سیستم تشخیص چهره آیفون 8

سیستم تشخیص چهره آیفون 8 از زاویه غیرمستقیم هم کار می‌کند

به نقل از گزارشی تازه، سیستم تشخیص چهره آیفون 8 (Apple iPhone 8) که چند روز پیش در بین کدهای سیستم عامل اسپیکر هوشمند HomePod اطلاعاتی از‌ آن یافت شد، از دقت بالایی برخوردار بوده و حتی از زاویه غیرمستقیم نیز می‌تواند کار کند.

این خبر دیگر واضح است که نه سامسونگ و نه اپل کمپانی‌هایی نیستند که نخستین اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را همراه با گوشی‌های آینده خود روانه بازار کنند. در حال حاضر این دستاورد ظاهرا مختص گوشی Aquos S2 شارپ است. سامسونگ از یک اسکنر اثر انگشت پشتی بر روی گوشی خود استفاده کرده است و به نظر میرسد اپل نیز امیدوار است قابلیت تشخیص چهره آیفون 8 بتواند گزینه‌ی ایمنی خوبی باشد. حال سوال اصلی اینجاست ، آیا موسسات مالی که با سرویس پرداختی Apple Pay همکاری میکنند نیز به اندازه اپل به سیستم جدید احراز هویت آیفون اعتماد دارند یا خیر؟

هفته گذشته یک قطعه کد بسیار مهم در سیستم عامل اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل یافت شد که نشان میدهد یک سیستم تشخیص چهره با نام “Pearl” می‌تواند حتی در زمانی که گوشی بر روی میز هست نیز به فعالیت بپردازد. این بدان معناست که کاربران آیفون 8 نیازی نیست حتما گوشی خود را بلند کرده و چشمان خود را روبروی سنسورهای مربوطه قرار دهند تا این سیستم کار کند. حتی جالب است در این قطعه کد کلمه‌ی “Resting” به معنای استراحت نیز یافت می‌شود.

کلمه استراحت در کد سیستم تشخیص چهره آیفون 8

کلمه استراحت در کد سیستم تشخیص چهره آیفون 8

سیستم تشخیص چهره آیفون 8 بسیار دقیق عمل می‌کند

اوایل امسال،‌ مینگ چی کو تحلیلگر شرکت KGI خبر از حضور یک دوربین جلوی انقلابی بر روی گوشی آیفون 8 داده بود و به تعبیه شدن سیستم تشخیص چهره بر روی آن اشاره کرده بود. درست در همان ماه بود که اپل یک شرکت سازنده تکنولوژیهای تشخیص چهره اسرائیلی به نام “RealFace” را خریداری کرد. آنطور که گفته میشود، سیستم تشخیص چهره آیفون 8 به قدری حساس و دقیق عمل می‌کند که گویی چهره‌ی افراد دو قلو را نیز می‌تواند از یکدیگر تشخیص دهد.

مینگ چی کو که دارای سابقه‌ی قابل تحسینی در پیش‌بینی ویژگی‌های جدید قابل انتظار بر روی مدل‌های جدید آیفون است،‌ ادعا کرده است که اپل جای تاچ آی دی را در آیفون ویژه دهمین سالگرد فروش گوشی‌های خود به یک سیستم تشخیص چهره خواهد داد. علاوه بر ارائه قابلیت تشخیص چهره، دوربین جلوی انقلابی آیفون 8 قادر به پردازش اطلاعات عمق میدان است تا کاربران بتوانند تصاویری سلفی با افکت بوکه را نیز تهیه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*