جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

برای این که تاثیر تکنولوژی بر روی زندگی روزمره‌تان را مشاهده کنید، تنها کافی است که سر خود را یک دور کامل در فضای خانه‌تان به اطراف بچرخانید تا متوجه شوید که تنظیم دما، فراهم کردن سرگرمی و محافظت از مواد غذایی‌تان، همه و همه توسط تکنولوژی‌های نوین به انجام می‌رسند. هنر آشپزی و فضای آشپزخانه نیز یکی از فضاهایی است که طی چند سال اخیر، میزبان لوازم الکترونیکی هوشمند جدیدی بوده است و ما نیز در این مطلب در گجت نیوز تصمیم گرفته‌ایم تا بهترین و جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی که به تازگی روانه‌ی بازار شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

آشپزی از معدود هنرهایی‌ است که علاوه بر سرگرم کردن و لذت خلق یک اثر، کارکرد دیگری هم دارد و آن هم زنده نگه داشتن هیولای درون بدن ماست! به لطف هنر آشپزی است که مواد اولیه‌ی تکراری با هم ترکیب می‌شوند و غذاهای جدیدی پدید می‌آید. این خلاقیت آشپزان است که تنوع را به طعم تک تک لحظات زندگی ما هدیه می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود آشپزی در رده‌ی مهمترین و بالاترین هنرهای انسانی قرار بگیرد.

حالا زمانی که این هنر و خلاقیت وارد کار می‌شوند، مطمئنا دشواری روند طبخ غذا نیز بالا می‌رود و نیاز به کمک در ذهن سرآشپز شکل می‌گیرد. اما مگر نشنیده‌اید که می‌گویند «آشپز که دو تا شود، آش یا شور می‌شود و یا بی نمک» ؟ پس چاره‌ی کار این است که شما یک دستیار از سرزمین ربات‌ها را به کار بگیرید، تا علاوه بر این که سرعت و دقت کارتان را بالا می‌برند، درباره‌ی میزان نمک غذا نیز دخالتی نداشته باشند!

همین نیاز باعث شده است در این مطلب به سراغ گجت های مخصوص آشپزی برویم و جذاب‌ترین گجت‌هایی که می‌توانند علاوه بر افزای سرعت، باعث لذت‌بخش‌تر شدن روند طبخ و آماده‌سازی غذا شوند را معرفی کنیم. اگر شما نیز به سراغ روش‌های جدیدی برای درست کردن قهوه می‌گردید، مایلید که پنکیک‌های خود را با طرح‌های پیچیده درست کنید و یا به دنبال یک ناظم برای کنترل موارد حساس داخل فضای آشپزخانه هستید، این مطلب جذاب را از دست ندهید؛ این شما و این هم:

معرفی جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی

باغچه‌ی هوشمند Click & Grow برایتان سبزیجات تازه آماده می‌کند!

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

سبزیجات معطر یکی از آن گزینه‌هایی هستند که آشپزهای حرفه‌ای همواره به سراغشان می‌روند و تفاوت یک وعده‌ی غذایی معمولی با یک وعده‌ی غذایی رویایی را رقم می‌زنند. علاوه بر این که انتخاب نوع سبزی برای ترکیب با مواد غذایی مختلف مهم است، تازگی و طراوت سبزیجات انتخاب شده نیز اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل است که معمولا سرآشپزهای برتر جهان، سبزیجات و گیاهان مورد نیاز خود را خودشان پرورش می‌دهند و به شدت از سبزیجات آماده و بسته‌بندی شده گریزان هستند.

اما کاشت و پرورش سبزیجات مطمئنا نیاز به فضای زیادی دارد و آب‌یاری و تامین مواد مورد نیاز خاک آنها نیز تلاش فراوانی را می‌طلبد. باغچه‌ی هوشمند Click & Grow دقیقا برای پاسخ به همین نیاز تولید شده و در لیست برترین گجت های مخصوص آشپزی ما قرار گرفته است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این باغچه‌ی هوشمند تمام موارد لازمی که برای یک زندگی آپارتمانی نیاز است را در خود دارد: اشغال فضای کم، زیبایی ظاهری و تمیز بودن و البته هوشمندی!

