لاکهید مارتین و پیشرفت در ساخت هواپیمای هایپرسونیک

گویا رویای لاکهید مارتین به حقیقت پیوسته و ساخت هواپیمای هایپرسونیک عملی شده است. جنگنده‌ی لاکهید مارتین نه تنها سرعتی معادل ۵ ماخ دارد بلکه مقرون به صرفه نیز خواهد بود.

برای سال‌هاست که لاکهید مارتین در حال کار بر روی هواپیمای هایپرسونیک (با سرعت ۵ ماخ به بالا) مانند SR-72 است که می‌تواند تنها ظرف چند ساعت به هر نقطه‌ای از جهان پرواز کند. هرچند، ساخت چنین هواپیمایی با تکنولوژی کنونی ممکن نیست و هواپیمای SR-72 نیز گفته شده که امکان دارد تا سال ۲۰۳۰ آماده‌ی بهره‌برداری نباشد.

اما به نظر می‌رسد که این رویا در حال به حقیقت پیوستن است و لاکهید به خبرگزاری‌ها گفته که می‌خواهد یک نمونه‌ی هایپرسونیک در ابعاد F-22 را به پرواز درآورد. جالب است بدانید که این هواپیما هزینه‌ای کمتر از یک میلیارد دلار داشته و نسبت به پروزه‌های دیگر هزینه‌‌ی کمتری در بر دارد. تحلیلگران نیز به این نتیجه رسیدند که ساخت چنین جنگنده‌هایی گویا در حال به واقعیت پیوستن است و هزینه‌ی صرف شده برای ساخت این هواپیما نیز خبر از مقرون به صرفه بودن آن‌ها می‌دهد.

جالب است بدانید که این هواپیما تنها یک ماکت یا نمونه‌ی آزمایشی خام نبوده و با اتکا به یک تقویت کننده به ارتفاع مد نظر می‌رسد تا رمجت شروع به کار کند. البته در کانسپ جدید می‌توان مشاهده کرد که SR-72 از یک ترکیب توربین استفاده کرده که باعث می‌شود هواپیما بعد از تیک آف مستقیما به سرعت هایپرسونیک برسد و دیگر نیازی به موتور تقویت کننده نباشد.

لاکهید مارتین در سال ۲۰۱۸ هواپیمای هایپورسونیک را به پرواز در خواهد آورد

هرچند، به نظر می‌رسد که زمان زیادی نیاز باشد تا لاکهید بتواند به آنچه که مد نظر دارد برسد. این کمپانی در حال کار بر روی یک نمونه‌ی آماده برای پرواز در سال ۲۰۱۸ است و انتظار می‌رود اولین جنگنده آماده برای نبرد نیز در سال ۲۰۲۰ به بعد ساخته شود. البته استفاده از این تکنولوژی تنها برای مصارف نظامی نیست و می‌توان انتظار داشت که روزی هواپیمای مسافربری هایپرسونیک نیز ساخته شود تا شما را تنها ظرف چند ساعت از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر جهان ببرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*