آیفون 7 قاچاق

آیفون 7 قاچاق در ایران رجیستر نخواهد شد

اخیراً با خبر شدیم که گوشی‌های آیفون 7 قاچاق به بازار ایران ورود کرده‌اند. رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، آیفون‌های موجود در بازار را کالاهای قاچاق دانست و تائید کرد که این گوشی‌ها در طرح رجیستری مورد قبول واقع نخواهند شد.
سه روز تا عرضه رسمی آیفون 7 محصول جدید کمپانی اپل باقی مانده اما هم اکنون دیوایس‌های آیفون 7 و 7 پلاس به بازار ایران وارد شده‌اند. این گوشی‌ها با قیمت فضایی 6 تا 8 میلیون به فروش می‌رسد در حالی که ارزش آیفون 7 در بازار جهانی 649 دلار بوده و مدل 7 پلاس نیز به قیمت 760 دلار ارزش گذاری شده است.

غلامحسین کریمی در این رابطه گفت که این آیفون‌ها قاچاق است و لازم است که خریداران به این موضوع دقت داشته باشند و این گوشی‌ها که با قیمت بالایی به فروش می‌رسند را خریداری نکنند.

آیفون 7 قاچاق رجیستر نخواهد شد

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی همچنین به طرح رجیستری اشاره کرد و افزود که دیوایس‌های آیفون 7 قاچاق موجود در ایران در سامانه شناسایی گوشی‌های موبایل (رجیستری) ثبت نخواهند شد و حتی در صورت رجیستر شدن به زودی از دسترس خارج خواهند شد.

کریمی در ادامه از خریداران خواست:

در زمان خرید گوشی‌های آیفون 7 به شناسه گوشی در سامانه گمرک (IMEI) و مهر فروشگاه‌های مجاز توجه کنید. برای اطمینان از اصل بودن گوشی خود کد شناسه گوشی را به شماره 30008887 ارسال کنید.

وی همچنین در مورد آیفون‌های سفارشی نیز هشدار داد و مسئولیت عدم رجیستری یا نبود گارانتی را به عهده مشتری دانست. وی از ورود دیوایس‌های آیفون 7 به بازار ایران تا دو هفته آینده توسط شرکت‌های مجاز خبر داد و قیمت تقریبی آن را 2 میلیون و 700 هزار تومان اعلام کرد.

غلامحسین کریمی در پایان خبر داد:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا پیگیری‌های لازم در این مورد را انجام داده است و به زودی آیفون 7 قاچاق از بازار جمع آوری خواهد شد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*