مقایسه گوگل پیکسل 2

مقایسه گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8، 8 پلاس و آیفون ایکس

گوگل چند هفته بعد از اپل پرچمداران جدیدش را معرفی کرد. در این مطلب به مقایسه گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 ، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس (آیفون 10) می‌پردازیم.

معرفی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال سبب شد تنها یک قدم به بسته شدن پرونده پرچمداران سال 2017 باقی بماند (محصولات خانواده میت 10 هنوز معرفی نشده‌اند). نسل دوم گوشی های پیکسل به قدرتمندترین سخت افزارهای روز مجهز شده و قابلیت‌های نرم افزاری فوق‌العاد‌ه‌ای دارند. به همین دلیل می‌توان آن‌ها را نماینده‌ای درخور برای دنیای اندروید دانست تا به رقابت با آیفون‌های جدید بروند.

دوربین گوشی گوگل پیکسل 2 همچنین بالاترین امتیاز را از DxOMark دریافت کرده است. بعد از این مدل و برادر بزرگتر آن، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس می‌ایستند که سبب می‌شود مقایسه گوگل پیکسل 2 و آیفون‌های جدید از نظر توانایی‌های دوربین نیز بسیار جذاب باشد.

ابعاد

مقایسه گوگل پیکسل 2

گوگل پیکسل 2 ابعاد بدنه تقریبا یکسانی با آیفون ایکس دارد، حال آنکه اختلاف اندازه نمایشگر آن‌ها بسیار زیاد است. شباهت میان اندازه آیفون 8 پلاس و گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیز در عکس بالا واضح است.

وزن

مقایسه گوگل پیکسل 2

هر دو گوشی موبایل گوگل از آیفون‌های هم‌رده خود سبک‌تر هستند. وزن بالای آیفون‌ها بیشتر به خاطر پنل پشتی شیشه‌ای آن‌ها است. در این بین آیفون 8 پلاس حتی مرز 200 گرم را نیز رد کرده است. ابعاد و وزن آیفون 8 پلاس حتی از تمامی آیفون‌هایی که تا به امروز معرفی شده‌اند نیز بیشتر است!

رنگ

مقایسه گوگل پیکسل 2

تنوع رنگ نه چندان زیادی برای هر 5 گوشی موبایل وجود دارد. پیکسل‌ها در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه شده و تنها مدل کوچکتر، با گزینه رنگ اضافی آبی نیز به بازار خواهد آمد. اما رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای برای سه گوشی موبایل جدید آیفون و گزینه رنگ طلایی تنها برای آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در نظر گرفته شده است.

جنس بدنه

مقایسه گوگل پیکسل 2

با مقایسه گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با آیفون‌های سال 2017 به تفاوت فاحش میان جنس بدنه آن‌ها پی‌می‌بریم. اپل برای مدل‌های جدید از پنل پشتی شیشه‌ای استفاده کرده است که یکی از ملزومات مجهز شدن دستگاه به تکنولوژی شارژ وایرلس است. فریم آیفون‌های جدید فلزی است. اما در بدنه پیکسل‌های سال 2017 شاهد به کار رفتن آلومینیوم هستیم.

مقاومت در برابر نفوذ آب

مقایسه گوگل پیکسل 2

خوشبختانه هر 5 گوشی موبایل از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کنند. پس نه تنها با افتادن چند قطره باران برای آن‌ها اتفاقی نمی‌افتد، بلکه این دستگاه‌ها را می‌توان تا عمق یک متر و برای حداکثر 30 دقیقه درون آب نگه داشت.

اندازه نمایشگر

مقایسه گوگل پیکسل 2

با مقایسه گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، در انتها متوجه خواهید شد مهمترین تفاوت میان آن‌ها اندازه نمایشگر است. مدل بزرگتر مجهز به یک نمایشگر 6 اینچی است که حتی از صفحه نمایش بزرگترین آیفون‌های جدید یعنی آیفون 10 نیز 0.2 اینچ بیشتر است.

