خودرو مفهومی نابل M500‌

خودرو مفهومی نابل M500‌ با توان 550 اسب بخار معرفی شد

خودرو مفهومی نابل M500‌ معرف شد. این خودرو اسپورت به پیشرانه 3.5 لیتری فورد مجهز بوده و قادر به تولید توان 550 اسب بخار است.

وقتی به دنیای خودروهای اسپورت پا می‌گذاریم،‌ نابل نام چندان آشنایی نیست، زیرا آن‌ها یک سازنده کوچک بریتانیایی هستند که تنها یک خودرو به نام نابل M600 مجهز به یک پیشرانه V8 را در سال 2009 معرفی کرده‌اند. حال آن‌ها با حضور در فستیوال سرعت Goodwood از یک خودرو مفهومی جدید به نام نابل M500‌ پرده برداشته‌اند تا بردار کوچک‌تری برای مدل M600 باشد و با قیمتی مقرون به صرفه‌تر به عنوان گزینه‌ای ارزان‌تر معرفی شود. مدل قدیمی ام 600 با قیمتی فراتر از 400 هزار دلار به فروش می‌رسد.

خودرو مفهومی نابل M500‌

مشخصات نابل M500‌

برادر کوچک‌تر M600 شایسته‌ معرفی است. نابل M500‌ به پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربو EcoBoost V6 فورد با توان تولید 550 اسب بخار مجهز شده است. این پیشرانه در وسط خودرو،‌ پشت صندلی‌های ردیف عقب قرار گرفته است و نیروی تولید شده‌ی آن توسط سیستم گیربکس اتوماتیک دو کلاچه تعویض مستقیم به چرخ‌های پشتی منتقل می‌شود.

خودرو مفهومی نابل M500‌

علاوه بر پیشرانه‌ی فورد، نابل M500‌ برخی المان‌های دیگر را نیز از نام‌های بزرگ دنیای اتومبیل های اسپورت نظیر هدلایت‌های چوی کروت و دریچه‌های هوای جانبی الهام گرفته شده از بوگاتی کایرون،‌ قرض گرفته است. نابل اشاره کرده است که این خودروی به نمایش درآمده در فستیوال گود وود تنها یک بدنه‌ی مفهومی است و هنوز برای به تولید رسیدن آن زود است، اما وقتی به تولید برسد،‌ جنس بدنه از فایبرگلاس خواهد بود.

در حال حاضر هیچ جزئیات دیگری از این خودرو اسپورت در دست نیست، اگرچه انتظار می‌رود وزن آن مشابه مدل ام 600 یعنی حدود 1 تن و 250 کیلوگرم باشد و به گفته‌ی نابل، این خودرو مناسب مسافرت‌های روزانه نیز خواهد بود. انتظار می‌رود این خودرو از اواخر سال 2019 به خط تولید برسد. هنوز قیمت خودرو مفهومی نابل M500‌ نیز اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. عجب چیزی ساختن دمشون گرم باباااااااا بدید ما هم ی بوق بزنیم باهاش

  2. چه رنگ بدی داره دل آدمو میزنه

  3. از بالا که نگاش میکنی قشنگ تر به نظر میا تا از جلو ولی در کل خیلی زیبایی خاصی نداره