در حرفه ی عکاسی نکات ساده و ابتدایی وجود دارد که هر عکاسی برای حرفه ای شدن باید آن ها را رعایت کند . دانستن این نکات ساده برای دیگر افراد خالی از لطف نیست و کمک زیادی به بالا بردن کیفیت عکس های آن ها می کند . اگر به عکاسی علاقه دارید و می خواهید حرفی برای گفتن داشته باشید و یا مانند خیلی از افراد در تفریح , گردش و . . . با دوربین تان از خود و مناظر اطراف عکس بگیرید , با رعایت این نکات از اشتباهات ابتدایی که ممکن است برای تان گران تمام شود , دوری کنید . برخی از این نکات برای مهاجرت از آماتور بودن به حرفه ای بودن است .بعد از قسمت اول این مطلب , شما را به مطالعه قسمت دوم آن در گجت نیوز دعوت می کنیم .
6. درس ششم : در مجالس عروسی دوربین ها و لنز های اضافه داشته باشید .
درس ششم : آماده کردن وسایل مورد نیاز
اگر شما وظیفه ی عکس برداری از یک مجلس عروسی را بر عهده گرفته اید و قصد دارید حین عکس برداری از عروس و داماد به آنان درخواست دهید تا صحنه ای را ” دوباره ” انجام دهند و یا اینکه از آنان بخواهید ” صبر ” کنند تا شما لنز و یا دوربین تان را تعویض کنید , دراین شرایط شاید عروس و داماد همکاری با میلی از خود نشان ندهند . آن ها می خواهند بهترین روز خود را با لذت هر چه تمام بگذرانند و انتظار دارند که شما هر اتفاقی که می افتد به عکس برداری خود ادامه دهید . دوباره عکس گرفتن گزینه ی خوبی نیست . پیشنهاد می شود که اگر شما وظیفه ی عکس برداری از چنین مراسمی را بر عهده دارید , پس به همراه داشتن , آماده بودن و استفاده از ابزار ( به اصطلاح ” پشتیبانی ” ) نیز بر عهده ی شماست .
7. درس هفتم : از پیش , مکان های مناسب برای عکس برداری از نوعروسان را پیدا کنید .
درس هفتم : پیدا کردن مکان مناسب عکسبرداری
همه ی مناظر خوبی که بیشترین جذابیت و بهترین نور دهی را دارا هستند , قبل از ” روز بزرگ ” و یا نهایتا , ابتدای جشن پیدا کنید . حتی اگر پیش بینی می شود هوای خوب و متعادلی را در روز جشن در پیش رو دارید , فکر منطقی این است که مکان های مناسبی را برای هوای آفتابی و گرم یا در شرایطی چون باد تند و رگبار در نظر داشته باشید . از قبل اطمینان حاصل کنید در مکان های شناسایی شده , اجازه هرگونه تغییرات , قرار گیری لوازم و در صورت لزوم نوردهی مصنوعی مناسب را دارید . در این صورت شما می بینید که خیلی حرفه ای تر از زمانی عمل کرده اید که سردرگم شده اید و با عروس و داماد به دنبال مکانی مناسب برای گرفتن عکس می گردید .
8. درس هشتم : سه پایه ای مناسب بخرید .
درس هشتم : خرید سه پایه مناسب در صورت نیاز
امروزه اگر می خواهید از تک تک پیکسل های سنسور دوربین تان استفاده ببرید , روی وسایل با ارزش سرمایه گذاری کنید . بهر حال در تصمیم گیری خرید یک سه پایه از میان مدل های موجود , عجله نکنید . ابتدا فکر کنید و بنا به نوع عکاسی تان , جایی که از آن استفاده می کنید و چگونگی حمل و جابه جایی آن را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که آیا اصلا احتیاجی به آن هست یا خیر ! اگردر نظر دارید سه پایه ای برای منزل و یا استدیو تهیه نمایید , سه پایه می تواند بزرگ و سنگین باشد , چون نیازی به جابه جایی آن نیست . اما اگر برنامه ی سفری طولانی به مناطق عکاسی دور دست دارید , مسلما شما چیزی کوچک تر و سبک می خواهید . سه پایه های کوچک و سبک راحت تر پیدا می شوند ولی باید بدنه و پایه های محکمی برای نگاه داری دوربین تان داشته باشند تا در باد های تند تا حد امکان همچنان استوار در جای خود باقی بمانند و این می تواند قیمت آن ها را بالا ببرد . به کم هزینه کردن قناعت نکنید و خود را از داشتن تصاویری عالی محروم نسازید و سه پایه ای خوب بخرید . اگر می خواهید از سه پایه تان در ساحل , یا شاید هم در آب دریا , استفاده کنید , آن وقت ملاحظه می کنید که تمرکز و سرمایه گذاری روی مدلی که طراحی شده تا در وضعیت های ناگوار هم کارایی داشته باشد و مانع از ازهم پاشیدن پایه ها در آب دریا شود , چقدر به سود شماست . شاید ارزان نباشد ولی ممکن است تنها سه پایه مورد نیاز همیشگی شما باشد .
9. درس نهم : بهترین فلش .
