تحریم های امریکا علیه کمپانی ZTE

کمپانی ZTE آخرین گام‌ها را برای لغو تحریم های امریکا بر می‌دارد

کمپانی ZTE در حال اجرای آخرین خواسته‌های دولت ترامپ برای لغو تحریم های امریکا علیه خود است. بدین ترتیب این غول مخابراتی چینی و تولیدکننده گوشی های هوشمند خواهد توانست به طور مشروط، داد و ستد با کمپانی‌های امریکایی را از سر بگیرد.

در ماه آوریل سال جاری میلادی، کمپانی ZTE به اتهام فروش تجهیزات امریکایی به ایران و کره شمالی، ناقض تحریم های امریکا علیه این دو کشور شناخته شد و خود از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده، تحت تحریم قرار گرفت. مفاد این تحریم شامل ممنوعیت فروش قطعات از سوی کمپانی‌های امریکایی به زد تی ای و محدود شدن فعالیت آن در خاک ایالات متحده می‌شد.

تداوم تحریم های امریکا برای کمپانی چینی می‌توانست کمرشکن باشد؛ چرا که ZTE برای تولید گوشی های هوشمند خود  وابستگی زیادی به چیپ‌های ساخت امریکا دارد و در صورت عدم امکان خرید این قطعات، با مشکلی جدی در روند تولید و عرضه محصول به بازار مواجه خواهد بود.

کمپانی ZTE

پرداخت وثیقه 400 میلیون دلاری، آخرین تلاش کمپانی ZTE برای لغو تحریم های امریکا

حالا با امضای توافق‌نامه‌ای بین ZTE و وزرات بازرگانی ایالات متحده، ظاهرا آخرین مانع برای لغو تحریم های امریکا در حال برداشته شدن است. بر این اساس به مجرد پرداخت وثیقه 400 میلیون دلاری از سوی کمپانی چینی، ممنوعیت فروش قطعات امریکایی به آن تا 10 سال به حالت تعلیق درخواهد آمد. تحریم فعلی ZTE که به صورت موقت اجرا شده است در تاریخ یکم آگوست خاتمه خواهد یافت؛ بنابراین می‌توان انتظار رسیدن این پول طی دو هفته‌ی آینده را داشت.

پیش از این نیز کمپانی ZTE به خواسته‌های متعددی تن داده بود که می‌توان به پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری، پذیرش نظارت دولت امریکا بر فعالیت‌هایش و ایجاد تغییرات در مقامات اجرایی رده بالا و اعضای هیات مدیره‌ی شرکت اشاره کرد.

البته با وجود چنین اقداماتی، سنارتورهای امریکایی مایلند همچنان ممنوعیت فروش قطعات به کمپانی چینی ادامه داشته باشد. در همین راستا اعضای مجلس سنا و نمایندگان، در حال بحث بر سر تصویب لایحه‌ای هستند که می‌تواند به تداوم تحریم های امریکا منجر شود و رشته‌های ZTE را پنبه کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. هرچی باشه اخرش واسه ما نابودیه

  2. دلم خنک شد بالاخره کاری که خیلی وقت پیش باید انجام میدادن رو دادن

  3. الان این به نفع ما میشه یا امریکا

  4. مگه گوشی های چینی بیان تو ایران اونم با قیمت خدا تومن
    مگه ما چ گناهی کردیم