پورت USB نوع C در آیفون 8

پورت USB نوع C در آیفون 8 : خداحافظی با لایتنینگ اپل

به نقل از یک گزارش تازه، اپل به فکر استفاده از پورت USB نوع C در آیفون 8 (Apple iPhone 8) افتاده است و ظاهرا گوشی آینده خود را با این پورت بین‌المللی روانه بازار خواهد کرد.

اپل همراه با آیفون 5 خود از یک پورت 30 پین جدید به نام لایتنینگ رونمایی کرد که کوچکتر از نسل پیشین بوده و لذت اتصال برگشت پذیر را به کاربران این گوشی ها می‌بخشید. مسلما در آن ابتدا برخی از کاربران از این موضوع ناراضی بودند و درگاه قدیمی آیفون را بیشتر دوست داشتند، اما به مرور زمان این پورت توانست به خوبی محبوب شود تا به عنوان استاندارد درگاه ارتباطی گوشی های آیفون انتخاب شده و بسیاری از لوازم جانبی مخصوص آن روانه بازار شوند.

اما حالا به نظر می‌رسد اپل قصد  دارد این درگاه را با پورت دیگری جایگزین کند و به نوعی آن را بازنشسته کند. وال استریت ژورنال، ادعا می‌کند که اپل قصد دارد در آیفون بعدی خود بر روی این درگاه خط قرمز بکشد. در این گزارش، عنوان شده است که پورت USB نوع C در آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) جایگزین پورت همیشگی لایتنینگ این گوشی ها خواهد شد تا اپل نیز رسما به جمع استفاده کنندگان این درگاه مدرن اضافه شود. گفتنیست که USB نوع C یک درگاه ارتباطی کابلی کاملا برگشت پذیر است و قادر به عبور دادن ولتاژ‌های بالا برای به ارمغان آوردن تکنولوژی های شارژ سریع است.

پورت USB نوع C در آیفون 8

استفاده از پورت USB نوع C در آیفون 8 باعث بهبود مناسبات تجاری اپل با سایر شرکتها خواهد شد

اپل کمپانی است که در استفاده از تکنولوژ ‌های انحصاری خود شناخته می‌شود و حالا خبر استفاده از پورت USB نوع C در آیفون 8 این شرکت می‌تواند خبر بسیار خوب و جذابی برای علاقه‌مندان به این شرکت کوپرتینویی باشد. به طبع روی آوردن اپل به استفاده از این درگاه بین‌المللی در گوشی هوشمند آینده خود باعث تعامل بیش از پیش شرکت های سازنده با این شرکت خواهد شد. با توجه به این که مک بوک های این شرکت از درگاه USB نوع C بهره می‌برند، بدون شک در آینده‌ای نزدیک ترکیب استفاده از آیفون و کامپیوترهای مک می‌تواند همکاری جذابی را به ارمغان بیاورد. وال استریت ژورنال همچنین عنوان می‌کند که اپل به جهت گرامیداشت دهمین سال عرضه آیفون ها به بازار، قصد  دارد از یک نمایشگر اولد خمیده در گوشی آیفون 8 استفاده کند. هرچند تمامی این حرف‌ها می‌تواند برگرفته از گمانه زنی‌ها و شایعات باشد، اما قطعا آیفون پتانسیل آن را خواهد داشت تا صاحب یک پورت بین‌المللی به جای یک پورت انحصاری باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*