این هوشمندی دقیقا به چه معناست؟ سازندگان این پکیج جذاب و خلاقانه به شما اطمینان می‌دهند که برای دست‌یابی به سبزیجاتی سالم و تازه، کافی است که کپسول‌‌های حاوی بذر گیاه مورد نظر خود را در فضای مخصوص قرار دهید و مخزن آب این گجت را پر کنید. از این مرحله به بعد را Click & Grow بر عهده میگیرد. سنسورهای هوشمند این دستگاه تشخیص می‌دهند که گیاهان چه زمانی به آب نیاز دارند و با تامین این آب در کنار نور مناسب و اکسیژن کافی در تمام ساعات شبانه‌روز، نقش یک باغبان وفادار را برایتان بازی می‌کند.

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

تنها چهار هفته پس از کاشت گیاهان، مرحله‌ی جذاب کار شروع می‌شود و شما می‌توانید با چیدن سبزیجات معطر، تازه و باطراوت از باغچه‌ی خانگی هوشمندتان، تفاوتی عظیم را در طعم غذاهای خود ایجاد کنید. علاقه‌مندان میتوانند با پرداخت تنها ۶۰ دلار، باغچه‌ی هوشمند Click & Grow را از فروشگاه آمازون خریداری کنند؛ ۳ کپسول حاوی بذر ریحان همراه با دستگاه به خریداران اهدا می‌شود و امکان خرید بذر سبزیجات دیگر نیز با پرداخت ۲۰ دلار به ازای هر پکیج سه تایی، وجود دارد.

اگر به این محصول علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید بررسی کامل مزرعه‌ی دیواری هوشمند که آن هم توسط همین کمپانی تولید شده است را در این لینک در گجت نیوز مطالعه کنید.

Imperial Spherificator ؛ خاویار با طعم کیک پنیری!

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

برای این که کارکرد این دیوایس را متوجه شوید، ابتدا باید معنی پروسه‌ی spherification را بدانید. احتمالا نحوه‌ی سرو خاویار را در ظرف‌ها و کاسه‌های کوچک دیده‌اید. منظورمان هم کره‌های شفاف و کوچکی هستند که به شکل ساچمه‌هایی با اندازه‌‌های دقیقا یکسان و در کنار هم قرار می‌گیرند. شکل ظاهری تخم‌های ماهی خاویار، این ایده را به سرآشپزهای مطرح جهان داده است که چرا غذاهای دیگر را به این شکل سرو نکنند؟ و این‌گونه بود که سبک آشپزی و تهیه‌ی غذای spherification پدید آمد.

در واقع در این سبک، آشپز همان غذایی که قرار بود داخل یک بشقاب و با اندازه‌ی کامل سرو شود را به صورت یک محلول نسبتا شفاف در‌می‌آورد و این محصول را طی یک روند سخت، زمان‌بر و طاقت‌فرسا، به گلوله‌های بلوری‌شکلی تبدیل می‌کند که در ظرف‌های کوچکی سرو می‌شوند و معمولا هم قیمت بسیار بالایی دارند. در این روش، آشپز مواد غذایی مورد نظر خود را به همراه سس، مایع و ادویه‌های مخصوص، به شکل ژلاتین درمی‌آورد و هنگامی که شما هرکدام از این گلوله‌های بلوری را میل می‌کنید، چندین طعم مختلف را تجربه خواهید کرد که با مهارت بالای سرآشپز، به یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های چشایی‌تان بدل خواهد شد.

مطمئنا با خواندن توضیحات بالا، این را درک کرده‌اید که آماده کردن غذا به این روش، چه‌قدر دشوار خواهد بود. در واقع همین‌طور هم هست و به همین دلیل سازندگان Imperial Spherificator با ساخت یک گجت پیشرفته، روند آماده کردن غذا به این شکل را بسیار آسان‌تر کرده‌اند. شما با ریختن مایع و مواد غذایی به درون محفظه‌ی ۲۰۰ میلی‌لیتری این فلاسک، می‌توانید هر غذایی را به این شکل آماده کنید.

