فناوری شارژ سریع در آیفون

آیا شاهد فناوری شارژ سریع در آیفون های سال 2018 خواهیم بود؟

گرچه آیفون‌های سال 2017 همچنان با شارژرهای معمولی و قدیمی شارژ می‌شوند، اما به مدار شارژ سریع مجهز شده‌اند و این می‌تواند نویدبخش گنجانده شدن فناوری شارژ سریع در آیفون های 2018 باشد.

در تست‌هایی که از آیفون 8 گرفته شده، صاحب گوشی باید حداقل دو ساعت و در آیفون 8 پلاس یا ایکس حداقل سه ساعت باید منتظر بماند تا باتری به طور کامل شارژ شود. اگر مقایسه کوتاهی از مدت زمان شارژ گوشی‌های پرچمدار اندرویدی با پرچمداران کوپرتینویی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که همواره صاحبان آیفون از شارژ شدن طولانی مدت باتری موبایل‌هایشان گلایه داشته و دارند. به نظر می‌رسد بالاخره اپل چاره‌ای برای این معضل اندیشیده و آداپتوری 29 وات از نوع USB-C طراحی کرده که تنها در عرض 30 دقیقه می‌تواند نیمی از حجم باتری را پر کند. اما نکته منفی درباره این آداپتور، فروش آزاد آن است که با قیمت 49 دلار به فروش می‌رسد. همچنین برای اتصال این آداپتور به آیفون، به یک کابل مبدل USB-C به لایتنینگ نیز نیاز خواهد بود که برچسب قیمت 25 دلاری روی خود دارد.

فناوری شارژ سریع در آیفون

فناوری شارژ سریع در آیفون های 2018

با این وجود، می‌توان از راه‌های کم‌خرج‌تری مانند خرید آداپتور (USB-PD (USB Power Delivery نسبت به خرید کابل تبدیل اقدام کرد، اما روی این کابل دیگر نشان اپل مشاهده نمی‌شود و همچنین میزان هزینه کلی نیز از 50 دلار فراتر خواهد رفت. ایجاد احساس نیاز در کاربران یکی از سیاست‌های قدیمی اپل بوده و هنوز هم دنبال می‌شود اما شایعات می‌گویند خبری از شارژ شدن‌های سه ساعته در آیفون‌های 2018 نخواهد بود.

به گفته تامین‌کنندگان قطعات گوشی‌های اپل، آیفون 9 و سری بعدی آیفون ایکس با آداپتورهای 18 واتی USB-PD عرضه خواهند شد و کابل مبدل USB-C به لایتنینگ نیز درون جعبه قرار خواهد گرفت. در صورت اضافه شدن فناوری شارژ سریع در آیفون های سال 2018، برتری گوشی‌های اندرویدی حداقل در این زمینه از میان خواهد رفت و مشکل بزرگ دارندگان آیفون به طور کامل مرتفع خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اگه نکنه دیگه باید در اپلو گل بگیرن

  2. من که چشمم ازش اب نمیخوره

  3. دیر رسیدی اپل جان

  4. دیگه الان اکثر موبایلا دارن این ویژگی رو چیز عجیبی نیست

  5. چیزی که گوشی های اندرویدی 5 سال پیش داشتن رو میخاد سال بعد به عنوان تکنولوژی جدید بده بیرون و تازه میبینم همه سایتها ازش تعریف میکنن مثل دوربین دوگانش مثل بدنه فلزی مثل تقلید های که ios از اندروید داشته واقعا اونایی که آیفون میخرن رو هیچ وقت درک نکردم این همه کاستی و محدودیت در یک سیستم عامل و بازم ازش طرفداری کنی واقعا این قضیه تعصب ما انسان ها خیلی چیز عجیبیه