رزولوشن نمایشگر

مقایسه گوگل پیکسل 2

داشتن نمایشگری با وضوح تصویر کیو اچ‌دی و مخصوصا تراکم پیکسلی خارق‌العاده 538 پی‌پی‌آی سبب می‌شود گوگل پیکسل 2 ایکس ال، مالک یکی از شفاف‌ترین نمایشگرهای موبایل تا به امروز باشد. آیفون ایکس نیز در مقایسه با تمامی آیفون‌‌های پیش از خود شگفت‌انگیز ظاهر شده و از رزولوشن کیو اچ‌دی بهره می‌برد، در حالی که وضوح تصویر دو آیفون دیگر همچنان اچ‌دی است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش آیفون 10 به مراتب از گوگل پیکسل 2 ایکس ال کمتر است.

نوع پنل نمایشگر

مقایسه گوگل پیکسل 2

اپل در آیفون ایکس برای اولین بار از پنل OLED استفاده کرد که تغییر بسیار بزرگی است. این پنل رنگ‌های روشن‌تری داشته و رنگ‌های تیره مخصوصا مشکی را بسیار غلیظ نشان می‌دهد. اما همانند آیفون‌های پیشین، پنل آیفون 8 و 8 پلاس IPS LCD است. گوگل نیز از تکنولوژی تقریبا مشابهی در مدل‌های اخیر خود استفاده کرده است.

طراحی نمایشگر

مقایسه گوگل پیکسل 2

گوگل و اپل همراه با معرفی بهترین گوشی های موبایل خود در سال جاری، به جمع شرکت‌های پیرو طراحی بدون حاشیه پیوستند. در آیفون ایکس و پیکسل 2 ایکس ال خبری از حاشیه‌های مزاحم در اطراف نمایشگر نیست. با این حال، طراحی 3 گوشی موبایل دیگر همچنان سنتی است!

دکمه فیزیکی هوم

مقایسه گوگل پیکسل 2

طراحی بدون حاشیه مساوی با حذف هرگونه دکمه فیزیکی از پنل جلویی است. با این حال پیکسل 2 با وجود داشتن طراحی عادی، همانند نسل پیشین فاقد کلید هوم است. در آیفون 10 که برای اولین بار فاقد این دکمه فیزیکی است، باید از ژست‌های حرکتی مخصوصی برای اجرای دستوراتی که پیش از این با کلید هوم اجرا می‌شدند استفاده کرد.

سیستم امنیتی

مقایسه گوگل پیکسل 2

با مقایسه گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با آیفون‌های جدید به جز آیفون 10، به شباهت سیستم امنیتی آن‌ها پی می‌بریم. تنها اختلاف آن‌ها، محل قرارگیری حسگر اثر انگشت است. در گوشی های پیکسل این حسگر در پنل پشتی و در آیفون‌های جدید این حسگر در درون دکمه فیزیکی هوم قرار دارد. اما آیفون ایکس مجهز به یک سیستم احراز هویت کاملا نوین است، سیستمی که باید آن را جذاب‌ترین ویژگی برترین آیفون تا به امروز دانست.

تراشه

مقایسه گوگل پیکسل 2

هر دو پیکسل جدید، همانند تمامی برترین پرچمداران اندرویدی سال 2017، به چیپست اسنپدراگون 835 مجهز شده‌اند. اپل در آیفون‌های جدید، از جدیدترین تراشه موبایل خود استفاده کرده است.

حافظه رم

مقایسه گوگل پیکسل 2

مقایسه گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با آیفون‌های جدید تفاوت مهم دیگری را نیز نشان داد. محصولات گوگل به 4 گیگابایت رم مجهز شده‌اند که حالت استاندارد پرچمداران و برخی از میان‌رده‌های سال 2017 است. اما آیفون 8 تنها به 2 گیگابایت و آیفون 8 پلاس و آیفون 10 به 3 گیگابایت رم مجهز شده‌اند. البته این یک ضعف نیست!

