شارژ کردن گوشی در طول شب کار

آیا شارژ کردن گوشی در طول شب کار درستی است؟

آیا شارژ کردن گوشی در طول شب کار درستی است؟ این یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها برای دارندگان گوشی های موبایل است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

بدن شما، خود را در طول شب تازه کرده و برای یک روز کامل آماده می‌کند. چرا این داستان برای تلفن هوشمند نباید این‌گونه باشد؟ زمانی که می‌خوابید، موبایل شما بعد از دو ساعت یا بیشتر به صورت کامل شارژ می‌شود. برای مابقی شب، سیستم نرم افزاری گوشی زمانی که باتری به 100 برسد، مانع پروسه شارژ می‌شود. این کار مانع آسیب دیدن موبایل به خاطر شارژ بیش از حد می‌شود، اما نمی‌تواند از گرمای تولید شده جلوگیری کند.

زمانی که شما موبایل در حال شارژ خود را هنگام شب زیر بالشت و پتو قرار داده و حتی از کیف محافظ استفاده کنید، می‌توانید باعث محدودیت در توانایی باتری برای رسیدن به شارژ کامل شوید. به عنوان مثال، اگر باتری موبایل شما برای یک سال به دمای 104 درجه فارنهایت (40 درجه سلسیوس) برسد، در صورت شارژ باتری تا 100، تنها 65 درصد از ظرفیت آن را دریافت خواهید کرد. حیرت‌آورتر از آن، اگر باتری شما به مدت فقط سه ماه، در طول شب به دمای 140 درجه فارنهایت (60 درجه سلسیوس) برسد، باتری حدود 40 درصد از ظرفیت خود را از دست می‌دهد.

شارژ کردن گوشی در طول شب

گرما به سرعت می‌تواند ظرفیت باتری موبایل را کاهش دهد

چرا شارژ کردن گوشی در طول شب تصمیم خوبی نیست؟

مطابق با این اطلاعات، نگه داشتن ظرفیت باتری بین 40 تا 80 درصد، به آن اجازه می‌دهد طول عمری ایده‌آل داشته باشد. در این صورت، احتمالا شارژ گوشی هنگام استراحت در طول بعد از ظهر، بهترین کار باشد.

شارژ کردن گوشی در طول شب به شما اجازه نظارت بر ظرفیت باتری را نخواهد داد، مگر این‌که هرساعت بخواهید از خواب بیدار شوید.

اگر پیش از خوابیدن موبایل خود را برای شارژ به منبع برق متصل کردید، مطمئن شوید که هیچ چیزی همچون کیف محافظ باعث افزایش دمای آن نمی‌شود.