رجیستری گوشی های سامسونگ

رجیستری گوشی های سامسونگ از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود

رجیستری گوشی های سامسونگ از اردیبهشت‌ماه 1397 آغاز می‌شود. مسئولان ضمن اعلام اجرای آخرین مرحله طرح رجیستری در روزهای آینده، از 2.5 برابر شدن واردات رسمی موبایل در ایران خبر دادند.

حمیدرضا دهقانی نیا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا در مورد ادامه‌ی اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه در سال جدید گفت رجیستری گوشی های سامسونگ از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود. وی تاکید کرد سامسونگ به عنوان یکی از برندهایی که سهم زیادی در بازار تلفن همراه ایران دارد از اوایل اردیبهشت‌ماه مشمول طرح رجیستری می‌شود، اما زمان قطعی آغاز اجرای آن و همچنین سایر برندهای باقی مانده هنوز مشخص نیست و در جلسه راهبری رجیستری معلوم خواهد شد.

دهقانی نیا با اشاره به اجرای طرح رجیستری برای بیشتر برندهای گوشی در نیمه دوم سال 1396، اظهار کرد که اجرای این طرح موفقیت‌آمیز بوده و در این بازه زمانی شاهد رشد واردات رسمی موبایل و افزایش درآمد دولت از محل واردات این کالا بوده‌ایم. به گفته وی، واردات رسمی گوشی‌های تلفن همراه از رقم 830 میلیارد ریال در نیمه دوم سال 95 به 1884 میلیارد ریال در نیمه دوم سال 96 رسیده و طبق این آمار، واردات رسمی موبایل به کشورمان 2.5 برابر رشد داشته است.

رجیستری گوشی های سامسونگ : آخرین مرحله طرح

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت آخرین مرحله طرح احراز اصالات تجهیزات دارای سیم کارت یا همان طرح رجیستری از 31 فروردین‌ماه اجرا خواهد شد. وی تاکید کرد که در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی های قاچاق، با اجرای آخرین مرحله طرح رجیستری، تمامی نشان های گوشی تلفن همراه موجود در بازار از جمله سامسونگ مشمول این طرح می‌شوند.

رجیستری گوشی های سامسونگ

طرح رجیستری یا طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی های وارداتی به کشور با هدف جلوگیری از قاچاق موبایل در بازار، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ارائه خدمات پس از فروش از مهرماه 96 با تشکیل کمیته‌ای از وزارت ارتباطات، وزارت صنعت، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز شد. برندهای اپل، موتورولا، گوگل، بلک بری، ال جی، نوکیا، هواوی، سونی، تکنو و شیائومی در 5 مرحله وارد طرح رجیستری شدند و حالا در روزهای آتی با اجرای رجیستری گوشی های سامسونگ ، این طرح کامل خواهد شد.

اقداماتی که باید در هنگام خرید گوشی انجام دهید

در هنگام خرید گوشی باید با شماره‌گیری کد دستوری ستاره 7777 مربع (#7777*)، شناسه بین‌المللی یا IMEI گوشی را استعلام کنید. اگر پاسخ مثبت بود با اطمینان از قانونی بودن گوشی می‌توانید آن را خریداری کنید. همچنین باید دقت داشته باشید که کد فعال‌سازی گوشی بر روی جعبه یا کارت گارانتی درج شده باشد و در غیر این صورت از خرید گوشی خودداری کنید.

مرحله بعدی، فعال‌سازی گوشی است. پس از روشن کردن گوشی از طریق کد ستاره 7777 مربع و انتخاب گزینه دوم با عنوان فعال‌سازی، شناسه IMEI گوشی و شماره سیم کارتی که از آن بر روی گوشی استفاده می‌کنید به همراه کد فعال‌سازی را وارد کرده و گوشی خود را فعال کنید. برای خرید گوشی های دست دوم نیز باید فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید. این فرایند برای خرید و فروش گوشی های کارکرده پیش‌بینی شده و فروشنده باید از طریق کد ستاره 7777 مربع، گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره تلفن خریدار و شناسه IMEI دستگاه، مالکیت گوشی را به خریدار انتقال دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بالخره ما هم دچار بدبختی شدیم

  2. حالا ما نفهمیدیم بالاخره رجیستر میشه یا نه یه جا زده مشمول رجیستر یه جا زده اول اردیبهشت یه جا زده هنوز زمان مشخص نیست میره جزو طرح رجیستر یا نه