سیستم عامل آی او اس مصرف حافظه کمتری دارد، به همین دلیل مدل دارای 2 گیگابایت رم آن، در برخی موارد از بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی دارای حافظه رم بالا سریع‌تر و روان‌تر عمل می‌کند.

ظرفیت داخلی

مقایسه گوگل پیکسل 2

با مقایسه گوگل پیکسل 2 و برادر بزرگترش با آیفون‌های سال 2017 به یک شباهت دیگر پی بردیم. نسخه پایه هر 5 گوشی موبایل مجهز به 64 گیگابایت ظرفیت داخلی است. اما فضای ذخیره‌سازی در نسخه دیگر، در پیکسل‌ها 2 برابر و در آیفون‌ها 4 برابر است.

کارت حافظه جانبی

مقایسه گوگل پیکسل 2

وجود نسخه‌هایی با حافظه 128 گیگابایت و حتی 256 گیگابایت، این دو شرکت را قانع کرده تا دیگر در مدل‌های جدید خود درگاه کارت حافظه جانبی قرار ندهند.

باتری

مقایسه گوگل پیکسل 2

اختلاف میان ظرفیت باتری آیفون‌ها و پیکسل‌های جدید، باز هم فاکتور خوبی برای قضاوت نیست. سیستم عامل و نرم افزار نقش اساسی در دوام باتری ایفا می‌کنند. پس بهتر است بر اساس اعداد و ارقام قضاوت نکرده و تا زمان انتشار تست‌های رسمی عمر باتری این دستگاه‌ها منتظر بمانیم.

درگاه‌ها

مقایسه گوگل پیکسل 2

گوگل با روال اپل طی دو سال اخیر هم‌گام شد و درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری را از گوشی های موبایل خود حذف کرد. اکنون باید هدفون‌ را با اتصال بی‌سیم بلوتوث به دستگاه وصل کرد، وگرنه مجبور به خرید یک آداپتور جک صوتی به یو اس بی نسخه C خواهید بود.

شارژ سریع

مقایسه گوگل پیکسل 2

هر 5 گوشی موبایل از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. اما مقایسه گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با آیفون‌های جدید به صورت دقیقتر نشان می‌دهد برای استفاده از آن در گوشی های سال 2017 اپل، باید وسیله‌ای جانبی خریداری کرد.

شارژ وایرلس

مقایسه گوگل پیکسل 2

این امکان، برای اولین مرتبه در آیفون‌ها به لطف استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای فراهم شده است، اما باز هم برای استفاده از آن باید لوازم جانبی به صورت جداگانه تهیه کنید. شارژ وایرلس در گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال امکان‌پذیر نیست.

دوربین‌ها

مقایسه گوگل پیکسل 2

از نظر وضوح تصویر، تفاوت میان دوربین‌های اصلی و سلفی هر 5 گوشی موبایل کاملا قابل چشم‌پوشی است. تنها تفاوت اصلی مربوط به تکنولوژی‌های به کار رفته در سنسور دوربین سلفی آیفون ایکس است، فناوری‌هایی که برای سیستم احراز هویت جدید آن یعنی فیس آیدی توسعه پیدا کرده‌اند.

تا پیش از معرفی پیکسل‌های سال 2017، دوربین آیفون 8 پلاس عنوان بهترین دوربین گوشی های هوشمند را در وب سایت تخصصی DxOMark در مشت خود داشت. پیشتر، این لقب در اختیار اچ تی سی یو 11 بود. اما با معرفی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال گوگل، این لقب به آن‌ها تعلق گرفت. دوربین این دو گوشی موبایل امتیاز 98 را در مرجع DxOMark از آن خود کرده که بسیار شگفت‌انگیز است.

دوربین پیکسل‌های جدید قابلیت‌های نرم افزاری فوق‌العاده زیادی دارد. ماشین یادگیری به کار رفته در درون آن سبب می‌شود به مرور زمان چیزهای بیشتری یاد بگیرد. این دوربین می‌تواند اشیای در فریم را تشخیص بدهد و بر اساس آن‌ها، به جستجو در موتور جستجوی گوگل بپردازد!

