معرفی خودرو تشریفاتی تویوتا سنچری 2018

معرفی خودرو تشریفاتی تویوتا سنچری 2018 : سیستم مدرن هیبریدی در یک بدنه کلاسیک

کمپانی تویوتا رسما از سومین نسل خودرو تشریفاتی تویوتا سنچری 2018 (Toyota Century 2018) پرده برداری کرد. در ادامه مشخصات فنی، تجهیزات و گالری تصاویر آن را مشاهده کنید.

کمپانی تویوتا چند روز پیش و در نمایشگاه موتور شو توکیو ژاپن از نسل جدید خودرو محبوب سنچری خود پرده برداری کرد. این نسل، اینک از یک سیستم هیبریدی برخوردار است که شامل پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر و یک باتری NiMH می‌شود که وظیفه‌ی تامین شارژ موتور الکتریکی خودرو خواهد بود. البته با توجه به این که تویوتا تا اواسط سال 2018 قرار نیست سنچری جدید خود را روانه بازار کند، در حال حاضر اطلاعات زیادی اعم از قدرت موتور، مصرف سوخت و غیره آن اعلام نشده است.

3 نسل تویوتا سنچری

تویوتا سنچری 2018 سومین نسل اتومبیل تشریفاتی کلاسیک غول خودروسازی ژاپنی است. نخستین مدل آن برای نخستین بار در سال 1967 معرفی شد و تا مدت 30 سال نیز تولید آن ادامه داشت. در سال 1997 نیز دومین نسل آن روانه بازار شد که از تغییرات زیادی بهره می‌برد. حال رسما نسل جدید سنچری معرفی شد و مدت زیادی تا عرضه‌ی آن باقی نمانده است. از نظر ظاهری‌، هر سه این مدل‌ها با یکدیگر شباهت زیادی دارند. بدنه‌ی آن‌ها ساده است و طراحی جعبه‌ای در هر سه آن‌ها تکرار شده است. فروش این اتومبیل به شکل بسیار محدودی در ژاپن آغاز خواهد شد و اغلب افراد ثروتمند صاحب آن‌ها می‌شوند.

معرفی خودرو تشریفاتی تویوتا سنچری 2018

همانطور که گفته شد در این نسل دیگر خبری از پیشرانه اختصاصی 12 سیلندر نسل پیشین نیست و جای خودش را به یک پیشرانه 8 سیلندر داده است. این بدان معناست که تویوتا دیگر هیچ علاقه‌ای به استفاده از پیشرانه‌های 12 سیلندر در محصولاتش ندارد.

از نظر ابعاد، تویوتا سنچری به هیچ عنوان اتومبیل جمع و جوری نیست. در واقع آن از طول 5335 میلی‌متر، عرض 1930 میلی‌متر، ارتفاع 1505 میلی‌متر و همچنین فاصله محوری 3090 میلی‌متر برخوردار است. حال نسل جدید آن با افزایش طول و فاصله محوری 65 میلی‌متری، عرض 40 میلی‌متری و ارتفاع 30 میلی‌متری همراه شده است.

تویوتا در سنچری جدید خود هیچ اقدام قابل توجهی را برای راحتی راننده نکرده است، اما در عوض در قسمت پشتی خودرو ما با تغییرات بسیار مثبتی مواجه بوده‌ایم. به طور مثال دستگیره‌های در بلندتر شده‌اند و فاصله بین پای سرنشین در هنگام خروج از خودرو و کف کابین کاهش پیدا کرده است که به آرامش خاطر هر چه بیشتر سرنشینان پشتی خودرو کمک می‌کند.

معرفی خودرو تشریفاتی تویوتا سنچری 2018

صندلی‌های پشتی نیز قابلت تنظیم هستند و به ماساژور تجهیز شده‌اند. از دیگر تجهیزات بخش پشتی تویوتا سنچری 2018 نیز می‌توان به حضور یک نمایشگر بزرگ، پرده‌های توری در پنجره‌های پشتی، همچنین یک کنترلر لمسی برای تنظیم المان‌های مختلفی همچون صدا،‌ دمای داخلی خودرو و ماساژور صندلی‌های عقبی اشاره کرد. روکش صندلی‌های خودرو نیز از جنس پشم و چرم مصنوعی هستند.

معرفی خودرو تشریفاتی تویوتا سنچری 2018

از دیگر تجهیزات این اتومبیل لوکس تشریفاتی می‌توان به یک سیستم صوتی با کیفیت و قدرتمند، چراغ‌های نوربالا قابل تنظیم، سیستم جلوگیری از برخورد و ضربه، سیستم نظارت بر نقاط کور خودرو و همچنین سیستم هشداردهنده به اتومبیل‌های پشتی در هنگام خروج از پارک اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اخه سالار ماشینه شاسی کوتا چه ربتی به ش بلن داره

  2. درسته شاید طراحی داخلیو خارجیش به پای سانتافه 2017 نرسه ولی از نظر کیفیت و دوام سر آمد ماشین کره ایه

  3. واقعا زشته،توش از بیرونش بیشترو بیشتر
    جنس روکش سندلیش خیلی جالبه واقعا جاپونیا از طراحی هیچی نفمیدن در حد ایرانن