دوربین درون صفحه میزو

پتنت دوربین درون صفحه میزو آینده گوشی های تمام صفحه را نشان می‌دهد

پتنت جدیدی از دوربین درون صفحه میزو منتشر شده که راه‌کار جالبی را برای ارائه یک گوشی تمام صفحه واقعی نشان می‌دهد. در این پتنت‌ها از یک نمایشگر گرافن استفاده شده است.

یکی از دغدغه‌های گوشی‌سازهایی که به دنبال طراحی گوشی های به معنای واقعی تمام صفحه هستند، استقرار محل تازه‌ای برای دوربین سلفی گوشی است که معمولا در قسمت بالایی گوشی شاهد آن هستیم. در حالی که این روزها بسیاری از گوشی سازها از طراحی آیفون 10 اپل برای بریدن تکه‌ای از بالای نمایشگر و جایگیری دوربین سلفی در آن‌جا الگو می‌گیرند و یا بهتر است بگوییم کپی می‌کنند، اما در این بین برخی شرکت‌ها نیز به دنبال راه‌های نوآورانه‌ای هستند.

یکی از این شرکت‌ها، میزو است که ظاهرا به راهی برای پنهان کردن دوربین سلفی در نمایشگر گوشی دست پید کرده است. به عبارت دیگر میزو مشغول کار بر روی یک ماژول دوربین درون صفحه است.

دوربین درون صفحه میزو

این پتنت ها که توسط ایوان بلس، افشاکننده بزرگ حوزه تکنولوژی منتشر شده دوربینی را نشان می‌دهد که در جای همیشگی خود، قسمت بالایی گوشی، اما این‌بار در زیر نمایشگر جای گرفته است. این موضوع سوالاتی را در ذهن ما شکل داده است. بلس توضیح می‌دهد که میزو از یک نمایشگر شیشه‌ای گرافن که به طور طبیعی شفاف است در این پتنت استفاده کرده است. این نمایشگر می‌تواند نور را از خود عبور داده و دسترسی به سنسور اپتیکال را هموار سازد.

آنطور که گفته می‌شود تا به امروز از یک نمایشگر گرافن در گوشی های هوشمند استفاده نشده است. و با وجود شفافیت گرافن، میزو باید راهی را پیدا کند تا پیکسل‌های نمایشگر خود فعالیت لازم را انجام داده و اجازه ندهند نور طبیعی باعث اختلال در کارشان شود. بنابراین فاصله‌ی پتنت دوربین درون نمایشگر میزو بسیار زیاد است و بعید به نظر می‌رسد اگر آن‌ها به چنین تکنولوژی هم دست پیدا کنند به همین زودی تولید انبوهش آغاز شود.

دوربین درون صفحه میزو در میزو 15 نخواهد بود

رندرهای میزو 15

دوربین درون صفحه میزو در گوشی میزو 15 جای نخواهد گرفت

با وجود این قضیه ما باید منتظر عرضه محصولی مجهز به تکنولوژی اپتیک کنونی از سوی میزو باشیم. میزو در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند ویژه پانزدهمین سالگرد فعالیت خود با نام میزو 15 (Meizu 15) است. این گوشی یکی از باریک‌ترین حاشیه‌های ممکن برای یک گوشی هوشمند را در بر می‌گیرد. پیشتر رندرهایی از مدل میزو 15 پلاس نیز منتشر شده بود که عدم وجود حاشیه‌های بالایی نمایشگر را نشان می‌داد. اگرچه پتنت دوربین درون صفحه میزو ربطی به گوشی میزو 15 نداشته و طی سالیان آینده ممکن است شاهد استفاده از آن باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ماله این شکر خوردنا نیست

  2. جالب که اسکن زیر صفحه و دوربین توشط چینی ها ابداع میشه و بقیه قصد دارن استفاده کنن، امیدوارم دوستان فراموش نکنن و احیانا اپل 10 امد نگن عجب ابداعی ??