مقایسه گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با آیفون‌های جدید یک شباهت و تفاوت مهم دیگر را میان دوربین‌های آن‌ها نشان می‌دهد. افکت بوکه، که به محو شدن پس‌زمینه سوژه ختم شده و تصویر را فوق‌العاده حرفه‌ای می‌کند، جزو قابلیت‌های دوربین‌های دوگانه است، اما پیکسل‌های جدید این کار را به صورت نرم افزاری انجام می‌‌دهند. پس آن‌ها از نظر قابلیت عکاسی پرتره، با آیفون 8 پلاس و آیفون 10 دارای دوربین دوگانه، شباهت دارند.

گشودگی دریچه دیافراگم دوربین اصلی

مقایسه گوگل پیکسل 2

گشودگی دریچه دیافراگم دوربین اصلی هر 5 مدل f/1.8 است که در مقایسه با برخی پرچمداران دیگر پایین محسوب می‌شود. تعدادی از پرچمداران بازار دارای گشودگی دریچه دیافراگم بازتر f/1.7 هستند. البته ال جی وی 30، پرچمدار جدید ال جی، برای اولین بار به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 مجهز شده است. مهمترین اهمیت بازتر بودن آن، امکان عکاسی بهتر در زمان عدم وجود نور کافی است.

سیستم عامل

مقایسه گوگل پیکسل 2

هر دو شرکت، صاحب‌های دو پلتفرم موبایل اصلی دنیای تکنولوژی هستند، به همین دلیل محصولات جدید خود را به صورت پیش‌فرض، به آخرین نسخه سیستم‌ عامل‌های اندروید و آی او اس مجهز کرده‌اند.

دستیار مجازی

مقایسه گوگل پیکسل 2

سیری، باز هم یار باوفای مجازی آیفون‌ها است. استفاده پیکسل‌های جدید از دستیار مجازی گوگل اسیستنت اتفاق غیر منتظره‌ای نیست، اما نکته جالب، شیوه جدید فراخوانی آن است. با مقایسه گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با مدل‌های سال 2016 آن‌‌ها، به وجود یک ویژگی جدید با نام اکتیو اج پی می‌بریم که از قابلیت اج سنس اچ تی سی یو 11 الهام گرفته شده است. به این ترتیب با فشردن کناره‌های دستگاه می‌توان گوگل اسیستنت را فراخوانی کرد.

سیستم پرداخت موبایلی

مقایسه گوگل پیکسل 2

آیفون‌های جدید نیز همانند قبل از سیستم پرداخت موبایلی اپی پی پشتیبانی می‌کنند. اندرویدی پی، سیستم مشابهی است که در اغلب دستگاه‌های اندرویدی دارای NFC به کار می‌رود.

تاریخ عرضه

مقایسه گوگل پیکسل 2

عرضه آیفون 8 و 8 پلاس از حدود 2 قبل آغاز شده است، اما برای خرید آیفون ایکس باید تا ماه آینده میلادی منتظر بمانیم. پیکسل 2 در ماه جاری و پیکسل 2 ایکس ال در ماه آینده میلادی روانه بازارها خواهند شد.

قیمت

مقایسه گوگل پیکسل 2

قیمت آیفون ایکس سرسام‌آور است، چرا که برای خرید نسخه پایه آن باید هزار دلار بپردازید. این قیمت برای نسخه دارای ظرفیت داخلی 256 گیگابایت به هزار و صد و پنجاه دلار می‌رسد که رقمی کمرشکن است! خرید ارزانترین نسخه مدل کوچکتر پیکسل‌های جدید، از ارزانترین نسخه کوچکترین آیفون سال جاری 50 دلار ارزان‌تر تمام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. hame karegare apple hastano bas

    • ??????? داداش اشتباه میزنی گوشی گوگل پیکسل 2 x ال با فاصله بهترین گوشی ساله فعلا که اپل داره بردگی گوگل رو میکنه خخخخخخخخخخخخخخخخخخ