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

قیمت پکیج Imperial Spherificator در فروشگاه آمازون، ۱۲۵ دلار است و با پرداخت این قیمت، خریداران علاوه بر گجت اصلی، یک راهنمای متنی برای استفاده از آن، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای طبخ غذاهای مختلف و مقدار مواد اولیه‌ی شیمیایی مورد نیاز برای آماده کردن ۷ کیلوگرم از این مرواریدهای بولی را دریافت خواهند کرد؛ بعد از اتمام این مواد، امکان خرید جداگانه‌ی آنها به میزان بیشتر وجود خواهد داشت.

ابزار برش Clever Cutter آشپزخانه‌تان را تمیز نگه می‌دارد

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

احتمالا تا به حال در فیلم‌ها و یا مستندهای آشپزی دیده‌اید که یک آشپز، چاقویی تیز در دست دارد و با سرعت بسیار بالا و بدون حتی یک اشتباه، تمام مواد غذایی مورد نیز خود را بر روی تخته‌ خرد می‌کند. بله این تصویر بسیار جذاب است و همه را وسوسه می‌کند که با خرید یک تخته و یک چاقو، وارد میدان شوند، اما دست نگه دارید! واقعیت این است که انجام چنین کاری به مهارت بسیار بالایی نیاز دارد و البته یک چاقوی بسیار تیز.

به همین دلیل است که تنها چند دقیقه بعد از خرد کردن ساقه‌ی یک سبزی و یا ریز کردن یک فلفل دلمه‌ای، متوجه می‌شوید که از هر پنج تکه‌ی خرد شده، سه تکه در فضای آشپزخانه پخش شده است و تمام فضای خانه‌تان به یک تخته‌ی بزرگ تبدیل شده است! سازنده‌ی خلاق Clever Cutter با یک ایده‌ی ساده، اما هوشمندانه، تخته را با ابزار برش ترکیب کرده است و قیچی تیزی را به وجود آورده که سرعت کار شما را بسیار بالاتر خواهد برد.

احتمالا با خودتان می‌گویید چرا این ایده ابتدا به ذهن من نرسید، اما باید بدانید که تیغه‌ی این ابزار برش با آلیاژ مخصوصی تولید شده است و برندگی بالا در کنار اهرمی که آن را سریعا به جای اولیه‌اش بازمی‌گرداند، باعث خلق یک گجت بسیار محکم و باکیفیت شده‌اند. با پرداخت تنها ۱۴ دلار می‌توانید این قیچی کاربردی را از فروشگاه آمازون خریداری کنید و با در دست داشتن یکی از بهترین گجت های مخصوص آشپزی ، کره، گوشت، سبزیجات و مواد غذایی دیگر را خرد کنید.

با Anova Precision Cooker از راه دور غذایتان را آماده کنید!

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

مطمئنا زمانی که از سر کار به خانه برمی‌گردید و یا بعد از یک وعده‌ی ورزشی سخت و طولانی، پختن و آماده کردن غذا، آخرین چیزی است که در آن لحظه علاقه به انجامش دارید. اما آیا این شکم گرسنه، پاسخ نه را به عنوان یک جواب قبول می‌کند؟ خیر! پس راه حل این است که یک آشپز را استخدام کنید تا برایتان آشپزی کنید و زمانی که به خانه می‌رسید، غذایتان آماده باشد.

اما صبر کنید، مگر نگفتید که در عصر تکنولوژی قرار داریم و قرار است نیازهایمان را به روش مدرن برطرف کنیم؟ پس چرا به جای استخدام یک آشپز، یک ربات هوشمند را خریداری نکنیم که قابل کنترل از راه دور نیز باشد؟ پس گجت هوشمند Anova Precision Cooker دقیقا همان موردی است که باید به سراغ آن برویم. طرز کار این وسیله به این شکل است که شما قبل از ترک خانه، آب و مواد غذایی مورد نظری که قصد دارید با آنها غذا درست کنید را داخل قابلمه و یا ظرفی قرار دهید و این گجت را وارد ظرف کنید؛ توجه داشته باشید که مواد غذایی باید داخل یک کیسه‌ی پلاستیکی مخصوص قرار داده شوند.

