سرمایه گذاری 6.8 میلیارد دلاری سامسونگ در بخش تولید پنل OLED

سرمایه گذاری 6.8 میلیارد دلاری سامسونگ در بخش تولید پنل OLED

تنها 3 ماه تا زمان رونمایی از نسل آینده آیفون‌ها باقی مانده است. سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که بخش تولید پنل OLED خود را با سرمایه گذاری 6.8 میلیارد دلاری گسترش خواهد داد. این خبر شایعه همکاری سامسونگ و اپل جهت تولید پنل آیفون 7 را بیش از پیش افزایش داده است.

در گذشته گزارش‌های زیادی منتشر شده‌اند که همگی خبر از بسته شدن یک قرار داد بسیار بزرگ بین دو کمپانی اپل و سامسونگ در ارتباط با تولید پنل OLED نسل آینده آیفون‌های اپل می‌دادند. اینک گزارش جدیدی از سوی سامسونگ منتشر شده است که خبر می‌دهد این غول کره‌ای دنیا فناوری با افزایش قابل توجه سرمایه گذاری خود بر روی تکنولوژی پنل OLED، برنامه ریزی گسترده‌ای را برای تولید پنل صفحه نمایش آیفون‌های نسل آینده اپل انجام داده است. جالب اینجاست که خبر سرمایه گذاری سامسونگ تنها چند ماه قبل از معرفی رسمی آیفون 7 اپل منتشر می‌شود.

سامسونگ تولید کننده عمده پنل OLED آیفون 7 خواهد بود؟

به گزارش Nikkei، کمپانی سامسونگ قصد دارد تا با تزریق 6.8 میلیارد دلار به بخش توسعه تکنولوژی پنل OLED خود، توان تولید این صفحات را حدود 50 درصد افزایش داده تا قادر به تولید سالانه 200 میلیون پنل OLED بیشتر از حال حاضر باشد. این کمپانی در حال حاضر به‌صورت سالانه 300 میلیون صفحه او ال ای دی را تولید می‌کند. در ادامه این گزارش آمده است که سامسونگ حدود 100 میلیون از این صفحات را در اختیار کمپانی اپل خواهد گذاشت و در واقع این میزان سرمایه گذاری جدید صورت گرفته توسط سامسونگ، برای تولید صفحه نمایش 5.5 اینچی او ال ای دی آیفون‌های اپل بوده است.

سرمایه گذاری 6.8 میلیارد دلاری سامسونگ در بخش تولید پنل OLED

هرچند که سامسونگ را می‌توان یک پیشرو در این صنعت دانست؛ اما آن‌ها تنها نیستند. در کنار سامسونگ باید به ال‌جی و کمپانی جی دی آی نیز اشاره کرد که می‌توانند هرکدام بخشی از صفحات نمایش آیفون بعدی را تأمین کنند. غول کره‌ای فناوری در نظر دارد تا این سرمایه گذاری را به‌عنوان اجزای درآمد حاصله از گوشی‌های هوشمند انجام دهد. این کمپانی موفق شده طی سه ماهه نخست سال جاری چیزی حدود 95 درصد کل محموله‌ صفحات نمایش او ال ای دی را به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند که اغلب چینی هستند به سمت استفاده از صفحات نمایش AMOLED در محصولات خود رو آورده‌اند. چراکه این محصولات علاوه بر کیفیت بالایی که ارائه می‌دهند، هزینه‌های هنگفتی را نیز بر روی دست تولیدکنندگان خود نمی‌گذارند. اثرات کاهش قیمت مربوط به این پنل‌ها را در سال گذشته به‌خوبی می‌توانستیم حس کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*