بررسی اولیه مک بوک ایر 2018

بررسی اولیه مک بوک ایر 2018 ؛ به جدیدترین لپ تاپ فوق باریک اپل سلام کنید

با بررسی اولیه مک بوک ایر 2018 (Macbook Air 2018) شما را با تمام قابلیت های جدید نسل جدید لپ تاپ باریک اپل بیشتر آشنا خواهیم کرد.

اپل سرانجام نسخه‌ی جدید مک بوک ایر را همراه یک نمایشگر رتینا وضوح عالی، درگاه USB-C و تاچ آیدی معرفی کرد. این لپ تاپ به شدت شبیه به مک بوک پرو 13.3 اینچی اپل است که دو سال پیش معرفی شد؛ اما حاشیه‌های صفحه آن کمتر بوده و ضخامت آن بسیار کم است تا روح مک بوک ایر افسانه‌ای اپل در آن دمیده شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه مک بوک ایر 2018 بپردازیم.

این لپ تاپ در سالن موسیقی هاوارد گیلمن واقع در بروکلین معرفی شد و اپل در یک پیش‌نمایش آن را به ما نشان داد. این لپ تاپ واقعا شبیه به یک مک بوک پرو است؛ اما وقتی به مبحث احساس منعکس کننده استفاده از دستگاه می‌نگریم، آن‌ها متفاوت از همدیگر هستند. حالا می‌توانیم درک کنیم که چرا اپل نام این لپ تاپ باریک را مک بوک ایر (ایر = Air به معنی هوا) گذاشته است.

بررسی اولیه مک بوک ایر 2018

اگر اینجایید که در مورد نمایشگر لپ تاپ جدید اپل بیشتر بدانید، باید بگوییم که با توجه به بررسی اولیه مک بوک ایر 2018 که ما انجام دادیم، آن حداقل در مقایسه با مک بوک ایر قدیمی عالی است. آن True Tone نیست، اما یک نمایشگر رتینا کامل با همان وضوح مک بوک پرو 13 اینچی است. حاشیه‌های باریک صفحه یک تفاوت بزرگ برای هرچه باریک‌تر شدن این کامپیوتر است. رنگ قاب دور نمایشگر مشکی و از جنس شیشه‌ی براق است.

بررسی اولیه مک بوک ایر 2018

کیبورد این لپ تاپ، سومین نسل کیبوردهای اپل است که میزان فشار زیادی برای استفاده از کلیدهایش لازم نیست؛ اما کمی ساکت‌تر و خوشبختانه مقاوم‌تر در برابر نفوذ نسبت به مدل‌های قدیمی مک بوک پرو است. اپل ایرادها و اشکالاتی که کیبورد مدل‌های قدیمی‌تر مک بوک پرو طی دو سال گذشته داشته‌اند را در این نسخه برطرف ساخته است. هرچند تایپ با این کیبورد خیلی هم بی‌صدا نیست، ولی حتما باید در اتاق خیلی ساکتی باشید تا بتوانید صدای تایپ کلیدهای کیبورد آن را بشنوید. طراحی این کیبورد متقارن است و دلیلی هم وجود ندارد که اپل بخواهد آن را تغییر دهد.

کیفیت ساخت مطابق انتظار شما، بسیار مناسب است. این دیوایس مشابه مک مینی 2018 از آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده تولید شده که برای نخستین بار اپل در لپ تاپ‌های خود از آن استفاده کرده است. یک تاچ پد زیبا زیر کیبورد قرار گرفته که به فناوری فورس تاچ مجهز است. خوشبختانه دو درگاه USB-C مجهز به تاندربولت بر روی لپ تاپ جدید اپل قرار گرفته است، اما متاسفانه دیگر خبری از MagSafe نیست. در اینجا یک جک هدفون نیز قرار دارد. به طور کلی شما به خرید دانگل‌هایی برای لپ تاپ خود نیاز پیدا خواهید کرد.

بررسی اولیه مک بوک ایر 2018

ما شانس آن را نداشتیم تا در بررسی اولیه مک بوک ایر 2018 اپل از تاچ آیدی آن استفاده کنیم، اما خوشحالیم که اپل آن را از مک بوک پرو خود به ایر آورده و از تراشه جدید T2 در آن استفاده کرده است. این اسکنر نسبت به اسکنر به کار رفته بر روی مدل پرو، بیشتر شبیه به یک دکمه است.

مک بوک ایر 8 سال بدون تغییر در طراحی خود عرضه می‌شد تا سرانجام این شرکت در سال 2010 یک نسخه بازطراحی شده را عرضه کرد. آن نسخه هر کمپانی دیگری را با طراحی فوق باریک خود تحت فشار قرار می‌داد. طی چند سال گذشته لپ تاپ‌هایی با وضوح نمایشگر زیاد و صفحه لمسی به عرف بازار تبدیل شده‌اند، پس مک بوک ایر نیز می‌خواهد همتای لپ تاپ های مدرن امروزی باشد.

اپل قیمت مک بوک 12 اینچی و مک بوک پرو خود را کمی کاهش داده است، اما شروع قیمت مک بوک ایر جدید 1299 دلار است. این درحالیست که قیمت پایه نسخه پیشین مک بوک ایر 999 دلار بود. با این قیمت شما می‌توانید نسخه‌ی مجهز به پردازنده 1.6 گیگاهرتزی Core i5، رم 8 گیگابایت و حافظه‌ی 128 گیگابایتی SSD ایر را خریداری کنید. این مشخصات می‌تواند تا 16 گیگابایت رم و حافظه داخلی 1.5 ترابایتی SSD ارتقا پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. واقعا باید تحسین کرد اپل رو که این همه ظرافت به خرج داده…!!!
    انگار این ظرافت به خرج دادنش هم خرج داشته براش…!!!

  2. توش از کاغذ استفاده کرده انقدر خره

  3. وقتی زیبایی کارایی و اسم بزرگ کنار هم جمع بشن میشه همچین شاهکاری

  4. حیف پول نیست بدی برند اپل بخری؟ خراب شه چیزیش شه دیگ صاحاب اول اخرش خودتی

  5. سلام!

    خب خودش گفته به لپتاپ های فوق باریک سلام کنید😐

  6. باریکیش اندازه تار موهه