حالا کافی است که زمان و درجه حرارت مورد نیاز برای طبخ غذا را تنظیم کنید و خانه را ترک نمایید. اینجاست که Anova Precision Cooker آن روی هوشمندش را به شما نشان می‌دهد و می‌توانید از طریق اینترنت و نرم افزار مخصوص بر روی تلفن همراهتان، پخت غذا را آغاز کنید. این گجت مطمئن می‌شود که غذای شما به همان میزان و با شرایطی که شما تعیین کرده‌اید، آماده شود و زمانی که وارد خانه می‌شوید، این بوی لذت‌بخش یک غذای خوشمزه باشد که خستگی را از تنتان بیرون می‌کند.

گفتنی است که Anova Precision Cooker به عنوان یکی از محبوبترین گجت های مخصوص آشپزی حال حاضر جهان، در برابر درجه‌ حرارت بالای ظرف و محیط نیز مقاوم است و امکان خرید آنلاین آن با پرداخت ۱۲۶ دلار در فروشگاه آمازون وجود دارد.

PancakeBot 3D؛ ترکیب پخت پنکیک با طراحی هنری!

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

افرادی که تجربه‌ی عملی درست کردن پنکیک و انواع کیک‌های روغنی را داشته باشند، حتما می‌دانند که حتی به دست آوردن آن شکل دایره‌ای معمولی که در اکثر مغازه‌های شیرینی‌فروشی دیده می‌شود نیز کار بسیار سختی است. بعضی از قنادها پایشان را از این مرحله فراتر می‌گذارند و طرح‌هایی نظیر کاراکترهای کارتونی و خانه و ماشین را بر روی پنکیک ایجاد می‌کنند.

اما زمانی که از طراحی هنری صحبت می‌کنیم، سطح استانداردهایمان با این خلاقیت‌های ساده بسیار تفاوت دارد. منظورمان آن پنکیک‌های هستند که توسط PancakeBot 3D خلق می‌شوند و به معنای واقعی کلمه، هنری هستند! این گجت جذاب که در واقع یک پرینتر سه بعدی برای آماده کردن پنکیک و انواع شیرینی‌های مختلف است، این امکان را به سرآشپز می‌دهد تا تقریبا هر طرح و تصویری را بر روی پنکیک‌های خود ایجاد کند و شیرینی‌هایش علاوه بر خوشمزه بودن، زیبا نیز باشند.

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

برای استفاده از PancakeBot 3D ابتدا باید خمیر مورد نظر برای پخت شیرینی را در مخزن خصوص قرار دهید. سپس این خمیر که در واقع جوهر پرینتر محسوب می‌شود، با دقت بسیار بالا و توسط یک بازوی متحرک، بر روی ماهی‌تابه‌ی الکترونیکی داغی که در زیر آن وجود دارد، ریخته میشود. این بازو بر اساس طرحی که توسط یک کارت حافظه‌ی میکرو اس دی وارد دستگاه شده است، حرکت می‌کند؛ این طرح می‌تواند یک عکس دانلود شده از اینترنت باشد و یا یک طرح ساده که خودتان توسط نرم افزارهای کامپیوتری خلق کرده‌اید.

در مرحله‌ی آخر نیز کمی زمان لازم است تا شیرینی‌ جذابتان آماده شود و بتوانید آن را بر سر میز و کنار عزیزانتان، نوش جان کنید. گفتنی است برای خرید PancakeBot 3D با قیمت ۲۹۵ دلار که یکی از جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی محسوب می‌شود، به این لینک در فروشگاه آمازون مراجعه کنید.

Control Freak؛ گجت مخصوص آشپزهای وسواسی!

