تلگرام 4.0

آپدیت جدید تلگرام 4.0 عرضه شد؛ پیام ویدیویی، پرداخت موبایلی و تلسکوپ

ساعاتی پیش آپدیت جدید تلگرام 4.0 (Telegram 4.0) با قابلیت های جدید و مهمی همچون امکان ارسال پیام ویدیویی و تلسکوپ عرضه شد. البته ویژگی‌های دیگری مانند پرداخت توسط ربات ها و پلتفرم Instant View نیز به همراه نسخه جدید تلگرام ارائه شده است.

ارسال پیام های ویدیویی در تلگرام

پیش از این امکان ارسال پیام های صوتی در تلگرام امکان‌پذیر بود. اما از این پس کاربران قادر خواهند بود تا علاوه بر این، به سرعت پیام های تصویری نیز ارسال کنند.

بنا به ادعای تلگرام ، ویدیوهای ارسالی با بهترین کیفیت ممکن فشرده شده تا علاوه بر سرعت بالای ارسال، در مصرف دیتا نیز صرفه‌جویی شود. شما می‌توانید در صفحه چت مورد نظر، دکمه میکروفون رو لمس کرده و انگشت خود را به بالا بکشید تا ضبط پیام ویدیویی آغاز شود.

تلگرام 4.0

همزمان با تماشای پیام ویدیویی ارسال‌شده، می‌توانید به راحتی به دیگر کارهای خود نیز بپردازید. این ویژگی کاربردی به لطف قابلیت تصویر در تصویر تلگرام 4.0 امکان‌پذیر شده است.

تلسکوپ

ویژگی تلسکوپ (Telescope) برای کاربرانی که کانال‌های عمومی داشته و با استفاده از ویدیوهایی از خود با مخاطبین‌شان در ارتباط هستند، بسیار کارآمد خواهد بود. از این پس همه پیام‌های ویدیویی ضبط‌ شده در محلی ذخیره خواهند شد و URL مخصوص به خود را خواهند داشت. این ویدیوها در وب‌سایت Telesco.pe قابل دسترسی خواهند بود؛ به این صورت که پیام‌های ویدیویی یک کانال خاص مانند کانال تلگرامی گجت نیوز، از طریق آدرس Telesco.pe/GadgetNews قابل مشاهده هستند.

تلگرام 4.0

با استفاده از این URL اختصاصی، حتی کاربرانی که عضو تلگرام نیستند نیز می‌توانند این پیام‌های ویدیویی را تماشا کرده و حتی آنها را در صفحات اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارند.

پرداخت برای ربات ها

تلگرام یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌ها در ایران است. حال تصور کنید که می‌توانید در خانه بنشینید و همزمان با گشت و گذار در کانال‌های تلگرامی و چت با دوستانتان، پیتزا سفارش دهید یا بلیت مترو بخرید. برای این منظور، همزمان با عرضه آپدیت تلگرام 4.0 از قابلیت پرداخت از طریق ربات نیز رونمایی شده است.

با نصب نسخه جدید تلگرام 4.0 (یا نسخه‌های جدیدتر) قادر خواهید بود کالا یا سرویس مورد نیاز خود را از طریق ربات‌های تلگرامی سفارش داده و هزینه آن را نیز به راحتی و با لمس دکمه پرداخت (Pay)  بپردازید. با زدن دکمه Pay، به صفحه دیگری وارد شده و در آنجا، مشخصات کارت اعتباری خود را وارد و سفارش خود را تایید کنید.

البته ناگفته نماند این ویژگی به احتمال زیاد در کشور ایران در دسترس نخواهد بود. به هر حال، شما می‌توانید با مراجعه به ربات ShopBot@ با نحوه خرید از طریق ربات آشنا شوید.

قابلیت Instant View برای همه

پیش از این قابلیت Instant View تنها برای چند وب‌سایت خاص در دسترس قرار داشت اما از این به بعد و با نصب تلگرام 4.0 همه کاربران قادر خواهند بود تا بدون خارج شدن از اپلیکیشن تلگرام خود، محتویات موجود در لینک‌های ارسالی از همه وب‌سایت‌ها را مشاهده کنند.

برای انجام این کار، تنها کافی‌ست روی دکمه Instant View  در انتهای لینک‌ها ضربه بزنید. بنا به ادعای تلگرام، صفحات Instant View بسیار سبک و کم‌حجم بوده و بر روی سرورهای تلگرام کش می‌شوند. بنابراین، مشاهده این صفحات با هرنوع سرعت اتصال امکان‌پذیر خواهد بود. این قابلیت برای وبمسترها و صاحبان وب‌سایت‌هایی که نسخه‌ای برای نمایش در پلتفرم‌های موبایلی ندارند نیز بسیار کارامد است؛ آنها بدون نیاز به تغییر چیزی یا نوشتن کد جدید می‌توانند محتویات وب‌سایت خود را با سرعت بالا برای کاربران به اشتراک بگذارند.

دانلود تلگرام 4.0 برای سیستم عامل اندروید :

دانلود تلگرام 4.0 برای سیستم عامل آی او اس (iOS) :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*