درس نهم : خرید بهترین فلش
بیشتر عکاسان مشتاق در مورد نحوه ی استفاده از فلش در عکس های شان نگران هستند . حرفه ای ها و عکاسان پرمخاطره از فلش استفاده ی بسیاری می کنند , چون که به سوژه هایشان زندگی , رنگ و درخشش خاصی تزریق می کند ( و البته قیمت عکس های آن ها را نیز بیشتر می کند ) . اگر می خواهید تصویر یا اتفاقی را که می خواهید از آن عکس برداری کنید بزرگ جلوه دهید , با فلش تان هم امتحان کنید . اینگونه فن استفاده از فلش در روز را هم فرا خواهید گرفت .
10. درس دهم : عکس ها را در سایز %100 بازبینی کنید .
درس دهم : بازبینی در اندازه 100 درصد
چک نکردن کامل عکس ها ممکن است در آینده برای شما گران تمام شود و وقتی این موضوع آشکار می شود که شما پکیج پرینت acrylic ( آرکلریلکی ) 16*20 اینچی را مرتب می کنید . برای اطمینان , همه ی قسمت های یک عکس را در حالت زوم %100 روی صفحه نمایش چک کنید .
11. درس یازدهم : وسایل تان را ضد آب کنید .
درس یازدهم : ضد آب کردن وسایل
مگر آن که کارخانه دوربین و لنزتان را ضد آب ساخته باشد تا نیاز به چنین لوازمی نداشته باشید . کیت شما حتی با کمی باران ( یا باد شن و ماسه ) می تواند عیب های بزرگی پیدا کند که در نهایت دوربین تان یک دوره سرویس کامل نیاز دارد . کیت های ضد آب مخصوص وجود دارند , اما اگر فعلا هزینه خرید آن را ندارید , یک کیسه پلاستیکی تمیز به اضافه ی یک نوار لاستیکی (یا کائوچو ) می تواند مانعی در درز های لنز باشد .
Photo lessons 6: Take spare cameras and lenses to weddings If you’ve been commissioned to photograph a wedding, the bride and groom will show you absolutely no sympathy if you stop shooting half-way through because you’ve dropped your lens or your camera has seized up. In fact they are likely to get pretty upset about it. They’ve spent a fortune on their big day and they expect you to continue shooting whatever happens. Reshoots are not an option. The moral is, if you’re photographing a one off event, make sure that you have back-up equipment with you. Photo lessons 7: Find wedding shoot locations in advance Sticking with the subject of wedding photography, all good pros scout the location before the big day — preferably at the same time as the ceremony to find the best light and shooting locations in advance. Even if the forecast is for fine weather it’s sensible to find alternative locations in case the sun is too strong, the wind whips up or a freak hailstorm starts. Being prepared in this way will give you confidence, allowing you to concentrate on getting the composition, poses and exposure right. You’ll also look much more professional than if you’re wandering around looking for a good location with the bride and groom trailing behind you. Photo lessons 8: Buy a good tripod A decent tripod doesn’t cost the earth these days and it’s a worthwhile investment if you want to make the best use of all those pixels on your camera’s sensor. However, don’t rush into the decision about which model to buy. Think about what type of photography you will mainly be using it for, where you will use it and how you will transport it. If you’re looking for a tripod to use at home or in the studio then it can be big and heavy because you don’t need to carry it far. If, however, you plan on making long expeditions on foot to remote shooting locations you may want something a bit smaller and lighter. Small and light tripods are fairly easy to find, but it also needs to be strong and rigid to hold your camera still in strong wind and this can bump the cost up. Don’t stint or you’ll end up having soft images and have to buy a second (better) tripod. If you want to use your tripod on the beach, perhaps even with the legs in the sea on some occasions, then consider investing in a model that is designed to survive harsh conditions and has seals to keep the salt water out of the joints. It won’t be cheap, but it may be the only tripod you ever need to buy. Photo lessons 9: Master flash Many enthusiast photographers are nervous about using flash in their photographs, but it can really set your images apart from the masses. Professional social and event photographers use fill-in flash because it brings subjects to life, injecting colour and sparkle – and that increases sales or the likelihood of being hired again. If you’ve got an event coming up that you want to photograph, get practising with your flash in advance so that you’ll be confident about how to use it on the day. Photo lessons 10: Check all images at 100% Failure to check images thoroughly can lead to expensive mistakes that are only revealed when you open the packaging of the 20×16-inch acrylic print you ordered. To ensure you’ve spotted out all dust marks and checked every part of an image, view it at 100% on screen and use guides to divide it into screen sized sections that you check methodically. Unless the manufacturer states that the camera and lens you are using are weather-proof, you can safely assume that they are not. Don’t take chances with your kit as even a small amount of rain (or sand) can cause major problems that mean your camera has to take a trip to the service centre. There are specialist weatherproofing kits available, but a clear plastic bag can be pressed into service with the addition of a rubber band around the opening to hold it tight on the end of the lens. Photo lessons 11: Weatherproof your kit Unless the manufacturer states that the camera and lens you are using are weather-proof, you can safely assume that they are not. Don’t take chances with your kit as even a small amount of rain (or sand) can cause major problems that mean your camera has to take a trip to the service centre. There are specialist weatherproofing kits available, but a clear plastic bag can be pressed into service with the addition of a rubber band around the opening to hold it tight on the end of the lens.