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

برخی از آشپزها وسواس‌های عجیبی بر روی روند پختن غذای خود دارند و اگر حرارتی که غذا بر روی آن قرار دارد، از مقدار خاصی بالاتر برود، دیگر آن غذا را به عنوان یک وعده‌‌ی غذایی از بین رفته به حساب می‌آورند! مطمئنا وسایل گرمایشی رایج با تنظیمات دمایی نه چندان دقیق نمی‌توانند چنین حالیت را به وجود بیاورند و کمپانی PolyScience با ساخت گجت هوشمندی به نام Control Freak، دقیقا قصد دارد نیاز این دسته از آشپزان را برطرف کرده و البته امکان آماده کردن غذاهایی که برای مدت طولانی به دمایی ثابت نیاز دارند را فراهم کند.

بعد از قرار دادن ظرف غذا بر روی این گجت، دمای ظرف و محتویات درون آن به شدت و توسط دو مانیتور بسیار دقیق کنترل می‌شود و دستگاه این تضمین را به وجود می‌آورد که دمای تنظیم شده توسط سرآشپز، به هیچ کم یا زیاد نشود. Control Freak می‌تواند دمای مواد غذایی را در بازه‌ای بین ۸۶ تا ۴۸۲ درجه‌ی فارنهایت (۳۰ تا ۲۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد) و تا حداکثر ۷۲ ساعت تنظیم کند؛ این زمان برای برخی از غذاها که نیاز به زمان پخت طولانی با دمایی ثابت دارند و یا برای گرم نگه داشتن باقی‌مانده‌ی غذا، بسیار مناسب و کاربردی است.

قیمت این محصول پیشرفته در فروشگاه آمازون ۱۸۰۰ دلار است و علی‌رغم کارایی بسیار منحصر‌به‌فردش، یکی از گران‌ترین گجت های مخصوص آشپزی در لیست امروز گجت نیوز محسوب می‌شود؛ برای مطالعه‌ی بررسی کامل این اجاق گاز هوشمند در گجت نیوز می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

با My Cafe Multi-Use Brewer از تمام نوشیدنی‌های گرم لذت ببرید

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

بسیاری از ما ایرانی‌ها روزمان را با نوشیدن یک چای گرم آغاز م‌یکنیم و هم‌نوعان ما در آن‌سوی آب‌‌ها نیز همین عادت لذت‌بخش را با قهوه به انجام می‌رسانند. حالا افرادی هم در تمام کشورهای جهان هستند که هم از چای لذت می‌برند و هم به نوشیدن یک فنجان قهوه هنگام غروب آفتاب علاقه دارند. دستگاه My Cafe Multi-Use Brewer یکی از آن گجت‌هایی است که وجود آن در هر آشپزخانه‌ای توصیه می‌شود و تمام افرادی که نام بردیم، می‌توانند از آن لذت ببرند.

همان‌طور که از نام این گجت مشخص است، درست کردن انواع و اقسام نوشیدنی‌های گرم با استفاده از آن امکان‌پذیر است و تقریبا نیاز شما را به هرگونه قوری، کتری، قهوه‌جوش و دیگر لوازم مشابه برطرف می‌کند. وجه تمایز My Cafe Multi-Use Brewer با دیگر دستگاه‌های مشابه این است که چندین محفظه‌ی مختلف برای درست کردن نوشیدنی برای آن تعبیه شده است که این محفظه‌ها قابل تعویض هستند و مجموعا به شما این امکان را می‌دهند که چای خشک، چای کیسه‌ای، دمنوش‌های گیاهی، قهوه‌ی آماده، نسکافه، دانه‌های قهوه دیگر مواد اولیه را داخل آنها قرار دهید و در مدت زمانی کوتاه، از یک نوشیدنی داغ لذت ببرید.

جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی ؛ طبخ غذا به سبک قرن بیست و یکم!

این دستگاه همه‌کاره که ما آن را به عنوان آخرین مورد لیست جذاب‌ترین گجت های مخصوص آشپزی برای شما کاربران عزیز گجت نیوزی انتخاب کردیم، با قیمت ۱۶۰ دلار در فروشگاه آمازون قابل سفارش است که این قیمت نسبت به کارایی‌ متنوع آن، بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*