‌هایی را برای نگه داشتن بیشتر دوربین هنگام ثبت تصاویر در شب ببینید تا دستگاه، عکس واضح‌تر و بهتری را ثبت کند؛ در حالی که سایر گوشی ها، سریعا عکس مورد نظر را ثبت و ذخیره می‌کنند. با این حال، باید گفت همان چند ثانیه برای جذب بیشتر نور در محیط‌های بسیار تاریک می‌تواند به نتیجه نهایی کمک بسزایی کند.

آیفون 10 اس مکس و گلکسی نوت 9 پشت سر میت 20 پرو قرار نمی‌گیرند و حتی در برخی شرایط، عملکرد بهتری نیز دارند؛ با این حال، توانایی پرچمدار هواوی در ثبت بهتر جزئیات، بیشتر است.

اما نظر شما چیست؟ آیا واقعا هواوی با میت 20 پرو، بزرگترین رقبای خود را مغلوب کرده است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. عالی بودن مخصوصا میت بیست

  2. میت بیست چ دوربینی داره لامصب

  3. واقعا از هواوی میت20پرو انتظار خیلی بیشتری داشتم با توجه به اینکه دوربینش 40 مگاپیکسل هست

  4. چرا تصاویر ایفونو تار کردید 😡😡😡😡😡😡

  5. توی شب دوربین میت بیست یه چیز دیگه س

  6. تفاوتی بینشون نیست

  7. این عکاسا فقط یک مفهوم داره اونم اینه که

    واقعا اون چیزی که درباره دوربین میت20پرو می کفتن یک اغراق فقط چون تفاوت چندانی بین عکسا نیت

    چیزیه که عکسا دارن میگن و نظر تعصبی نیس که بگید چون طرفدار این برند و اون برندی از هوواوی بدت میاد دوربین هر سه گوشی ت ی سطح بودن

  8. والا همشون خوبن ولی چه فایده که قدرت خرید هیچ کدومشونو نداریم

  9. رقابت نزدیکی بود ولی کیفیت نوت9 از بقیه ضعیفتر بود