پرچم داران جديد سوني معرفي شدند : با دو اسمارت فون اکسپريا Z1s و اکسپريا Z1 Compact آشنا شويد

پس از معرفی Xperia Z1 در سال 2013 به عنوان پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند کمپانی سونی، اینبار این غول ژاپنی گوشی‌های جدید خود را در اولین روزهای سال 2014 و در کنفرانس اختصاصی خود پیش از آغاز به کار رسمی CES 2014 رونمایی نمود. سونی Z1 کامپکت و سونی Z1S.

اکسپریا زد 1 کامپکت اگر چه در ظاهر قد و قواره‌اوی کوچک و در حد نسخه‌های رایج مینی دارد؛ ولی در قلب خود خصوصیات برادر بزرگتر خود را حفظ کرده است. این گوشی هم از پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون 800، دوربین 20.7 مگاپیکسلی و طراحی ضدآب برخوردار است؛ فقط این‌بار با صفحه‌نمایشی 4.3 اینچی و البته با تنوع در رنگ‌بندی.

صفحه‌نمایش اکسپریا زد 1 کامپکت از رزولوشن 1080P به 720P تنزل یافته؛ ولی تراکم پیکسلی آن کماکان 340 پیکسل بر اینچ باقی مانده است. نوع صفحه‌نمایش نیز در گوشی جدید IPS می‌باشد. دیگر تفاوت مهم میان این گوشی و برادر بزرگترش، در باتری این دو گوشی نمود پیدا می‌کند. Z1 کامپکت با باتری 2300 میلی‌آمپرساعتی تجهیز شده است که در مقایسه با باطری 3000 میلی‌آمپرساعتی Z1 پسرفت قابل توجهی داشته است. هر چند صفحه‌نمایش کوچکتر، قاعدتا نیاز شما به باطری قدرتمند را کمرنگ‌تر می‌کند و سونی نیز تأیید کرده است که با توجه به این کاهش سایز، کاربران این دو گوشی از میزان بازدهی مشابهی در زمینه باطری بهره خواهند برد.

سایر مشخصات این گوشی درست مشابه Z1 است. بهره‌مندی از موتور X-Reality، NFC، 16 گیگ حافظه داخلی با پشتیبانی از درگاه میکرو اس دی و گواهینامه IP58 در رابطه با مقاومت در برابر آب. این گوشی از اندروید 4.3 به عنوان سیستم‌عامل خود استفاده می‌کند. زد وان کامپکت در رنگ‌های شادتر و خاص‌تری نیز در دسترس خواهد بود. لیمویی و صورتی! این گوشی از اواسط فوریه در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. سونی تا کنون قیمت حدودی این محصول را اعلام نکرده است؛

اما محصول دوم عبارتست از اکسپریا زد وان اس که عملا هیچ تغییر خاصی نسبت به برادر بزرگترش یعنی اکسپریا زد وان نداشته است! جز اینکه انحصارا برای اپراتور T-Mobile و برای عرضه در ایالات متحده آمریکا معرفی شده است. اندک تغییرات این محصول عبارتند از کمی قد بلندتر، صفحه‌نمایش IPS و بهره‌مندی از موتور X-Reality برای بهبود کنتراست تصاویر و ویدئوها.

اکسپریا زد 1 اس در تنها رنگ‌بندی موجود یعنی مشکی، از 22 ژانویه با قیمت 528 دلار و یا 22 دلار در ماه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

منابع : engadget | engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*