نمایشگر گلکسی اس 9 بهتر از آیفون 10

نمایشگر گلکسی اس 9 بهتر از آیفون 10 و هر گوشی دیگری است

موسسه تحقیقاتی DisplayMate در گزارش تازه خود عنوان کرده است که نمایشگر گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9)‌ موفق به ثبت رکوردهای تازه‌ای شده و کیفیت آن به مراتب از آیفون 10 اپل نیز بهتر است.

DisplayMate، به عنوان یک گروه کارشناسی در زمینه کیفیت نمایشگرها به تازگی بررسی خود از نمایشگر گلکسی اس 9 تازه معرفی شده‌ی سامسونگ را منتشر کرده است. این گروه در توضیحات بررسی خود بدین نکته اشاره کرده است که نمایشگر پرچمدار جدید سامسونگ موفق شده عملکرد بهتری را از آیفون ایکس اپل که پس از عرضه توسط اپل موفق به شکست گلکسی نوت 8 شده بود، کسب کند. در این گزارش آمده است:

با توجه به تست‌های آزمایشگاهی و اندازه گیری‌های گسترده‌ی ما، گلکسی اس 9 از یک نمایشگر قابل توجه برخوردار است که رکوردهای عملکردی جدیدی را به نام خود ثبت کرده است. گزارش‌ها می‌گویند نمایشگر گلکسی اس 9 لقب «بهترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند» و بالاترین درجه‌ی کیفیت یعنی +A را از ما دریافت کرده است.

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از نمایشگرهای 5.8 و 6.2 اینچی برخوردارند که هر دو از نوع OLED بوده و ارائه کننده وضوح +QuadHD در نسبت 18.5:9 هستند. سامسونگ نام این نمایشگر منحصر به فرد محصولاتش را Infinity Display گذاشته است. انتخاب OLED، یک تکنولوژی پیشرفته‌تر و البته گران‌تر از LCD مزیت‌های فراوانی را نظیر بهره‌وری انرژی (زیرا پیکسل‌ها خود قادر به روشن شدن بوده و زمانی که یک پیکسل مشکی باشد، آن خاموش خواهدبود)‌ و رنگ‌های بسیار غنی به همراه دارند.

نمایشگر گلکسی اس 9 بهتر از آیفون 10

ثبت رکوردهای تازه توسط نمایشگر گلکسی اس 9

DisplayMate تمرکز ویژه‌ای را بر روی دقت رنگ این نمایشگرها داشته است و در مورد نمایشگر گلکسی اس 9 معتقد است آن یک رکورد از تنظیمات را از خود به جای گذاشته و از لحاظ بصری آن غیر قابل تشخیص از نظر کامل است. با توجه به این گزارش، کهکشانی جدید سامسونگ برای تمامی حالت‌های نمایشگر کالیبره شده و دارای یک رکورد بسیار عالی چه از لحاظ بصری و چه دقت رنگ است.

در زیر می‌توانید بیانیه‌ی DisplayMate را مشاهده کنید:

سامسونگ به جای تمرکز صرفا بر روی سطح عملکرد سخت افزاری OLED حتی فراتر از گلکسی اس 9، با افزایش کارایی و بهینه سازی کیفیت تصویری مطلق بر روی تکنولوژی صفحه نمایش و دقت رنگ کامل با استفاده از تنظیمات دقیق در کارخانه خود، باعث شده که عملکرد نمایشگر گلکسی اس 9 در سطوح برجسته‌ای قرار داشته باشد و رکورد به ثبت رسیده قابلیت بصری غیر قابل تشخیص از نظر کامل و دقت رنگ مطلق را حتی فراتر از تلویزیون‌های 4K و HD، تبلت، لپ تاپ و مانیتورهای کامپیوتری قرار دهد.

نمایشگر گلکسی اس 9 نوآورانه‌ترین و باکیفیت‌ترین نمایشگری است که ما در طول آزمایش‌ها آن را مشاهده کرده‌ایم و باعث به وجود آمدن بسیاری از رکوردهای جدید شده است. تمامی امتیازهای که گلکسی اس 9 به دست آورده در بالاترین سطح ممکن (خیلی خوب تا عالی) در اندازه گیری و آزمایش تمام دسته‌بندی‌هایی است که ما در DisplayMate اجرا کرده‌ایم. سطح عملکرد صفحه نمایش‌ها هر سال بالاتر می‌رود و گلکسی اس 9 حالا آن‌ها را نیز افزایش داده است.