خودروهای هاوال

خودروهای هاوال H8 و هاوال H9 بی سروصدا وارد کشور شدند

خودروهای هاوال H8 و هاوال H9، دو محصول جدید شرکت بهمن موتور هستند که بدون سروصدا وارد کشور شده‌اند. این شاسی بلندهای چینی با امکانات فوق‌العاده خود رقیبی جدی برای سایر خودروهای وارداتی خواهند بود.

شرکت بهمن موتور در راستای گسترش فعالیت‌های خود دو خودرو هاوال H8 و هاوال H9 را وارد کشور کرده و به فروش رسانده است. هرچند مشخص نشده که این شاسی بلندهای چینی به صورت مستقیم یا به صورت واسطه‌ای به فروش می‌رسند، اما تعدادی از خودروهای هاوال H8 و هاوال H9 به صورت پلاک شده در برخی از نمایشگاه‌های خودرو مشاهده شده است. در ادامه، مشخصات، امکانات و قیمت این خودروها را بررسی خواهیم کرد.

معرفی خودروهای هاوال H8 و هاوال H9

مشخصات هاوال H8

خودرو هاوال H8 از نظر ظاهر و اندازه تا حدودی به هیوندای سانتافه شباهت دارد. ظاهر این خودرو جذاب و مدرن است و از نظر فنی نیز مشخصات بسیار خوبی دارد. هاوال اچ 8 به موتور 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 215 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز است. قیمت این خودرو به دلیل امکانات زیاد در بازار آزاد حدود 650 تا 670 میلیون تومان است که کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا مشتریان می‌توانند با چنین قیمتی خودرو فولکس واگن تیگوان را انتخاب کنند.

هاوال H8 و هاوال H9

مشخصات هاوال H9

این خودرو در برابر مدل H8 برتری‌های قابل توجهی دارد و یک خودروی 4 چرخ محرک 7 نفره با امکانات خوب است که می‌تواند با خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو رقابت کند. هاوال H9 به دلیل داشتن شاسی بدنه‌ی جدا و قابلیت‌های آفرودی می‌تواند رقیب جدی خودرو فورد اورست محسوب شود. شرکت خودروسازی هاوال (Haval) جزو بزرگترین برندهای سازنده خودروهای شاسی بلند در کشور چین شناخته می‌شود که سالانه بیش از 1 میلیون خودرو تولید می‌کند و به فروش می‌رساند. همچنین افرادی که سابقه کار در شرکت‌های بزرگ فورد و تویوتا را دارند، مسئول مراکز تحقیق و توسعه‌ی این شرکت هستند. خودرو هاوال H9 به موتور توربوشارژ 2 لیتری بنزینی مجهز بوده که قدرتی معادل 241 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر تولید می‌کند. هاوال اچ 9 با قیمتی حدود 700 تا 740 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد که با چنین قیمت زیادی، مشتریان از آن استقبال نخواهند کرد.

هاوال H8 و هاوال H9

ورود هاوال H8 و هاوال H9

تاکنون قیمت رسمی هاوال H8 اعلام نشده است، اما با توجه به جدول عملکرد شرکت بهمن موتور متوجه می‌شویم که 38 دستگاه از هاوال H9 با مبلغ 11 میلیارد و 440 میلیون تومان فروخته شده‌اند که بر این اساس، قیمت متوسط هر دستگاه حدود 300 میلیون تومان خواهد بود. این در حالی است که تاکنون خبر رسمی درباره ورود و فروش این دو خودرو اعلام نشده و این اقدام در سکوت کامل خبری صورت گرفته است و مشخص نیست دقیقا چه کسانی این خودروها را خریده‌اند. در ادامه جدول عملکرد تولید و فروش شرکت بهمن موتور تا پایان آذرماه 97 را مشاهده می‌کنید:

هاوال H8 و هاوال H9