دستگاه انعطاف پذیر سرفیس

احتمال عرضه دستگاه انعطاف پذیر سرفیس با Andromeda OS قوت گرفت

دستگاه انعطاف پذیر سرفیس مایکروسافت که در حال حاضر با نام سرفیس فون شناخته می‌شود، ممکن است همراه با Andromeda OS عرضه شود. این اطلاعات را جدیدترین کدهای کشف‌شده در Windows 10 SDK تایید می‌کنند.

کدهای مرتبط با دستگاه انعطاف پذیر سرفیس که در کیت توسعه نرم افزاری ویندوز 10 دیده شده‌اند، ما را نسبت به تجهیز این وسیله هوشمند به سیستم عامل “Andromeda” و بهره‌گیری از پردازنده ARM مشکوک می‌کنند.

از سال گذشته، پتنت‌های متعددی در رابطه با یکی از وسایل تاشو مایکروسافت که گفته می‌شد از نسخه مخصوصی از ویندوز 10 با نام Andromeda OS بهره می‌برد، از طریق منابع مختلف منتشر شده است. این پتنت‌ها به تبلتی با امکان تبدیل شدن به یک تلفن هوشمند اشاره دارند. هم‌اکنون گمانه‌زنی‌های بسیاری وجود داشته و برخی تصور می‌کنند که این همان سرفیس فون مایکروسافت است.

دستگاه انعطاف پذیر سرفیس از پردازنده‌های ARM قدرت می‌گیرد

ظاهرا در جدیدترین نسخه از کیت توسعه نرم افزاری ویندوز 10 (Windows 10 17672 SDK)، یک کد مخفی وجود دارد که به “Andromeda OS” اشاره می‌کند. “WalkingCat”، یکی از افشاگران ویندوز که پیش‌تر نیز لیستی مخفی از اپلیکیشن های مخصوص موبایل مرتبط با Andromeda OS را در Windows Store پیدا کرده بود، این کدها را کشف کرده است. هرچند، اینجا سر نخ‌هایی ترسناک وجود دارد؛ به نظر می‌رسد این سیستم عامل از پردازنده‌های مبتنی بر ARM و همین‌طور پردازنده‌های x86 پشتیبانی می‌کند، در حالی که خود دستگاه از پردازنده‌های ARM قدرت خواهد گرفت.

کدهای کشف‌شده علاوه بر اشاره به نام داخلی “Factory OS Andromeda” برای سیستم عامل مذکور، به محصول جدید مایکروسافت نیز اشاره می‌کنند. برخی از پتنت‌هایی که پیش‌تر شاهد انتشار آنها بودیم، از استفاده از لولا در طراحی این دستگاه خبر می‌دادند و به نظر می‌رسد حالا بخش زیادی از کار در این رابطه انجام شده است. همچنین، شایعات اولیه به احتمال استفاده از آهنربا در بخش مرکزی دستگاه برای کمک به تا شدن بهتر آن اشاره داشتند. گفته می‌شود کاربران می‌توانند از دستگاه انعطاف پذیر سرفیس مایکروسافت در چندین حالت مختلف تبلتی، چادری، لپ تاپی و حالت خمیده استفاده کنند. یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری مخصوص هم برای نوشتن سریع اطلاعات در خدمت کاربران خواهد بود.

اوایل ماه جاری میلادی، یکی از پتنت‌های مایکروسافت احتمال استفاده از یک نمایشگر «لولا” بین دو نمایشگر بزرگ‌تر را نشان می‌داد. با به‌کارگیری نمایشگر سوم، طراحی نهایی به گونه‌ای خواهد بود که هنگام استفاده از دستگاه در حالت تبلت، کاربران تصور کنند که یک نمایشگر بزرگ و واحد پیش روی آنها قرار دارد.

کدهای پیدا شده در کیت توسعه نرم افزاری شامل ارجاعاتی به WindowsCoreOS و Polaris (نسخه‌ای از C-Shell) نیز می‌شود؛ چیزی که می‌تواند ویندوز 10 را به یک پلتفرم ماژولار تبدیل کند.

اگرچه افراد مختلف از پیدا کردن سر نخ‌های تازه در مورد محصول منعطف مایکروسافت خبر می‌دهند، اما یک سوال بزرگ وجود دارد: آیا این دستگاه همان سرفیس فون است؟