اندروید O

احتمال پشتیبانی نسخه نهایی اندروید O از تم های متنوع

قابلیت پشتیبانی از تم‌های شخصی‌سازی شده مدت‌هاست که در رام‌های غیر رسمی سیستم عامل اندروید قرار دارد و کاربران علاقه زیادی به آن دارند. در همین راستا، شرکت گوگل به احتمال زیاد این قابلیت را به زودی در نسخه نهایی اندروید O قرار می‌دهد.

رابط کاربری اندروید خام همیشه به صورت کاملا استاندارد و به دور از تنظیمات و بخش‌های پیچیده در دسترس بوده است و به نظر می‌رسد این سیاست گوگل حتی در اندروید O نیز پا برجا باشد. این رابط کاربری ساده و روان طرفداران زیادی دارد، اما خیل عظیمی از کاربران استفاده از رام‌های شخصی‌سازی شده را ترجیح می‌دهند.

تم‌های متنوع، اندروید O گوگل را جذاب‌تر خواهند کرد

در گذشته کاربران معمولا جهت نصب و راه‌اندازی تم‌های مختلف، گوشی اندرویدی خود را روت می‌کردند و این موضوع کارشناسان گوگل را مجاب کرده است تا این قابلیت را به صورت پیش‌فرض در اندروید O (شاید اندروید 8) قرار دهند.

البته توجه داشته باشید که این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده است و نباید امید چندان زیادی به رخ دادن این مهم داشته باشیم. در دومین پیش‌نمایش از نسخه توسعه‌دهنده اندروید O شاهد گزینه‌ای به نام Device Theme بودیم که به عنوان بخش جدیدی در آن تعبیه شده است. این بخش جدید در حال حاضر میزبان دو گزینه با نام‌های Pixel و همچنین android.auto_generated_rroــ است؛ البته گزینه Pixel در حال حاضر تغییری در رابط کاربری اعمال نمی‌کند و دستگاه به صورت پیش‌فرض به حالت قبلی برمی‌گردد.

اندروید O

نکته جالب در این گزارش، قرار داشتن «عبارت rro__» در حالت پیش‌فرض تم دستگاه است. طبق گزارش منتشر شده در فروم معروف XDA، این عبارت به فریم‌ورک طراحی تم شرکت سونی (RRP) مرتبط است؛ این فریم‌ورک هنوز هم در رام‌های مشهور اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خوبی طراحی شده است. در حال حاضر هنوز هیچ مدرک معتبری جهت تایید این ادعای XDA در دسترس نیست و ممکن است گوگل قابلیت مذکور را تنها به صورت آزمایشی در این نسخه پیش‌نمایش قرار داده باشد.

به هر حال با توجه به اطلاعات این گزارش، کاربران و هواداران سیستم عامل اندروید می‌توانند به قرار گرفتن قابلیت پشتیبانی از تم‌های شخصی‌سازی شده در اندروید O امیدوار باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. از اندروید 5.1.1 این قابلیت به گوشیهای سامسونگ و بیشتر تولید کننده ها اضافه شده با قابلیت قرار دادن هزاران تم…جالبه که اینجا قید نشده