پرچمدار کارت های گرافیک انویدیا ، تایتان ایکس پی رسما معرفی شد

انویدیا مدت زمان طولانیست که بدون وقفه در قله‌ی بهترین تولید کننده کارت های گرافیک قدرتمند قرار دارد و آن‌ها با رونمایی از کارت گرافیک جدید تایتان ایکس پی (Nvidia Titan Xp) خود بار دیگر این پرچمداری را تمدید کرد.

مانور قدرت معماری پاسکال در کارت گرافیک تایتان ایکس پی انویدیا

این کارت گرافیک از معماری پاسکال GP102 مشابه استفاده شده در کارت گرافیک Quadro P6000 همراه با هسته‌های 3840 کودا بهره می‌برد. این کارت همچنین از مموری به مراتب سریع‌تری از Quadro برخوردار است که سرعت 10 گیگاهرتزی تیتان سال گذشته را به 11.4 گیگاهرتزی افزایش داده است. تایتان ایکس پی درست همانند مدل X تایتان (که سال گذشته عرضه شده بود و هم اکنون با قیمتی حدود 1000 دلار به فروش می‌رسد) از حافظه 12 گیگابایتی GDDR5X برخوردار است.

کارت گرافیک تایتان ایکس پی انویدیا

شرکت انویدیا همراه با عرضه کارت گرافیک 699 دلاری GTX 1080 Ti و ارائه یک کارت گرافیک دیگر یا البته قدرتمندتر به نام تایتان در سال گذشته میلادی، همراه با عرضه یک کارت گرافیک کاملا بالارده به نام تایتان ایکس پی بار دیگر نام خود را به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان سخت افزاری دنیا بر روی زبان‌ها انداخت.

با تمام این تفاسیر ما همچنان در انتظار پاسخ جدی شرکت AMD به کارت های گرافیک معماری پاسکال انویدیا همراه با معماری 14 نانومتری “Vega” هستیم. ما امیدواریم که ای ام دی با رونمایی از نسل جدید کارت های گرافیک خود بتواند رقابت در این بخش از حوزه تکنولوژی را جذاب‌تر از حال کند، اما همچنان حاکم مسلم دنیای کارت های گرافیک بالارده را باید انویدیا دانست.

خبر خوب برای طرفداران مک

علاوه بر رونمایی از این نسل از کارت های گرافیک، شرکت انویدیا رسما اعلام کرد که در حال کار بر روی درایورهای آزمایشی مک برای کارت های گرافیک سری 10 خود است. این می‌تواند خبر خوبی برای کسانی که به دنبال داشتن یک کامپیوتر مک قدرتمند هستند و در کنار آن قصد دارند یک لپ تاپ مک را همراه با کارت گرافیک خارجی تجربه کنند باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*